تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816721513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

10 ايده جالب كه وب را متحول كرد!


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: 10 ايده جالب كه وب را متحول كرد!
ايده شبكه اجتماعي فيس بوك: ايده اوليه اين سايت ابتدا توسط برادران Winklevoss مطرح شد.
از زماني كه استفاده از وب به شكل امروزي در آمد و كاربران زيادي را جذب خود كرد، همواره ايده هاي زيادي توسط افراد مختلف مطرح شدند كه باعث ايجاد تغيير و تحولي عظيم در محيط وب گشتند. تعداد اين ايده ها شايد خيلي زياد باشد اما بسياري از آن ها نتوانستند نظر كاربران را جذب خود كنند لذا به همين خاطر در اين پست به بررسي 10 تا از برترين ايده هاي مطرح شده تحت وب مي پردازيم.
ايده شبكه اجتماعي فيس بوك: ايده اوليه اين سايت ابتدا توسط برادران Winklevoss مطرح شد. طرح اوليه زماني به اجرا گذاشته شد كه آن ها در هاروارد بودند و سايتي را به نام ConnectU ايجاد كردند تا كاربران به وسيله آن بتوانند مشخصات خود را ارسال كنند و در همان فضا به هم لينك بدهند. طرح كامل اين سايت در سال 2003 به اجرا گذاشته شد. در همين زمان هم آن ها مشغول به برنامه نويسي سايت مشابه ديگري شدند كه امكان اضافه كردن عكس و پروفايل را به كاربران خود مي داد. طرحي كه بعد ها فيس بوك نام گرفت!
ايده پيغام رسان اينترنتي اي او ال: تقريبا در ابتداي شروع دهه 90 بود كه سرويسي براي كامپيوتر هاي كومودور 64 (كه در آن زمان وجود داشتند) ايجاد شد كه به كاربران خود اين امكان را مي داد كه با هر خط اتصال مشترك بتوانند با هم پيغام هايشان را رد و بدل كنند. سرويسي كه On-Line Messages (يا به طور مختصر OLM) نام داشت. بعد از آن برنامه اي توسط شركت America Online سفارش داده شد كه AOL Instant Messages (و بطور مختصر AIM) نام گرفت. اين برنامه پيشرفت هاي زيادي را در آن زمان نسبت به نمونه اوليه خود داشت تا آن كه با گذشت زمان و ورود مودم ها و شبكه گسترده اينترنت، برنامه هاي اين چنيني رونق زيادي گرفتند تا جايي كه حالا شركت هاي زيادي (نظير ياهو، ام اس ان و گوگل) از آن بهره مي برند.
ايده وب سايت هايي براي آپلود و به اشتراك گذاري فايل ها: اولين بار در سال 2000 بود كه سايتي با اين محوريت (كه به اصطلاح One-click hosting ناميده مي شوند) ايجاد شد. سايتي به نام FileFront. توجه اصلي اين سايت بيشتر در مورد ايجاد سرويس دانلود براي كاربران خود بود.
بعد از آن نوبت RapidShare بود تا در سال 2002 گوي سبقت را از رقيب خود بربايد! سايتي كه در آن زمان شامل 2 قسمت بود و بخش اصلي روي RapidShare.de قرار داشت. حدود 4 سال بعد از اين تاريخ يعني در اكتبر سال 2006 رپيدشير اعلام كرد كه متاسفانه كليه فضاهاي موجود روي سرورهايش كاملا پر شده و از اين به بعد (با انتقال كليه اطلاعات) سايت جديد با آدرس RapidShare.com قابل دسترس خواهد بود.
YouSendIt گزينه بعدي بود تا در سال 2004 متولد شود. تمركز اين سايت بيشتر روي ارسال، دريافت، پيگيري و سازمان دادن فايل هاي حجيم بود. 1 سال بعد هم Box.net راه اندازي شد و سر انجام در 21 مارچ 2005 ميلادي، يكي از محبوب ترين سايت هاي آپبود فايل شروع به كار كرد. سايتي به نام Megaupload!
ايده ميزباني فايل هاي ويديوي اي يوتيوب: اغلب كاربران گمان مي كنند كه يوتيوب اولين سايت به اشتراك گذاري آنلاين ويديو است. اما در واقع اينطور نيست! سايت هايي قبل از يوتيوب (كه در فوريه 2005 شروع به كار كرده) نيز وجود داشتند كه قبل از شروع به كار آن، به كاربران خود خدمات مي دادند. سايت هايي نظير Guba (در امريكا) از سال 1998، Heavy از سال 1999، Metacafe در 2003، Grouper از 2004، Daily Motion در فرانسه از 2005 و ChinaYouTV در 2005. در حال حاظر از بين سايت هاي مشابه، يوتيوب محبوب ترين آن هاست! به نظر شما چرا با وجود سايت هاي مشابه ديگر، يوتيوب در مدت زماني كوتاه توانست رقيبان خود را كنار بگذارد و حرف اول را در اشتراك ويديو بزند؟!
ايده وب سايت هايي براي همسر يابي: در زمينه اين ايده Match.com از همه پيشتاز تر بود. سايتي كه در 21 آوريل 1995 با هدف يافتن شريك عشقي براي كاربرانش فعاليت خود را شروع كرد! اين سايت تا جايي پيش رفت كه در حال حاظر 15 ميليون كاربر فعال را از 246 كشور جهان ميزباني مي كند و اين يعني يك موفقيت فوق العاده!
Date.com هم بعد از آن، نمونه مشابهي است كه رسميت بيشتري دارد چرا كه داراي يك شركت خصوصي در نيويورك نيز هست. سايتي كه در روز ولنتاين 1997 شروع به كار كرد و 3 سال بعد، با ايجاد تغييراتي، دوباره راه اندازي شد. بعد از اين تاريخ هم سايت هاي زيادي با اين زمينه آغاز به كار كردند كه شايد معروف ترين آن ها (البته نه براي ما!)، True.com باشد كه ميانگين بازديد ماهانه اش حدود 3.8 ميليون نفر است. فكر كنيد!
ايده ميزباني وبلاگ بلاگر: LiveJournal اولين سرويسي بود كه به كاربران آن زمان (سال 1998) خدمات ميزباني وبلاگ را مي داد. سرويسي كه اين اجازه را مي داد تا خوانندگان ديگر وبلاگ ها براي يكديگر كامنت بگذارند و روزنوشت هاي خود را منتشر نمايند. سايت هايي مانند Pitas.com و Diaryland هم بعد از آن با همان محوريت ايجاد شدند تا اينكه در سال 1999، Evan Williams و Meg Hourihan بلاگر را راه اندازي كردند. سرويسي كه 4 سال بعد از اين تاريخ توسط گوگل خريداري شد!
ايده سيستم مديريت محتوا: اولين سيستم مديريت محتوا (CMS)يي كه براي استفاده كاربران ايجاد شد، PRISM نام داشت كه حدودا مربوط به 13 سال پيش است! 2 سال بعد از آن تاريخ هم TYPO3 پا به عرصه گذاشت كه از همان ايده استفاده مي كرد. هم اكنون با گذشت سال هاي زيادي از اولين ايده سيستم مديريت محتوا، نمونه هاي زيادي را مي توان با اين محوريت پيدا كرد كه همگي از همان ايده PRISM استفاده مي كنند!
ايده جمع آوري لينك سايت ها: احتمالا چنين سايت هايي را همه شما مي شناسيد. اولين ايده مربوط به اشتراك گذاري لينك ها، به آوريل سال 1996 برمي گردد. زماني كه itList.com فعاليت خود را شروع كرده بود. چند سال بعد از آن هم شمار اينگونه سايت ها افزايش يافت و رقابت جالبي را ايجاد نمود تا اينكه در سال 2003 del.icio.us معروف شروع به كار كرد! 1 سال بعد از آن هم Digg كار خود را آغاز كرد و حالا با گذشت زمان كوتاهي مي توان صدها و بلكه هزاران سايت مشابه را تحت وب پيدا كرد كه فعاليت مشابهي دارند.
ايده ويكي: ايده اي كه هم اكنون ويكي پديا از آن استفاده مي كند يكي از ديگر ايده هايي است كه قبلا توسط سرويس ديگري ايجاد شده بود و در واقع متعلق به ويكي پديا نيست! WikiWikiWeb اولين سايتي بود كه اين ايده را داشت و در 25 مارچ 1995 با نام c2.com وارد دنياي وب شد.
ايده تلفن اينترنتي اسكايپ: اين تكنولوژي كه بوسيله آن كاربران توانايي گفتگو و انتقال صدا از طريق اينترنت را دارند، اولين بار در سال 1990 فراهم شد. در سال 1996 هم شركتي با فراهم كردن نرم افزاري كه امكاناتي از قبيل ايميل صوتي و نمايش شماره تماس گيرنده را داشت، اين امكان را براي كاربران مختلف جهان براي برقراري ارتباط صوتي ايجاد كرد. اما در آن زمان مشكل اين بود كه امكان برقراري تماس با تلفن هاي آنالوگ وجود نداشت و لذا تنها مي شد از طريق همين شيوه با يكديگر گفتگو كرد. اما 1 سال بعد اين مشكل نيز حل شد و پس از آن Skype (كه معروف ترين آن ها در اين زمينه است) و نيز شركت هاي مشابه شروع به كار كردند؛ با همان ايده ربوده شده!
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن