تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816853353




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تصميمات مهم دولت براي ساماندهي بازار مسكن


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تصميمات مهم دولت براي ساماندهي بازار مسكن
اين تصميمات در شرايطي اعلام مي شود كه تورم به ويژه در بخش مسكن ساير موفقيت هاي اقتصادي دولت را تحت الشعاع قرار داده و دولت مي كوشد تا پايان سال از اين سايه سنگين بكاهد. بر همين اساس سخنگوي دولت امروز وعده داد تا پايان سال 30 كارخانه توليد مسكن پيش ساخته در 30 استان كشور به بهره‌برداري خواهد رسيد.
گروه سياسي: سخنگوي دولت در سومين نشست خبري خود در سال 87 بخش هايي از تصميمات مهم دولت درباره ساماندهي بازار مسكن را اعلام كرد.

بهره‌برداري از 30 كارخانه توليد مسكن پيش ساخته تا پايان سال

به گزارش رجانيوز، اين تصميمات در شرايطي اعلام مي شود كه تورم به ويژه در بخش مسكن ساير موفقيت هاي اقتصادي دولت را تحت الشعاع قرار داده و دولت مي كوشد تا پايان سال از اين سايه سنگين بكاهد. بر همين اساس سخنگوي دولت امروز وعده داد تا پايان سال 30 كارخانه توليد مسكن پيش ساخته در 30 استان كشور به بهره‌برداري خواهد رسيد و تا پايان 88 نيز اين تعداد به 300 كارخانه افزايش مي‌يابد. قطعات مورد نياز براي اين كارخانه‌ها وارد و آماده شده است.

الهام همچنين اظهارات قبلي رئيس جمهور درباره عقب ماندگي در توليد مسكن در سال هاي قبل را مورد تأكيد قرار داد و مشكل ديگر بخش مسكن را معامله‌گري و سوداگري دانست كه دولت را علاوه بر حمايت از توليد مسكن به نظم دادن به اين بازار واخواهد داشت: دولت با هماهنگي سازمان ثبت اسناد و املاك و همكاري ديوان عدالت اداري، كار ساماندهي و خريد و فروش مسكن را منضبط خواهد كرد.

ايجاد بانك اطلاعاتي زمين و مسكن

وي افزود: در همين راستا از زمين و مسكن يك بانك اطلاعاتي ايجاد خواهد شد و بر اساس زماني كه دولت اعلام مي‌كند اطلاعات همه زمين‌ها و املاك بايد ثبت شود و اطلاعات هرگونه خريد و فروش و انتقال نيز در اين بانك اطلاعات وارد مي‌شود و در واقع از زمان اجراي اين برنامه هر نوع نقل و انتقال با يك كد خاص قانوني انجام مي‌شود.

وضع ماليات بر خريد و فروش بيش از 2 بار مسكن در طول سال

الهام تصريح كرد: نقل و انتقال قولنامه‌اي نيز بر روي فرم‌هاي خاصي انجام مي‌شود كه اين فرم‌ها اوراق بهادار است و ثبت اسناد نيز بدون اين اوراق امكان‌پذير نخواهد بود.

سخنگوي دولت با بيان اينكه با اجراي اين تصميم از اين پس كساني كه براي نيازشان خريد و فروش مي‌كنند و كساني كه شغلشان اين است از هم تفكيك مي‌شوند.

وي افزود: براساس اين تصميم كساني كه در طول يك سال بيش از دو بار خريد و يا فروش داشته باشند مشخص مي‌شود كه شغلشان خريد و فروش است و با هماهنگي‌هاي وزارت بازرگاني اين نوع فعاليت شغل محسوب شده و بايد ماليات مشاغل را بپردازد. بعد از ابلاغ اين قانون اين كار از آذر ماه اجرايي مي‌شود.

سخنگوي دولت با بيان اينكه ماليات بر اساس قيمت واقعي املاك اخذ خواهد شد، گفت: مالياتي كه دريافت مي‌شود بر اساس قيمت واقعي ملك خواهد بود و فقط انبوه سازان كه زير نظر وزارت مسكن فعاليت مي‌كنند از اين مورد مستثني است.

وي ادامه داد‌: براي اجاره و اسكان نيز دولت طرح‌هايي دارد كه گزارشات آن به زودي ارائه مي‌شود و اطلاعات مربوط به اين موضوعات را نيز از اين هفته به تدريج اعلام مي‌كنيم.

پايان معاملات و قيمت‌هاي صوري

الهام در پاسخ به خبرنگار فارس درباره احتمال انجام معاملات و قيمت‌هاي صوري پس از اجراي اين قانون گفت: با توجه به وجود بانك اطلاعاتي و آثار انجام اين كار خلاف قانون، به نفع افراد نخواهد بود كه با قيمت صوري معامله كنند، چون اگر افراد بخواهند قيمت‌هاي غيرواقعي را در فرم‌ها ثبت كنند، اگر احتمالا اختلافي در معامله پيدا كنند در محاكم متضرر مي‌شوند.

وي همچنين تصريح كرد: با حذف قيمت زمين و طرح مسكن مهر،‌ واحدهاي مسكوني در اختيار هزاران نفر قرار داده خواهد شد و زمين نيز به همه كساني كه ثبت‌نام كرده و واجد شرايط هستند، تا آخر سال جاري واگذار خواهد شد.

سخنگوي دولت اظهار داشت: براي ساخت و توليد مسكن وام‌هاي با نرخ اعلام شده، آماده پرداخت شده است و در اين راستا تمام بخش‌هايي كه نياز به توليد مسكن دارند مورد حمايت مالي دولت قرار مي‌گيرند.

الهام با تاكيد بر حمايت از انبوه‌سازان گفت: دولت به همه كساني كه در بخش توليد، اجاره، اجاره به شرط تمليك مسكن آماده كار هستند، زمين واگذار مي‌كند و علاوه بر اين‌ها در حوزه سرمايه‌گذاري خارجي نيز اقداماتي انجام شده تا سرمايه‌گذاران خارجي نيز در ايران به توليد مسكن بپردازند.
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن