تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813258446




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واسعي خبرداد: تهيه آيين‌نامه تعاونيهاي پژوهشي دانشگاهي امكان بازيابي مقالات پزشكي فارسي درجستجوگرهاي اينترنت توليدسالانه ‌٦/٠مقاله به ازاي هراستادعلوم پزشكي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: واسعي خبرداد: تهيه آيين‌نامه تعاونيهاي پژوهشي دانشگاهي امكان بازيابي مقالات پزشكي فارسي درجستجوگرهاي اينترنت توليدسالانه ‌٦/٠مقاله به ازاي هراستادعلوم پزشكي


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: پژوهشي

معاون تحقيقات و فن‌آوري وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اظهار كرد: توليدات اعضاي هيات علمي دانشگاههاي علوم پزشكي كشور در حال حاضر به طور متوسط حدود 6 دهم است، در حالي كه انتظار مي‌رود حداقل به ازاي هر عضو هيات علمي، يك مقاله داشته باشيم؛ البته برخي دانشگاه‌ها بيش از اين تعداد نيز مقاله مي‌دهند اما انگار عده‌اي در دانشگاهها جور ديگران را مي كشند!

به گزارش خبرنگار «پژوهشي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر واسعي در همايش معاونان پژوهشي دانشگاههاي علوم پزشكي كشور گفت: با توجه به بودجه محدودي كه به دانشگاههاي علوم پزشكي تعلق گرفته، بودجه محدودتري از اعتبارات در اختيار وزارتخانه قرار دارد كه بايد به جهت دهي مسير فعاليت‌هاي علمي و پژوهشي موسسات آموزش عالي و مراكز تحقيقاتي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بپردازد.

تخصيص اعتبارات تشويقي براساس سرانه اعضاي هيات علمي

وي اظهار كرد: براي دانشگاه‌هاي تابع وزارتخانه، بر اساس سرانه اعضاي هيات علمي، بودجه‌اي را كنار گذاشته‌ايم و به منظور تشويق، دانشگاههايي كه در سال گذشته، رتبه هاي اول ، دوم و سوم را كسب كردند، درصد بيشتري از اين سرانه را دريافت مي‌كنند كه مي‌تواند در قالب اعطاي مستقيم گرنت به افراد داراي طرح پژوهشي باشد.

معاون تحقيقات وزير بهداشت افزود: مراكزي كه نياز به حيوانات خانگي و آزمايشگاهي دارند، طرحهاي خود را ارائه دهند تا اعتباراتي براي آن در اختيار دانشگاه ذيربط قرار دهيم. همچنين با توجه به اين كه در سال گذشته بودجه‌اي براي تامين هشت آزمايشگاه مركزي در اختيار هشت دانشگاه تيپ يك قرار گرفت، بودجه طرح‌هاي تحقيقاتي را به دانشگاههاي تيپ دو و سه مي‌دهيم تا كارهاي مشتركي را با دانشگاههاي تيپ يك انجام دهند و دانشگاههاي تيپ يك بايد براي استفاده از اين بودجه‌هاي جذبي با ساير دانشگاهها همكاري كنند.

دكتر واسعي با اشاره به پيشنهاد طرح ايجاد پژوهشكده دانشجويي، يادآورشد: در حال حاضر تعدادي از دانشگاهها نظير دانشگاه شيراز و تهران از اين پژوهشكده برخوردارند و ساير دانشگاه‌ها نيز با تعيين تعداد دانشجويان خود مي‌توانند از حمايتهاي اين بخش برخوردار شوند.

ترسيم GIS تحقيقات و مراكز پژوهشي

وي عنوان كرد: در حال حاضر تعداد 120 مركز تحقيقاتي علوم پزشكي در كشور وجود دارد كه بايد ضرورت ايجاد عناوين اين مراكز با ترسيم GIS مراكز تحقيقاتي، مورد بازنگري قرار گيرد.

معاون تحقيقات و فن‌آوري وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ادامه داد: بر اساس اولويت‌هاي بهداشتي ــ درماني منطقه‌يي، دانشگاهها، مراكز تحقيقاتي خاص و مراكز رشد مورد نياز نظير مركز IT ، تجهيزات پزشكي، روش‌هاي نوين درماني، علوم باليني و غيره براي سه تا چهار سال آينده را پيش‌بيني كنند، البته اين مراكز نه در داخل گروههاي آموزشي بلكه مكان مشخصي داشته و اعضا نيز در پرباري مراكز نقش داشته باشند و وزارتخانه در سال جاري مدت حضور طرحهاي اين افراد را ارزيابي خواهد كرد.

تهيه آيين‌نامه شركت‌هاي تعاوني پژوهشي دانشگاهي

به گزارش ايسنا، دكتر واسعي خاطر نشان كرد: براي آن كه دانشگاهها از حمايت‌هاي بخش خصوصي و تعاوني نيز بهره‌مند شوند، بخشنامه براي كمك در تدوين آيين‌نامه چگونگي تاسيس شركتهاي تعاوني پژوهشي دانشگاهي صادر كرده‌ايم كه 49 درصد آن براي اعضاي هيات علمي و 51 درصد دانشگاه خواهد بود.

وي بيان كرد: آيين‌نامه خام اين طرح تهيه شده و پس از نظر خواهي، بازنگري مي‌شود تا اين شركت‌ها كه به فعاليتهاي پژوهشي و خدمات تكنيكي پرداخته و توليدات دارند، نشاط جديدي در دانشگاهها ايجاد كنند و علاوه بر سرمايه‌گذاري در درمان، در پژوهش نيز سرمايه‌گذاري شود.

نقشه جامع مجلات علوم پزشكي در دست تهيه است

وي در دامه با اشاره به ضرورت تلاش براي تبديل فصلنامه‌ها به ماهنامه، اضافه كرد: دانشگاهها به سمت ايجاد فصلنامه‌هاي داخلي مي روند، اما وزارتخانه از افزايش كيفيت مجلات و تبديل فصلنامه به ماهنامه استقبال مي‌كند و استانداردي را براي اين ارتقاء تهيه كرده است.

معاون تحقيقات وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ، اذعان كرد: بر اساس اطلاعات انجام شده در آيين‌نامه ارتقا، ژورنالهاي داخلي دانشگاهها محدوديتي در دريافت امتياز ارتقاء دارند و بيش از آن امتيازي تعلق نمي‌گيرد و بدين ترتيب با كيفي سازي مجلات، مي‌توان فعاليتها و دستاوردهاي پژوهشي را بهتر به دنيا عرضه و معرفي كرد.

دكتر واسعي ، تصريح كرد: پيشنهاد مي‌شود تا دانشگاههاي تيپ يك به عنوان مركز، به صورت خودجوش سمينارهاي يك روز دريافت ايده‌هاي نو را برگزار كنند كه اين ايده‌ها در سمينار داوري و رتبه بندي شود و وزارتخانه نيز از اين ايده‌ها حمايت مي‌كند. در همين راستا بخش جديدي در جشنواره رازي براي ارائه و تشويق ايده‌هاي نو اختصاص يافته است.

هر عضو هيات علمي لااقل سالي يك مقاله ارائه كند

وي تاكيد كرد: توليدات اعضاي هيات علمي دانشگاههاي علوم پزشكي كشور در حال حاضر به طور متوسط حدود 6 دهم است، در حالي كه انتظار مي‌رود تا حداقل به ازاي هر عضو يك مقاله داشته باشيم. البته برخي دانشگاهها بيش از اين تعداد نيز مقاله مي‌دهند اما انگار عده‌اي در دانشگاهها جور ديگران را مي كشند! اميدواريم، ترفيعات ساليانه نيز بر اساس فعاليتهاي پژوهشي اعضا صورت گيرد.

وي گفت: نبض تحقيقات بايد در اختيار معاونان پژوهشي بوده و در GIS تحقيقات مشخص شود كه در طول پنج سال گذشته چه تعداد طرح در بخشهاي مختلف باليني، علوم پايه و غيره تصويب شده و چه تعداد از آنها به اتمام رسيده است. طرح‌هاي HSR (تحقيقات باليني، پايه و توسعه‌يي ) بايد اولويت داشته، اتمام يافته و اجرا شده باشد كه اينها نشانه مديريت مقتدر يك مجموعه است.

راه‌اندازي سامانه ملي پژوهش

پيگيري امكان جست و جوي مقالات پزشكي خارجي زبان در موتورهاي جست‌و‌جوگر اينترنت

به گزارش ايسنا، معاون تحقيقات وزير بهداشت اظهار كرد: در سيستم حاكميت و رهبري با همكاري در ورود اطلاعات مجلات علوم پزشكي در ديتابيس، امكان مانيتورينگ دانشگاه با سامانه ملي پژوهش فراهم مي‌شود و تا پايان شهريور ماه، به كمك ديتابيسي كه وزارتخانه بسته آن را فراهم كرده، بيشتر مقالات و مجلات فارسي زبان قابليت جست‌و‌جو در موتورهاي جست و جوگر گوگل و ياهو را خواهند يافت.

دكتر واسعي در پايان گفت: همچنين با اطلاع‌رساني از تواناييهاي موجود در معاونت‌هاي پژوهشي، بانكي از آنها تهيه شده و در بخش انتقال تكنولوژي مورد استفاده قرار گيرد.

انتهاي پيام
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن