تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815349921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارتش زيمبابوه اعلام كرد در انتخابات از موگابه حمايت مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ارتش زيمبابوه اعلام كرد در انتخابات از موگابه حمايت مي‌كند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

يكي از روزنامه‌هاي دولتي زيمبابوه امروز (شنبه) نوشت، يكي از مقامات ارشد ارتش زيمبابوه به طور رسمي از سربازان اين كشور خواسته است تا در دور دوم انتخابات رياست جمهوري ماه آينده زيمبابوه به رابرت موگابه، رييس جمهور اين كشور راي دهند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، روزنامه‌ي دولتي هرالد نوشت، ژنرال مارتين چدوندو، رييس ستاد مشترك ارتش زيمبابوه گفت: بر طرق قانون از كشور بايد توسط انتخابات مراقبت كرد و در دور دوم انتخابات رياست جمهوري كه رابرت موگابه در مقابل مورگان چانگيراي قرار گرفته است از فرمانده‌ خود رابرت موگابه حمايت مي‌كنيم.

وي اضافه كرد: سربازان بي‌علاقه به سياست نيستند و فقط مزدور‌ها هستند كه غير سياسي‌اند. ما توافق كرده‌ايم كه از حزب حاكم براي دفاع از انقلاب زيمبابوه حمايت كنيم.

مارتين چدوندو خاطرنشان كرد: اگر شما طور ديگري فكر مي‌كنيد بايد يونيفورم‌هاي خود را از تن در آوريد. اشتياق براي خدمت به كشور بايد براي هميشه وجود داشته باشد.

چدوندو هم چنين اظهار داشت، سربازان زيمبابوه براي سركوبي ناآرامي‌هاي پس از انتخابات در بخش‌هايي از اين كشور مستقر خواهند شد.

چدوندو رو به سربازان در يك مراسم رقابت تيراندازي در حومه پايتخت گفت: قرار است به شما وظايفي براي محافظت‌ از پدران و مادراني داده شود كه زخم خنجر خورده‌اند و خانه‌هايشان توسط حاميان حزب جنبش تغييرات دموكراتيك چانگيراي (MDCI) سوزانده شده است. بنابراين ما خشونت‌هايي با انگيزه‌هاي سياسي را سركوب خواهيم كرد.

انتظار مي‌رود دور دوم انتخابات رياست جمهوري، 27 ژوين برگزار شود. برگزاري دور دوم بعد از عدم كسب راي لازم براي كشانيده نشدن انتخابات به دور دوم از سوي كانديداهاي اين كشور در انتخابات 29 مارس برگزار مي‌شود.

طي برگزاري دور اول انتخابات در تاريخ 29 مارس حزب (ZANU-PF) رابرت موگابه اكثريت خود را در پارلمان زيمبابوه براي اولين بار از زمان استقلال اين كشور از دست داد، زيمبابوه 28 سال پيش از انگليس اعلام استقلال كرده بود.

اپوزيسيون اين كشور اعلام كرده است در حملات اخير شبه نظاميان حزب حاكم 50 تن از حاميانش كشته و هزاران تن از مردم آواره و صدها تن ديگر مجروح شده‌اند.

از سوي ديگر حزب حاكم نيز حزب جنبش تغييرات دموكراتيك را متهم به سوزاندن اموال طرفدارانش كرده است.

چدوندو به همراه روساي پليس و روساي زندان‌هاي زيمبابوه اعلام كرده‌اند كه نخواهد گذاشت كشور توسط "عروسك‌هاي خيمه شب بازي" اداره شود.

انتهاي پيام
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 237]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن