تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820070487




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پايان رايزني‌هاي سنيوره براي تشكيل دولت وحدت ملي


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: پايان رايزني‌هاي سنيوره براي تشكيل دولت وحدت ملي


خاورميانه- گروه بين‌الملل:
فواد سنيوره، نخست‌وزير لبنان، به مذاكرات خود با گروه‌هاي مختلف لبناني براي تشكيل كابينه جديد خاتمه داد.

به گزارش شبكه خبري پرس تي وي، سنيوره گفت: نتيجه مذاكرات ظرف ۲ روز گذشته با نمايندگان و فراكسيون‌هاي پارلماني را به دقت مورد بررسي قرار خواهم داد و سپس با ميشل سليمان، رئيس‌جمهوري، در مورد آن مذاكره خواهم كرد.

وي افزود: موعد مشخصي براي اعلام تركيب دولت تعيين نمي‌كنم و هنگامي اين كار را خواهم كرد كه ديدارهاي دوجانبه نيز صورت گرفته و نتيجه آن مشخص شود.

سنيوره گفت: همه گروه‌ها خواستار تشكيل دولت وحدت ملي هستند. ما هم به پيمان دوحه پايبند هستيم.

اما و اگرهاي تشكيل دولت

تشكيل دولت وحدت ملي لبنان البته به همين سادگي ها هم نيست و موانع خاص خود را دارد. با وجود اعلام سنيوره مبني بر رايزني با همه گروه‌هاي سياسي اخبار از بي اطلاعي ۸ مارسي‌ها از ادعاهاي سنيوره حكايت مي‌كند كه به منزله آتش زير خاكستراست.

۸ مارسي‌ها خواهان پست‌هاي وزارت دارايي، حمل و نقل، وزارت علوم و ارتباطات، امور خارجه و كار شدند و در عين حال ۱۴ مارسي‌ها نيز خواهان برخي از اين پست‌ها شده‌اند.

با اين حال گره اصلي در پست‌هاي كليدي مانند وزارت خارجه، دارايي، دفاع و كشور هنوز حل نشده است. توافقنامه دوحه تصميم درباره وزارت كشور را در اختيار رئيس‌جمهوري قرار داده است و انتظار مي‌رود كه سليمان، وزيري بي‌طرف را براي اين پست انتخاب كند.

در مقابل، ۱۴ مارس دچار بحران توزيع پست‌هاي وزارتي است. به عنوان مثال با اين كه جريان المستقبل نماينده اهل سنت است، اما مشكلي كه با آن مواجه است در مورد سهميه يك وزير ماروني در اين فراكسيون است؛ بر اساس پيمان طائف لبنان ۶ وزير ماروني دارد.

اين در حالي است كه دولت جديد ميشل عون داراي سهميه ۳ وزير ماروني بوده و چهارمين آنها سهميه ميشل سليمان و پنجمين آنها سهميه حزب قوات لبنان و ششمين آنها نيز بين حزب كتائب و قرنه شهوان مورد اختلاف است.

با توجه به اين كه سنيوره اصرار دارد جهاد ازعور به عنوان وزير دارايي و يا وزير مشاور در امور دارايي باقي بماند، اين موضوع منجر به حذف نايله معوض از دولت جديد خواهد شد.

در مشورت‌هاي چند روز گذشته، حزب‌الله از ۳ سهميه خود در دولت، ۲ سهميه را به متحدان خود در طائفه اهل سنت و دروزي‌ها داد.

مرحله اول تبادل اسرا

امروز اتفاق ديگري هم درلبنان خواهد افتاد و آن آزادي نسيم نسر اسير لبناني دربند رژيم صهيونيستي است.

آزادي اين اسير لبناني در چارچوب فراهم كردن مقدمات آزادي سمير قنطار پيشكسوت اسراي لبناني و ۳ نفر از همراهانش كه در جنگ ۲۰۰۶ اسير شدند، صورت مي‌گيرد.

همچنين قرار است پيكرهاي ۱۰ نفر از شهداي مقاومت اسلامي لبنان نيز تحويل حزب الله شود. اين اقدامات در مقابل آزادي 2 اسير اسرائيلي نزد حزب الله صورت مي گيرد.

انفجار در مركز اطلاعات ارتش

شامگاه جمعه انفجار بمبي در مركز اطلاعات ارتش در العبده عكار واقع در شمال لبنان باعث كشته شدن يك سرباز ارتش شد.شبكه NBN گزارش داد كه ارتش يك بمب ديگر را كشف و خنثي كرده است.

اين مركز ارتش در جنگ ۲۰۰۶ هدف بمباران اسرائيل و پس از آن در نبرد نهرالبارد هدف حمله گروه تروريستي فتح‌الاسلام قرار گرفته بود. تحقيقات ارتش در ارتباط با عوامل اين بمب گذاري ادامه دارد.

تاريخ درج: 11 خرداد 1387 ساعت 21:49 تاريخ تاييد: 11 خرداد 1387 ساعت 23:26 تاريخ به روز رساني: 11 خرداد 1387 ساعت 23:25
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن