تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815370268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روحانيون خارجي مقيم قم: امام خميني (ره) اسلام ناب را از انزوا خارج


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: روحانيون خارجي مقيم قم: امام خميني (ره) اسلام ناب را از انزوا خارج
برخي روحانيون و طلاب خارجي مقيم قم با اشاره به اينكه امام(ره)اسلام ناب و مذهب شيعه را از انزوا خارج كرده است، گفتند: قبل از انقلاب كشور- هاي اسلامي تحت سلطه دشمنان و وابسته به استكبار جهاني بودند.

آنان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا خاطرنشان كردند: قبل از سال ‪ ۱۳۵۷‬گفتمان تشيع نيز هميشه منفعل و يا در حاشيه قرار داشت ولي امام(ره) با انقلاب اسلامي روحي تازه اي در كالبد پيروان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) در سراسر جهان دميده است.

اين روحانيون خارجي همچنين، اهتمام به مسائل كلي جهان اسلام، مبارزه با فرهنگ وتمدن غرب، ايمان، تقوي، شجاعت، اخلاق و فضليت رااز مهمترين ويژگي- هاي حضرت امام (ره) ذكر كردند.

به گفته اين افراد، همه كشورهاي اسلامي بايد براي عظمت و سربلندي كشور خود راه حضرت امام خميني (ره) را ادامه دهند.

علي حسين بشير طلبه عراقي كه از شاگردان حضرت آيت الله "وحيد خراساني" مي باشد، گفت: انقلاب اسلامي از دستاوردهاي بزرگ حضرت امام(ره) است كه بعد از حكومت پيامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) در جهان بي‌نظير مي‌باشد.

وي، حضور اسلام و شيعه در صحنه زندگي و خارج شدن دين از انزوا، اهتمام به مسائل كلي جهان اسلام خصوصا موضوع فلسطين و مرزبندي مشخص ميان اسلام ناب محمدي(ص) و اسلام آمريكايي و تكيه بر وحدت مسلمين و مبارزه با تفكر سكولار را از مهمترين دستاوردهاي حضرت امام (ره) ذكر كرد.

اين روحاني عراقي خاطرنشان كرد: روحيه مقاومت و شجاعتي كه حضرت امام در دنياي اسلام ايجاد كرد بسيار تاثيرگذار و داراي اهميت بود.

حسين بشير اظهار داشت: سران كشورهاي اسلامي بايد نقطه قوت امام راحل را شناسايي و با همين استراتژي كشور خود را اداره كنند.

يكي از طلاب پاكستاني مدرسه المهدي قم نيز در اين زمينه گفت: حضرت امام راحل خط ولايت را براي ما مشخص كرده و نبايد از سرزنش دشمنان هراسي داشته باشيم.

علي عباس افزود: روحانيون به عنوان سربازان فرهنگي و مذهبي حضرت امام خميني (ره) بايد افكار و تفكرات ايشان را در كشورهاي اسلامي جاري كنند.

وي اظهار داشت: كشور پاكستان امروز نيازمند تفكرات و نوگرايي ديني و عبور از مرحله سنتي براي نيل به دموكراسي و مردمسالاري ديني است.

عباس ادامه داد: روحانيت در ايران آزادي و امنيت كامل دارند ولي در كشورهاي ديگر مانند پاكستان محدوديت زيادي براي آنان وجود دارد.

وي با اشاره به اينكه امام راحل باعث گسترش حوزه نفوذاسلام در جهان شد، گفت: حوزه علميه قم بايد روحانيون را به صورت سازماندهي شده براي تبليغ به كشورهاي خارجي اعزام نمايد.

عباس گفت: امام خميني (ره) تنها براي مردم ايران قيام نكرد و امروز بايد فعاليت روحانيون شيعه در سراسر جهان بيشتر شود.

وي خاطرنشان كرد: برخي از علماي بزرگ شيعه در كشورهاي اروپايي مسجد و پايگاه درست مي‌كنند اين كار منطقي و درست است ولي برخي كشورهاي اسلامي نيازمند چنين حمايت‌هايي مي‌باشند.

يك روحاني اهل هندوستان كه در جامعه المصطفي العالميه قم مشغول تحصيل است، گفت: تحقير آمريكا در جهان خصوصا كشورهاي اسلامي و مقابله با گسترش نفوذ رژيم غاصب اسرائيل از دستاوردهاي حضرت امام راحل است.

محمد باقر نقوي افزود: امام(ره) در عرصه سياسي همه ملتها را نسبت به توطئه آمريكا و رژيم اسرائيل آگاه نموده است.

وي اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامي ملتهاي بيدار به خوبي مي‌دانند كه چگونه با حاكمان جور و مستبد مقابله نمايند.

باقر نقوي افزود: اگر امواجي امروز در كشورهاي اسلامي از جمله لبنان بر پا شده است از وجود انقلاب اسلامي و نهضت حضرت امام راحل مي‌باشد.

يك روحاني كشميري نيز گفت: سيد حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان از جمله افتخارات امام (ره) مي‌باشد كه از انقلاب اسلامي به يادگار مانده است.

صفدر فهيم افزود: امروز دنياي اسلام و شيعه حرفهاي زيادي براي گفتن دارند و دشمنان براي جلوگيري از نفوذ اسلام سرمايه هاي كلاني را هزينه مي كنند. ك/‪۴‬
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن