تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803250880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحولات جهان در هفته گذشته(2)انتخاب رئيس جمهوري لبنان/ اعتراضات گسترده به توافقنامه امنيتي عراق و آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تحولات جهان در هفته گذشته(2)انتخاب رئيس جمهوري لبنان/ اعتراضات گسترده به توافقنامه امنيتي عراق و آمريكا
خبرگزاري مهر - گروه بين الملل: خاورميانه در هفته گذشته شاهد تحولات مهمي نظير انتخاب رئيس جمهوري لبنان، اعتراضات گسترده به توافقنامه امنيتي عراق و آمريكا و رسوايي تازه نخست وزير رژيم صهيونيستي بود.

* تحولات لبنان

لبنان در هفته گذشته شاهد تحولات و رويدادهاي مهمي در مسير تكميل آشتي و وفاق داخلي بوده به نحوي كه انتخابات رياست جمهوري بعد از تاخيري شش ماه بالاخره با حضور گسترده بين المللي برگزار و سپس فواد سنيوره به عنوان نخست وزير براي تشكيل كابينه معرفي شد كه هم اكنون درحال رايزني است.

- منوچهر متكي وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران روز يكشنبه براي حضور در جلسه انتخاب رئيس جمهوري لبنان وارد بيروت شد و ضمن استقبال از توافق گروههاي لبناني، برقراري امنيت در اين كشور را به منزله برقراري امنيت در كل منطقه دانست.

- ژنرال ميشل سليمان عصر يكشنبه درنشست مجلس نمايندگان لبنان با كسب اكثريت مطلق آراي نمايندگان به رياست جمهوري اين كشور برگزيده شد.

- در مراسم انتخاب رئيس جمهوري لبنان دهها مقام و شخصيت خارجي و بين المللي شركت داشتند و بلافاصله پس از اعلام رسمي انتخاب ميشل سليمان به عنوان رئيس جمهوري جديد لبنان، فضايي از شور و شادي لبنان را فرا گرفت.

- مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا انتخاب ميشل سليمان را دستاورد مهمي براي لبناني ها خواند .

- رئيس جمهوري جديد لبنان پس از سوگند قانون اساسي در مجلس نمايندگان لبنان بر تحكيم اصل همزيستي مشترك در اين كشور تاكيد كرد.

ميشل سليمان در اولين سخنراني خود به عنوان رئيس جمهور لبنان به تشريح خطوط كلي برنامه كاري خود پرداخت و از همه نيروهاي سياسي و شهروندان لبناني خواست تا مرحله جديدي را آغاز كنند و طرحي ملي را در راستاي منافع كشور در دستور كار قرار دهند و منافع لبنان را بر منافع شخصي مقدم شمارند.

سليمان بر فعال سازي نهادهاي قانوني كشور، دستيابي به مباني و پايه هاي مشترك در سطح داخلي، در دستور كار قرار دادن طرحي كاري براي اصلاحات سياسي، اقتصادي و اجتماعي وهمچنين حركت در مسير پيمان طائف تاكيد كرد.

- نايب رئيس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان در جريان ديدار با منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان از نقش مثبت جمهوري اسلامي ايران در مسير وفاق ميان لبناني ها تقدير كرد.

- رئيس جمهوري سوريه در گفتگوي تلفني با همتاي لبناني خود بر تداوم حمايت دمشق از توافقات ميان گروههاي لبناني تاكيد كرد.

- انتخاب ميشل سليمان به عنوان رئيس جمهور جديد لبنان كه پس از 18 ماه بن بست سياسي در اين كشور صورت گرفت، با استقبال منطقه اي و بين المللي مواجه شد.

- رئيس جمهوري ايران در تماسي تلفني با ميشل سليمان انتخاب وي به عنوان رئيس جمهوري لبنان را تبريك گفت و از سليمان براي سفر به تهران دعوت به عمل آورد.

- فواد سنيوره نخست وزير لبنان در گفتگو با خبرنگار مهر انتخاب ميشل سليمان به عنوان رئيس جمهوري اين كشور را آغازي براي فعاليت هاي موسسات قانوني و ساماندهي روند سياسي لبنان قلمداد كرد.

- وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در ديدار با نبيه بري رئيس مجلس لبنان ازنقش برجسته وي در مديريت مذاكرات گروه هاي لبناني و به ويژه موفقيت اجلاس دوحه تقدير كرد.

- فواد سنيوره نخست وزير لبنان در ديدار با متكي از تلاشهاي جمهوري اسلامي ايران و نقش سازنده كشورمان در حل بحران سياسي و دستيابي گروههاي سياسي به توافق اخير لبنان قدرداني كرد.

- وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در ديدار رئيس فراكسيون اكثريت پارلمان لبنان انتخاب ميشل سليمان به عنوان رئيس جمهور لبنان را تبريك گفت و آن را دستاوردي بزرگ براي ملت اين كشور خواند.

- وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در ديدار با سعد الحريري رئيس فراكسيون اكثريت پارلمان لبنان از نقش وي در آرامش كشورش و همچنين از شخصيت برجسته رفيق الحريري پدر وي و نخست وزير اسبق لبنان تجليل كرد .

- وزير امور خارجه ايران در ديدار اعضاي فراكسيون وفاداري به مقاومت در پارلمان لبنان بر ضرورت حفظ وحدت لبنان و اجراي توافق دوحه تاكيد كرد.

- وزير امور خارجه ايران در ديدار عمر كرامي نخست وزير سابق لبنان حفاظت از دستاوردهاي اجلاس دوحه را براي بهبود وضعيت لبنان ضروري خواند.

- منوچهر متكي چشم انداز روابط ايران و لبنان را مثبت و روشن خواند و تقويت وفاق ملي و همگرايي ميان لبناني ها را مهمترين هدف تهران عنوان كرد.

- رئيس جريان المستقبل لبنان انتخاب ميشل سليمان را دستاورد بزرگي براي ملت لبنان دانست و از نقش مهم جمهوري اسلامي ايران در دستيابي لبناني ها به توافق قدرداني كرد.

- وزير امور خارجه سلطان نشين عمان با تاكيد بر ضرورت حمايت همه كشورهاي منطقه اي و فرامنطقه اي از توافق اخير لبناني ها، نقش جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه را بسيار مهم خواند.

- احمد ابوالغيط با ابراز خرسندي از انتخاب رئيس جمهوري جديد لبنان، آن را راه روشني براي آينده اين كشورعنوان كرد.

- اعضاي جريان غربگراي 14 مارس تحت فشارهاي آمريكا و عربستان، بار ديگر فواد سنيوره را به عنوان نامزد خود براي نخست وزيري لبنان برگزيدند.

- رهبر جريان ملي آزاد لبنان در واكنش به اقدام جريان 14 مارس مبني بر معرفي فؤاد سنيوره به عنوان نامزد نخست وزيري لبنان براي تشكيل دولت وحدت ملي گفت: ما بدون تاييد نخست وزير، بر مشاركت پافشاري مي كنيم و به عنوان مخالف در دولت حضور خواهيم داشت

- حزب الله لبنان با اشاره به مفاد توافقنامه دوحه تاكيد كرد كه نامزد تصدي پست نخست وزيري دولت وحدت ملي بايد از ويژگي هايي نظير صداقت در عملكرد، حمايت از سلاح مقاومت و مخالفت با فشارهاي خارجي برخوردار باشد.

- رئيس جمهوري لبنان در پايان رايزني هاي پارلماني خود فواد سنيوره را مامور تشكيل دولت وحدت ملي در اين كشور كرد كه وي هم اكنون درحال رايزني براي تشكيل كابينه دوت وحدت ملي است.

- فواد سنيوره در پي مامور شدن براي تشكيل دولت وحدت ملي لبنان خواستار توسعه روابط با كشورهاي عربي به ويژه سوريه شد.

- سفير بحرين در لبنان در گفتگو با مهر با بيان اينكه انتخاب ميشل سليمان به عنوان رئيس جمهوري جديد لبنان يك روز بسيار بزرگ براي لبناني هاست، از نقش جمهوري اسلامي ايران در حل بحران سياسي لبنان تقدير كرد.

- رئيس فراكسيون وفاداري به مقاومت در پارلمان لبنان با بيان اينكه انتخاب ميشل سليمان به عنوان رئيس جمهور جديد يك لحظه تاريخي در تاريخ لبنان است جمهوري اسلامي ايران را عامل ثبات در منطقه و حامي وفاق ملي در لبنان دانست.

- دبيركل حزب الله لبنان در مراسم گراميداشت مقاومت و حماسه آزاد سازي جنوب لبنان از مقاومت ملت لبنان در برابر تجاوزگري هاي رژيم اسرائيل ستايش كرد و گفت كه استراتژي آزاد سازي و دفاع در لبنان و نوار غزه موفقيت آميز بوده است.

وي تاكيد كرد كه اسرائيل رو به زوال است و من به بوش و رايس مي گويم كه تازماني كه حزب الله به خداوند توكل دارد و مردم شريف همراه آن هستند شما شكست خورده هستند.

دبيركل حزب الله لبنان همچنين به وضعيت عراق اشاره كرد و گفت: عراق تحت اشغالگري آمريكا قرار دارد كه بر حيات و منابع آن سلطه يافته است و هم اكنون اهداف آمريكا از بازي دموكراسي خود نمايان مي گردد و آمريكا مي خواهد اهداف خود را از طريق توافقنامه ها بر عراق تحميل كند و واشنگتن مي خواهد تا توافقنامه ها را تحميل كند و از مجلس عراق مي خواهد تا آن را امضا كند.

وي خطاب به مردم عراق گفت: ملت عراق را فرا مي خوانم كه موضعي تاريخي را اتخاذ كند كه مانع از سقوط نهايي عراق در دستان آمريكا شود و نيروهاي سياسي عراق هم اكنون در برابر آزمايشي دشوار قرار گرفته اند.

سيد حسن نصرالله به مقاومت درعراق در برابر اشغالگران اشاره كرد و گفت: طبيعي است كه ما در حزب الله از جريان مقاومت در عراق حمايت كنيم.

وي درباره لبنان گفت: ما نياز به يك استراتژي و طرحي براي آزاد سازي كشتزارهاي اشغالي شبعا و منطقه كفر شوبا و آزاد سازي اسيران لبناني داريم وما بر وعده خود در بازگشت اسيران تاكيد مي كنيم و آنها به زودي در كنار شما خواهند بود.
دبيركل حزب الله لبنان تاكيد كرد: سلاح مقاومت براي مقابله با دشمن و دفاع از لبنان و آزاد سازي سرزمين و اسيران است و براي كسب دستاوردهاي سياسي نيست.

وي سلاح دولت را براي دفاع از مردم و حفاظت از امنيت كشور دانست و تاكيد كرد: استفاده از سلاح دولت نيز براي تسويه حساب داخلي يا خدمت به اهداف خارجي مجاز نيست و استفاده از سلاح دولت عليه مقاومت مجاز نمي باشد و سلاح مقاومت براي مقابله با تهديدها و دشمن و سلاح دولت براي حفاظت از جان و برقراري امنيت است لذا هر سلاح بايد در خدمت هدف خويش باشد.

وي به روياي آمريكا براي وجود تابستاني داغ در منطقه اشاره كرد و گفت: لبناني ها خواهان تابستاني آرام هستند، اما روياي آمريكا از تابستاني داغ سخن مي گويد وآمريكا مي خواهد كه درگيري سياسي را درگيري مذهبي جلوه دهد.

* تحولات عراق

مهمترين تحولات عراق در هفته گذشته را مي توان درباره واكنش ها و اعتراضات شخصيت ها و مقامات مختلف اين كشور به توافقنامه امنيتي دانست كه بغداد درصدد امضاي آن با آمريكا است زيرا آنها اين توافقنامه را نقض حاكميت عراق و سلطه آمريكا بر كشور خود مي دانند.

برگزاري اولين نشست پيگيري اهداف سند موسوم به پيمان بين المللي با عراق در شهر استكهلم پايتخت سوئد نيز از ديگر تحولات مهم اين كشور به شمار مي رود.

- در حاليكه مرجعيت و علماي عراق و همچنين اكثريت اعضاي پارلمان و نخبگان اين كشور صراحتا در مورد ابعاد پيمان امنيتي بلند مدت تحميلي از سوي واشنگتن به بغداد هشدار داده اند، سفير آمريكا در عراق امروز ادعا كرد كه اين دولت عراق بوده كه خواستار بسته شدن توافقنامه امنيتي طولاني مدت با دولت آمريكا شده است.

- سفير آمريكا در بغداد در ديدار با رئيس جمهوري عراق با وي درباره اين توافقنامه پيمان امنيتي گفتگو كرد.

- جمعي از اساتيد و متخصصان درعلوم سياسي، حقوق بين المللي عراق در همايشي در نجف درباره ابعاد مختلف توافقنامه طولاني مدت همكاري ميان عراق و آمريكا بحث و تبادل نظر كردند و درباره پيامدهاي خطرناك اين توافقنامه بدون در نظرگرفتن منافع عراق هشدار دادند.

- اعضاي شوراي سياسي امنيت ملي عراق روند مذاكرات اين توافقنامه را مورد بررسي قرار دادند و بر ادامه مذاكرات با آمريكا درباره توافقنامه استراتژيكي به منظور دستيابي به نتايجي در جهت منافع ملت عراق تاكيد كرد.

- در حالي كه يك منبع نزديك به دفتر آيت الله سيستاني مرجع تقليد شيعيان عراق در نجف اظهار داشته كه آيت الله سيستاني تاكنون نظر خود را صريحا در مورد توافقنامه امنيتي بلند مدت ميان بغداد و واشنگتن اعلام نكرده است، سخنگوي جريان صدر از مخالفت ايشان و ساير مراجع ديني نجف با اين پيمان خبر داد.

اين منبع افزود: آيت الله سيستاني به ضرورت اينكه مسئولان عراق بايد همه تصميمات اتخاذ شده را در معرض نظر ملت قرار دهند؛ تاكيد دارد.اگر مردم عراق تصميمات اتخاذ شده از سوي مسئولان را بپذيرند؛ بايد به آن پرداخت اما در غير اينصورت بايد آنها را تغيير داد.

صلاح العبيدي سخنگوي جريان صدر نيز در اين رابطه تصريح كرد كه اين جريان واكنش محتاطانه اي در قبال توافقنامه امنيتي ميان بغداد و واشنگتن دارد و از نظر موضع شرعي آن را حرام مي داند. وي در ادامه گفت: من شنيده ام كه آيت الله سيستاني نيز اين توافقنامه را رد كرده است.

- رهبر جريان صدر در بيانيه اي از مردم عراق خواست كه هر هفته پس از برگزاري نماز جمعه در اعتراض به توافقنامه امنيتي بلند مدت ميان بغداد و واشنگتن در سرتاسر كشور تظاهرات بر پا كنند.

مقتدي صدر در بخش ديگر بيانيه خود، خواستار تحركات پارلماني و اتحاد تمام احزاب و تشكلهاي سياسي و نيز افزايش تبليغات از سوي متخصصان براي لغو توافقنامه امنيتي ميان بغداد و واشنگتن شد.

- يك مقام مسئول عراقي با اشاره به سري بودن روند مذاكرات درباره توافقنامه امنيتي بين بغداد و واشنگتن و با وجود مخالفتهاي گسترده ملت، مراجع و نمايندگان پارلمان عراق با آن، مدعي شد اين توافقنامه تا يك هفته ديگر امضا مي شود.

- منابع آگاه پارلمان عراق فاش كردند: واشنگتن به نمايندگان پارلمان عراق وعده پرداخت سه ميليون دلار رشوه را در صورت موافقت آنان با توافقنامه امنيتي بغداد و واشنگتن كه با مخالفت گسترده مراجع تقليد و قشرهاي مختلف ملت عراق و گروههاي سياسي روبرو شده، داده است.

- وزير خارجه عراق تاكيد كرد كه پارلمان اين كشور حرف نهايي را درباره توافقنامه امنيتي با آمريكا مي زند.

- سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا، قريب الوقوع بودن امضاي اين توافقنامه را تكذيب كرد.

- منابع نزديك به آيت الله سيستاني از تاكيد ايشان به دولت عراق براي برگزاري همه پرسي عمومي درباره انعقاد توافقنامه امنيتي بلندمدت با آمريكا خبر دادند.

- يك نماينده پارلمان عراق با اشاره به اشغال و عدم حاكميت عراق، درباره تبعات منفي امضاي توافقنامه امنيتي با آمريكا بر آينده و استقلال اين كشور هشدار داد و گفت: توافقنامه امنيتي با آمريكا در شرايط اشغال، منطبق بر منافع ملي و استقلال عراق نيست.

- عضو كميسيون امنيت و دفاع پارلمان عراق هشدار داد كه انعقاد توافقنامه امنيتي بلندمدت با آمريكا خطر مصادره حاكميت و استقلال عراق را در پي دارد.

- عبدالعزيزحكيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي اين كشور نيز تاكيد كرد: توافقنامه امنيتي بين بغداد و واشنگتن حاكميت ملي عراق را نقض مي كند.

- نخست وزير عراق امروز در آغاز نشست پيگيري سند "پيمان بين المللي با عراق" در استكهلم خواستار لغو بدهي ها و مجازاتهاي تحميلي بر اين كشور كه در زمان رژيم سابق بعث وضع شده بود، گرديد.

- دبيركل سازمان ملل متحد درجريان نشست استكهلم از نخست وزير عراق براي پيشرفت هاي امنيتي، سياسي و اقتصادي در اين كشور به رغم چالش هاي موجود ستايش كرد.

- وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با محكوم كردن سياست هاي اشتباه اشغالگران در عراق در نشست استكهلم تاكيد كرد كه تهران از تلاش هاي دولت نوري المالكي نخست وزير عراق براي بازگرداندن ثبات به اين كشور حمايت مي كند.

* تحولات فلسطين

عرصه فلسطين نيز شاهد ادامه محاصره، تهديدات و تجاوزگري صهيونيست ها عليه ملت فلسطين، آمادگي حماس براي گفتگوي داخلي و تداوم مذاكراه بيهوده ابومازن رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين و ايهود اولمرت نخست وزير رژيم اسرائيل بود.

رسوايي تازه اولمرت و درخواست ها براي كناره گيري وي از ديگر تحولات بود.

- سخنگوي رسمي رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين اذعان كرد كه رژيم اسرائيل در مسير مذاكرات با اين تشكيلات براي دستيابي به توافقنامه سازش جدي نيست و بر دامنه شهرك سازي خود افزوده است.

- دبيركل اتحاديه عرب اعلام كرد: رئيس دفتر سياسي حماس از آمادگي خود براي همراهي با اقدام عربي به منظور حل اختلافات اين جنبش با فتح خبر داد.

- دبيركل اتحاديه عرب پس از ديدار با رئيس جمهوري مصر از رايزني كشورهاي عربي درباره روابط گروه هاي فلسطيني با هدف حل اختلافات ميان آنها خبر داد.

- مشاور سياسي نخست وزير فلسطين اعلام كرد: شماري از طرف هاي اروپايي در سطوح عالي با سران جنبش مقاومت اسلامي فلسطين(حماس) و دولت مردمي فلسطين ديدار كردند.

- نخست وزير رژيم صهيونيستي بار ديگر تهديد كرد كه از تمامي ابزارها براي متوقف كردن حملات موشكي مبارزان فلسطيني استفاده خواهد كرد.

- گروهان هاي قدس شاخه نظامي جنبش جهاد اسلامي فلسطين تاكيد كرد كه اگر محاصره ظالمانه و تحميلي نوار غزه برداشته نشود، عمليات ويژه عليه رژيم اسرائيل اجرا خواهد كرد.

- جيمي كارتر رئيس جمهور اسبق آمريكا شب گذشته محاصره نوارغزه از سوي رژيم اسرائيل را يكي از بزرگترين جنايات بشري دانست.

- عفو بين الملل در گزارشي محاصره نوار غزه از سوي رژيم اسرائيل را دردناك ترين فاجعه بشري توصيف كرد كه تاكنون رخ داده است.

- هزاران فلسطيني امروز به دعوت جنبش حماس در نزديكي مرزهاي سرزمين هاي اشغالي در اعتراض به محاصره ظالمانه نوار غزه از سوي رژيم اسرائيل دست به تظاهرات زدند.

- وزيران دادگستري كشورهاي عربي در پايان نشست اخير خود در قاهره تصميم به تشكيل كميته اي عربي براي جمع آوري اسناد عليه جنايتهاي جنگي رژيم صهيونيستي گرفتند.

- شاهد اصلي پرونده رشوه خواري ايهود اولمرت نخست وزير رژيم صهيونيستي امروز تاييد كرد كه اولمرت چندين بار از وي رشوه گرفته است.

- به گزارش رسانه ها وزير جنگ رژيم صهيونيستي به طور جدي به اولمرت هشدار خواهد داد كه ميان استعفاي خويش و عقب نشيني حزب كارگر از ائتلاف كابينه يعني برگزاري انتخابات جديد، يكي را انتخاب كند.

- در پي رسوايي مالي ايهود اولمرت نخست وزير رژيم صهيونيستي تعدادي از اعضاي حزب حاكم كاديما از وي خواستند تا بطور موقت از قدرت كنار برود.

- نتايج يك نظرسنجي نشان مي دهد كه بيش از دو سوم صهيونيستها،كناره گيري نخست وزير اين رژيم را در پي رسوايي مالي وي تاييد مي كنند.

- درحالي كه ايهود اولمرت نخست وزير رژيم صهيونيستي براي نخستن بار به طور تلويحي از استعفاي خود سخن گفت، وزير امور خارجه اين رژيم از حزب كاديما خواست تا جانشين اولمرت را انتخاب كند.

- سخنگوي كاخ سفيد اعلام كرد، مشكلات سياسي نخست‌وزير رژيم صهيونيستي به دنبال بر ملا شدن پرونده فساد مالي وي، توجهات را از تمركز به هدف اصلي تحقق صلح در خاورميانه تا پايان سال جاري ميلادي بازداشته است.

- سخنگوي رسمي تشكيلات خودگردان فلسطين شب گذشته از احتمال سرنگوني نخست وزير رژيم صهيونيستي و تاثير منفي آن بر روند سازش ابراز نگراني كرد.

- يكي از رهبران برجسته جنبش حماس ضمن تاكيد بر اينكه رژيم اسرائيل بايد شروط اين جنبش براي آتش بس را بپذيرد امروز اظهار داشت: مادامي كه برخي تلاش مي كنند اين جنبش را ناديده بگيرند؛ صلح برقرار نخواهد شد.

- سازمان ملل متحد امروز در گزارشي هشدار داد كه تصميم رژيم اسرائيل براي منهدم كردن بيش از سه هزار واحد مسكوني فلسطينيان در كرانه باختري رود اردن به آوارگي هزاران نفر منجر خواهد شد.
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 312]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن