تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804659368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آنهايي كه خوب بودند و خوب ماندند


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: آنهايي كه خوب بودند و خوب ماندند
ليگ هفتم حرفه‌اي با تمام فراز و فرود‌هايش به پايان رسيد تا پرسپوليس جام قهرماني را بالاي سر ببرد و در عوض صنعت نفت و شيرين‌فراز در همان اولين سال حضور، غزل خداحافظي را سردهند و به ليگ دسته يك سقوط كنند.
ليگ هفتم حرفه‌اي با تمام فراز و فرود‌هايش به پايان رسيد تا پرسپوليس جام قهرماني را بالاي سر ببرد و در عوض صنعت نفت و شيرين‌فراز در همان اولين سال حضور، غزل خداحافظي را سردهند و به ليگ دسته يك سقوط كنند.
قصد داريم از اين شماره به بررسي اجمالي تيم‌هاي شركت‌كننده در ليگ هفتم بپردازيم، ولي به جهت پرهيز از اتلاف وقت و احتمالا خستگي خوانندگان محترم، اين بررسي را در 4 شماره و در 4 گروه جداگانه انجام خواهيم داد.
امروز و در بخش اول سراغ تيم‌هايي مي‌رويم كه در مجموع موفق بودند و با وجود نوسانات جزيي توانستند وضعيت خوب خود را با توجه به بضاعت‌ها و اهدافشان حفظ كنند.
پرسپوليس: معرفي تيم قهرمان ليگ به عنوان يكي از تيم‌هاي موفق بديهي‌ترين كار ممكن است، ولي به هر شكل كه بخواهيم حساب كنيم، پرسپوليس يك تيم كاملا شايسته بود كه حتي دوران افت و حاشيه را هم با تدبير و مديريت صحيح بخوبي پشت سر گذاشت.
در حالي كه افشين قطبي تنها 4 روز پيش از شروع ليگ هفتم به تمرينات تيم ملحق شد، مديريت پرسپوليس با كمك استيلي، مرزبان و عزيزيان ضمن جذب نفرات خوبي چون نصرتي، آقايي، خليلي، رودباريان و حيدري از ليگ برتر و باقري‌ها، خيرخواه و عبدي از دسته اول برنامه‌ريزي مفيدي براي تمرينات بدنسازي و تاكتيكي انجام دادند و درواقع روزي كه قطبي كار خود را با پرسپوليس شروع كرد، آماده‌ترين و پرمهره‌ترين تيم ايران را در اختيار گرفت.
پرسپوليس ليگ هفتم را در كمال قدرت و به بهترين شكل ممكن با 4 پيروزي متوالي شروع كرد و حتي تا پايان هفته دهم نيز آمار اين تيم با 7 برد و 3 تساوي فوق‌العاده بود، ولي پس از آن به مرور افت تيم آغاز شد.
هرچند تا هفته پاياني دور رفت، قرمزها تنها تيم بي‌شكست ليگ برتر بودند، ولي همگان براحتي متوجه ضعف روزافزون اين تيم مي‌شدند. شكست وحشتناك 3 صفر در جام حذفي برابر پاس همدان در واقع شروع فصل ناكامي‌هاي پرسپوليس بود و پس از آن هم بلافاصله اولين شكست قرمزها در ليگ مقابل سپاهان رقم خورد.
با شروع دور برگشت، اوضاع در پرسپوليس همچنان آشفته به نظر مي‌رسيد. از يك طرف اعضاي كادر فني با يكديگر مشكل داشتند كه در نهايت به خروج مرزبان از جمع مربيان منجر شد و از طرف ديگر، نفراتي چون شيث رضايي، عليرضا واحدي نيكبخت و محمدرضا ماماني هم با رفتار خود، ‌حاشيه درست مي‌كردند، ولي زماني كه حميد استيلي با يك حركت صحيح عليه معترضان موضع گرفت و شيث و بعدا ماماني از تيم كنار گذاشته شدند و نيكبخت هم با تنبيهاتي مواجه شد، دوباره اوضاع آفتابي شد. البته در اين ميان، كسر 6 امتياز از سوي فيفا هم بر مشكلات پرسپوليس افزود، ولي مديريت صحيح كاشاني كه در اواخر فصل از فرط سنگيني كار و فشارهاي وارده دچار ناراحتي قلبي شد، باعث شد پرسپوليس نتايج پرنوسان شروع دور برگشت را به كناري بگذارد و با
5 پبروزي و 2 تساوي در هفته‌هاي آخر و به لطف لغزش‌هاي متوالي سپاهان در نهايت با پيروزي رويايي در وقت‌هاي تلف شده مقابل همين تيم در هفته آخر فاتح ليگ شد تا نخستين تيمي شود كه 2 بار جام قهرماني ليگ برتر را بالاي سر مي‌برد.
تعداد برد: 18 تعداد مساوي: 11 تعداد باخت: 5 گل زده: 57 گل خورده: 34
بهترين نتيجه: پيروزي 5 ‌ - صفر مقابل شيرين‌فراز (هفته سي‌‌ام)‌
بدترين نتيجه: شكست 4 - يك در خانه استقلال اهواز (هفته بيست و هفتم)‌
تعداد بازيكنان مورد استفاده: 24
بيشترين دقايق بازي: پژمان نوري با 2966 دقيقه‌

بهترين گلزن: محسن خليلي با 18 گل (بدون پنالتي)‌، بهترين پاسور گل: عليرضا واحدي‌نيكبخت با 10 پاس گل (2 بار پنالتي گرفتن)‌
تعداد كارت زرد: 57 اخطارتعداد

كارت قرمز: 7 اخراج‌
بداخلاق‌ترين بازيكن: محمد نصرتي با 2 كارت قرمز و 4 كارت زرد
سپاهان‌
به جرات مي‌توان گفت سپاهان پرفشارترين فصل تاريخ فوتبال خود را سپري كرد؛ به طوري كه مجبور شد 50 بازي را در اين فصل برگزار كند. شروع ليگ در حالي كه هنوز درگير مراحل حذفي ليگ قهرمانان در فصل گذشته بود، براي سپاهان خوب بود و فدراسيون موقت هم در برنامه‌ريزي‌هاي خود حتي‌الامكان رعايت سپاهان را مي‌كرد تا برنامه‌هاي بين‌المللي‌اش به هيچ وجه باعث افت كيفيت اين تيم نشود و عملا دور رفت ليگ به خاطر سپاهان با تاخيري حداقل 20 روزه به پايان رسيد، ولي با شروع نيم‌فصل دوم و جدايي لوكا بوناچيچ كه انگيزه‌اي براي ادامه فعاليت در اين تيم نداشت، ژوروان ويه‌راي برزيلي با سابقه قهرمان كردن عراق در جام ملت‌هاي آسيا به سپاهان پيوست و تفاوت تفكرات او در تغيير سيستم بازي سپاهان باعث شروع نتايج ضعيف اين تيم شد. كسر 5 امتياز بابت نابينا شدن چشم يك سرباز كه بعدها به 3 امتياز تعديل شد، بر مشكلات سپاهان افزود و شروع ضعيف در دوره جديد ليگ قهرمانان آسيا با 2 باخت متوالي به الاتحاد سوريه و كروفچي ازبكستان باعث شد زردپوشان زاينده‌رودي در مخمصه بدي گرفتار شوند.
هرچند آنها تمام تلاش خود را براي كسب نتايج خوب به كار بستند و حتي در مقطعي 7 امتياز هم از پرسپوليس پيش افتادند، ولي فشار بازي‌هاي متوالي و انعطاف‌پذير نبودن ويه‌را در تغيير تركيب اصلي‌اش باعث شد سپاهاني‌ها روزبه‌روز فرسوده‌تر شوند. حتي روشن شدن موتور گلزني عماد رضا و گل‌هاي حساس او و حاج صفي هم نتوانست كار را قبل از رسيدن به هفته پاياني تمام كند و سرانجام اين سپاهان بود كه در مصاف مستقيم با پرسپوليس و انبوه تماشاگرانش در ورزشگاه آزادي آن هم در آخرين لحظات كم‌آورد و جام قهرماني را دو دستي تقديم پرسپوليس كرد. هر چند مديران و برخي بازيكنان سپاهان تلاش كردند قهرماني سرخپوشان را مخدوش و در سايه حمايت‌هاي پشت پرده جلوه دهند، ولي هر انسان منصفي مي‌تواند با بررسي روند يك فصل فوتبالي سپاهان به اين نتيجه برسد كه نايب‌قهرمان فصل گذشته ليگ قهرمانان آسيا نتوانست زير فشار خردكننده بازي‌هاي متوالي و پراسترس خود دوام بياورد.
تعداد برد: 17، تعداد مساوي: 11، تعداد باخت: 6، گل زده: 53، گل خورده: 38
بهترين نتيجه: پيروزي 4 - صفر مقابل برق شيراز (هفته چهاردهم)‌
بدترين نتيجه: شكست 3 - يك در خانه پاس همدان (هفته بيست‌وسوم)‌
تعداد بازيكنان مورد استفاده: 29
بيشترين دقايق بازي: عبدالهواب ابوالهيل با 2647 دقيقه‌
بهترين گلزن: محمود كريمي با 9 گل‌
بهترين پاسور گل: احسان حاج‌صفي با 7 پاس گل‌
تعداد كارت زرد: 83 اخطار
تعداد كارت قرمز: يك اخراج‌
بداخلاق‌ترين بازيكن: محسن بنگر با 12 كارت زرد
پاس همدان‌
يكي از عجيب‌ترين و پر سر و صداترين حوادث پيش از شروع ليگ هفتم، انتقال امتياز تيم پاس به همدان بود كه با توجه به قدمت پاس در فوتبال ايران بازخوردهاي عمدتا منفي زيادي هم در ميان اهالي فوتبال و خصوصا قديمي‌هاي باشگاه داشت. در اين فضاي منفي مجموعه‌اي از افراد با سابقه و سرشناس فوتبال ايران مثل كاظم اوليايي و منصور پورحيدري سكان‌دار تيم تازه‌وارد همداني شدند و وينگو بگوويچ هم كه شناخت بسيار خوبي از فوتبال ايران داشت، به عنوان سرمربي تيم انتخاب شد.
هر چند پاسي‌ها در همان شروع كار تعدادي از نفرات سرشناس خود را به تيم‌هاي مطرح پايتخت دادند و بعضي نفرات جديد مثل سهراب بختياري‌زاده و اصغر طالب‌نسب نيامده رفتند، ولي پاسي‌ها كه در فصل نقل و انتقالات عملكرد مثبتي داشتند، موفق شدند با تلفيقي از جوانان باقيمانده پاس قديم و نفرات جديد تيم خوبي را دست و پا كنند و بازي‌هاي قابل قبولي ارائه نمايند.
هر چند اين تيم هم در مقطعي از فصل دچار بحران نتيجه‌گيري شد و وينگو هم در طول فصل مدام از نداشتن يك مهاجم تمام‌كننده و گلزن تمام عيار ناليد، ولي به هر حال مجموعه پاس همدان در اولين حضور خود در ليگ برتر عملكرد مقبولي ارائه كرد و با در اختيار داشتن بهترين خط دفاعي ليگ هفتم، در نهايت به عنوان چهارم اين رقابت‌ها دست يافت تا ثابت شود اگر اين تيم نقاط ضعف خود را براي فصل آينده برطرف و نقاط قوتش را حفظ كند، مي‌تواند يكي از جدي‌ترين مدعيان فتح ليگ باشد، به خصوص كه تماشاگران همداني پس از سال‌ها حسرت داشتن يك تيم در سطح اول فوتبال ايران، براي پاس سنگ تمام گذاشتند و شاگردان وينگو به دفعات با تكيه بر حمايت بي‌شائبه و يكپارچه تماشاگران همداني موفق شدند نتايج جالب توجهي به دست بياورند.
تعداد برد: 11، تعداد مساوي: 16، تعداد باخت: 7، گل زده:‌36، گل خورده:‌28
بهترين نتيجه: پيروزي 3 - صفر در خانه مقابل ابومسلم(هفته نهم)‌
بدترين نتيجه: شكست خانگي 3 - يك مقابل سايپا (هفته سوم)‌
تعداد بازيكنان مورد استفاده: 25
بيشترين دقايق بازي: فاروق اختياروويچ با 2799 دقيقه‌
بهترين گلزن: امير آبوچا با 8 گل‌
بهترين پاسور گل: يدالله اكبري با 9 پاس گل‌
تعداد كارت زرد: 69
تعداد كارت قرمز: 3
بداخلاق‌ترين بازيكن: حنيف عمران‌زاده، با 11 كارت زرد
مقاومت سپاسي شيراز
شايد انتخاب تيم چهاردهم در يك جمع 18 تيمي به عنوان يكي از خوب‌ها براي خيلي‌ها جاي سوال بر جاي بگذارد، ولي واقعيت اينجاست كه مقاومت سپاسي شيراز هماني بود كه انتظارش مي‌رفت و با توجه به هدف‌گذاري اوليه‌اش، در پايان ليگ به هر آنچه مي‌خواست، رسيد. شيرازي‌ها كه مثل فصول گذشته در شروع ليگ هفتم مورد تاراج قرار گرفتند و تعدادي از خوب‌هاي خود همچون احتشام ساساني، بابك پورغلامي، غلامرضا رضايي و اميدرضا روانخواه را از دست دادند، با تكيه بر بضاعت باقي مانده و همچنين توجه سنتي پيرواني به جوانان موفق شدند هم در ليگ برتر بمانند و هم چند جوان خوب و موفق ديگر مثل علي محمد دهقان، محمد صادق كرمي، محمدرضا امين صنايعي و سيامك كوهنورد را به فوتبال ايران معرفي كنند.
جالب‌ترين ويژگي كاكوهاي زردپوش اين بود كه به‌رغم سرشناس نبودن بيشتر نفراتشان نسبت به حريفان، مقابل هيچ تيمي روي به ضدفوتبال نياورده و با يك بازي راحت و بدون شيله پيله محبوب قلوب همه علاقه‌مندان به فوتبال شد.
فقط اين افسوس در پايان ليگ هفتم بر جاي ماند كه غلامحسين پيرواني به عنوان متداوم‌ترين مربي ليگ برتر و حضور كامل و 7 ساله روي نيمكت فجر سابق و مقاومت فعلي، نتوانست به كار خود در اين باشگاه ادامه دهد و حال بايد ديد آيا زردهاي شيراز در غياب شاغلام مي‌توانند به همين روند خوب و مثبت خود در فصول آينده ادامه دهند يا خير.
تعداد برد: 9، تعداد مساوي: 15، تعداد باخت: 10 ، گل زده: 37، گل خورده : 41
بهترين نتيجه: پيروزي 3 - صفر در خانه پيكان (هفته بيست‌وششم)‌
بدترين نتيجه: شكست خانگي 4 - يك برابر ذوب‌آهن (هفته‌ سي‌ام)‌
تعداد بازيكن مورد استفاده: 26
بيشترين دقايق بازي: محمد صادق كرمي با 2810 دقيقه‌
بهترين گلزن: بهمن طهماسبي با 9 گل‌
بهترين پاسور گل: علي محمد دهقان با 6 پاس گل‌
تعداد كارت زرد: 66
تعداد كارت قرمز: 3
بداخلاق‌ترين بازيكن: محمود محمدي با 2 كارت قرمز و 4 كارت زرد
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن