تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816894203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مظاهري استعفا نداده و به كار خود ادامه مي دهد


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: مظاهري استعفا نداده و به كار خود ادامه مي دهد
سخنگوي دولت با اشاره به اينكه گزارش آژانس بيانگر اين است كه ما از نظر فني و همكاري مشكلي نداريم، اظهار داشت: ممكن است طبق معمول آژانس فعاليتي فراتر ازNPT را از ما بخواهد كه اين مساله نيز هميشه بوده است.


به گزارش خبرنگار سياسي برنا سخنگوي دولت در نشست خبري امروز خود با خبرنگاران پس از تشريح مصوبات اخير دولت و اعلام گزارشي در باره بحث مسكن به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

غلامحسين الهام در پاسخ به سوالاتي نسبت به بحث مسكن كه در پي گزارش وي بوجود آمد، گفت: سازوكارهاي طرح جامع مسكن با توجه به وجود بانك اطلاعاتي پيش بيني شده و اگر كساني بخواهند برخلاف سازوكارها عمل كنند و قيمت ها را افزايش دهند با آن ها برخورد مي شود.

وي ادامه داد: طرحي كه رييس جمهور درباره آن صحبت كرده بود كه بواسطه آن بحث مسكن تغيير چشمگيري پيدا مي كند در حال ساماندهي است.

وي تصريح كرد: در مسايل مربوط به توليد مسكن مقررات مربوط به شهرسازي در كل كشور اصلاح شده است.

سخنگوي دولت همچنين درباره گزارش اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي از پرونده هسته اي كشورمان، خاطر نشان كرد: همانطور كه بارها گفته ايم، موضوع هسته اي از نظر دولت تمام شده و مسير عادي خود را طي مي كند.

وي با بيان اينكه آژانس هميشه تحت فشار بوده است، گفت: انتظار ما اين است كه آژانس به عنوان يك جايگاه حقوقي و بين المللي در حوزه نظارت هاي هسته اي كار خود را انجام دهد.

الهام ادامه داد: ادعاي آمريكايي ها هم چيزي نيست كه تازگي داشته باشد و بخواهد قابل پيگيري مطرح شود.

وي با اشاره به اينكه گزارش آژانس بيانگر اين است كه ما از نظر فني و همكاري مشكلي نداريم، اظهار داشت: ولي ممكن است طبق معمول آژانس فعاليتي فراتر ازNPT را از ما بخواهد كه اين مساله نيز هميشه بوده است.

سخنگوي دولت در باره شايعه كناره گيري رييس كل بانك مركزي از سمت خود، گفت: مظاهري هيچگونه استعفايي نداده و كار خود را ادامه مي دهد.

وي در ادامه با اشاره به اينكه در دولت روزانه به طور طبيعي ممكن است ده ها طرح و پيشنهاد براي بررسي برود و به منظور مشخص شدن فرم كار دستگاه ها، پيشنهاداتي را بدهند كه ممكن است اشتباه هم باشد، خاطر نشان كرد: اين امري طبيعي در كار كارشناسي و تصميم سازي در همه امور است و ما نمي دانيم چه اصراري است كه برخي مي خواهند براي تصميماتي كه هنوز اتخاذ نشده فضا سازي كنند. چرا كه اين كار درستي نيست و منطق روشني هم ندارد.

الهام با بيان اينكه در مورد سود بانكي بايد افكار عمومي جامعه را به طور كامل آگاه سازيم، افزود: در حوزه بانكداري دو نوع عقود و معاملات اجرا مي شود كه يكي قراردادهايي است كه مردم با بانك ها دارند و ديگري منابعي است كه در اختيار بانك ها به عنوان سرمايه گذاري قرار مي گيرد.

وي ادامه داد: بحث سود با سپرده هاي مردم كه به صورت قرض الحسنه به بانك مي دهند، ارتباطي ندارد و بانك ها هر جا سرمايه گذاري انجام مي دهند آن را به نسبت در اختيار سرمايه گذاران و سپرده گذاران مي گذارند.

سخنگوي دولت همچنين تاكيد كرد: با مصوبه اخير دولت در مورد عقود مبادله اي، سود تغيير نمي كند بلكه دولت با اين كار سپرده ها را ساماندهي كرده است. اين عقود مبادله اي است كه ارتباطي با سرمايه گذاري ندارد و اين مصوبه بخشي از ساماندهي دولت در اعلام سود بانكي است.

الهام خاطر نشان كرد: در حوزه سود بانكي و بحث مشاركت و سپرده گذاري مردم و آنچه مربوط به سود واقعي بازار است، واقعي كردن معاملات و حركت در مسير قانون و بانكداري بدون ربا است.

وي پس از پاسخ به سوال خبرنگار برنا، در رابطه با تعامل دولت و مجلس اين مطلب را اضافه كرد كه همكاري مجلس و دولت چهارچوب قانوني دارد كه هيچكس نمي تواند آن را تغيير دهد. اين چهارچوب ها تغيير نكرده و نمي كند و علاوه بر آن همدلي ها و همكاري هايي كه به سوي افق چشم انداز كشور است انجام مي شود.

سخنگوي دولت در واكنش به سوال خبرنگاري كه از او پرسيد در خبرها آمده بالغ بر 32 هزار ميليارد تومان از درآمد نفتي كشور سال گذشته به خزانه واريز نشده، گفت: مطرح شدن اين موضوع در كشوري كه ديوان محاسبات و نظام نظارتي بسيار قوي دارد، مسئله جالبي است.

وي ادامه داد: سقف همه دريافت ها و پرداخت ها در كشور زير نظر قانون بودجه است كه همه چيز را تحت كنترل دارد؛ اگر چنين راه هايي وجود دارد، اعلام كنيد كه ما براي رفع مشكل مردم از آن استفاده كنيم.

الهام تصريح كرد: اگر مايل به رسيدگي قضايي هستيد اعلام كنيد و ما مشكلي نداريم. اما سيستم كشور آنطور نيست كه چنين مسائلي در آن وجود داشته باشد.

وي خاطر نشان كرد: اگر چنين مساله اي وجود داشته باشد ما از طريق رسيدگي قضايي آن را پيگيري مي كنيم، اما اگر چنين مسائلي وجود ندارد، انتشار چنين مطالبي افتراء و يك جرم محسوب مي شود.

سخنگوي دولت درباره بسته اقتصادي دولت، اظهار داشت: موضوع اين بسته بحث اقتصاد و تحولات اقتصادي است كه رييس جمهور آن را اول تيرماه اعلام مي كند.

سخنگوي دولت در مورد سفر نوري المالكي به ايران، بيان داشت: رفت و آمد ما با كشور دوست و دولت قانوني عراق مستمر است و همكاري هاي مختلف فرهنگي، سياسي و اقتصادي در همه زمينه ها بوده است. انجام اين سفر در دستور كار است كه بايد برنامه ريزي آن انجام شود.

سخنگوي دولت در مورد تصميم رييس جمهور براي سفر به بازي هاي پاراالمپيك، گفت: برنامه قطعي براي حضور احمدي نژاد در سفر چين، طرحي در دست بررسي است.

وي در مورد سخنان ديروز رييس جمهور در مورد انتخاب بازي هاي پارا المپيك ادامه داد: با حجم كارها و برنامه ريزي ها در اين مورد تصميم گيري خواهد شد.

الهام در پاسخ به سوالي در خصوص علت سفر سولانا به ايران، گفت: سفر سولانا در قالب ارائه بسته پيشنهادي 1+5 به ايران انجام مي شود اما زمانش هنوز معين نشده است.

الهام تعليق غني سازي را غير قابل بحث خواند و افزود: موضع دولت در اين زمينه روشن است، اما آنچه طبق قوانين و ضوابط حق كشور است، اينكه محروميت از حق نمي تواند موضوع پيشنهادي باشد اما ساير پيشنهادات كه با حفظ حقوق و جلوگيري از محروم سازي باشد، مورد مطالعه و پاسخ قرار مي گيرد.

وي در پايان با اشاره به پرونده تاجيك در وزارت خارجه، اظهار داشت: وزارت خارجه در حمايت حفظ و حمايت از اتباع ايراني كارش را انجام مي دهد و به وظيفه اش در چارچوب هاي موجود عمل خواهد كرد.

الهام درمورد سفر احمدي نژاد به ايتاليا نيز تصريح كرد: هنوز تقاضاي رسمي ملاقات با مقامات مطرح نيست و علت اصلي سفر ايشان به اجلاس شركت در اجلاس فائو است.

وي افزود: در چارچوب اصل قبول و توسعه روابط دو جانبه و تعاملات بين المللي دولت قدم هايي برخواهد داشت.
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 318]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن