تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815620508




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير بهداشت خبر داد:تأسيس شركتهاي تعاوني پژوهشي / اختصاص بودجه پژوهشي بر اساس سرانه هيئت علمي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: معاون وزير بهداشت خبر داد:تأسيس شركتهاي تعاوني پژوهشي / اختصاص بودجه پژوهشي بر اساس سرانه هيئت علمي
معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت با اشاره به بودجه دانشگاهها در حوزه پژوهش از اختصاص بودجه پژوهشي دانشگاههاي علوم پزشكي بر اساس سرانه هيئت علمي خبر داد و گفت: اين بودجه براي دانشگاههاي مختلف بر اساس رتبه هايي كه در ارزيابي وزارت بهداشت كسب كرده اند، متفاوت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر محمد واسعي امروز در نشست معاونين پژوهشي دانشگاههاي علوم پزشكي سراسر كشور در دانشگاه علوم پزشكي تهران افزود: بخشي از اين بودجه نيز مي تواند از سوي دانشگاهها براي اعطاي مستقيم گرانت تحقيقاتي براي افرادي كه طرح تحقيقاتي ارائه كرده اند، صرف شود. البته دانشگاههاي علوم پزشكي در هزينه كرد اين بودجه حق انتخاب روشهاي متعددي را براي اختصاص آن دارند.

وي به حمايت معاونت تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت از تأسيس آزمايشگاههاي حيوانات در دانشگاهها به منظور توسعه تحقيقات در اين بخش اشاره كرد و گفت: دانشگاهها مي توانند طرحهاي خود را به معاونت تحقيقات براي دريافت بخشي از بودجه مورد نياز اين آزمايشگاهها دريافت كنند.

معاون وزير بهداشت در خصوص بودجه اي كه براي تجهيز آزمايشگاههاي تحقيقاتي منطقه اي وجود دارد، اظهار داشت: اين بودجه براي تجهيز اين آزمايشگاهها صرف مي شود و بودجه طرحهاي تحقيقاتي دانشگاههاي علوم پزشكي تيپ دو و سه براي طرحهايي كه در اين آزمايشگاهها انجام مي گيرد، اختصاص مي يابد.

موافقت وزارت بهداشت با طرح پژوهشگري دانشجويي

وي از موافقت اوليه وزارت بهداشت با طرح پژوهشگري دانشجويي خبر داد و گفت: اين پيشنهاد قابل بررسي و حمايت است. البته در برخي از دانشگاههاي علوم پزشكي نيز در حال حاضر به گونه اي اين طرح در حال انجام است.

بازنگري در نحوه تأسيس مراكز تحقيقاتي

واسعي به بخشنامه اي كه به دانشگاهها در زمينه بازنگري در نحوه تأسيس مراكز تحقيقاتي اعلام شده اشاره و خاطرنشان كرد: در حال حاضر 200 مركز تحقيقاتي در سطح دانشگاههاي علوم پزشكي وجود دارد كه برنامه بازنگري در نحوه تأسيس و عناوين اين مراكز و تهيه نقشه راهبردي در حال انجام است.

وي اظهار داشت: دانشگاهها بايد در تأسيس مراكز تحقيقاتي به نيازهاي سلامت و درمان منطقه توجه داشته باشند. مركز تحقيقاتي بايد مكان مشخصي داشته باشد و اعضاي آن نيز همان طور كه در اساسنامه ذكر شده است در همان مركز مشغول به كار باشند. مركز تحقيقاتي كه در داخل گروه شكل مي گيرد، نمي تواند مركز تحقيقاتي محسوب شود.

معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت افزود: ارزيابي فعاليتهاي درون مراكز تحقيقاتي با شاخص فعاليت اعضاي هيئت علمي حاضر در آن مراكز نيز در دستور كار قرار دارد.

حمايت وزارت بهداشت از تأسيس مراكز تحقيقاتي خاص و مبتني بر فناوري

وي با اشاره به حمايت معاونت تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت از تأسيس مراكز تحقيقاتي خاص و مبتني بر فناوري خبر داد و گفت: مراكز تحقيقاتي كه به برنامه هاي فناوري اطلاعات، تجهيزات پزشكي، روش هاي نوين علوم باليني و علوم پايه پزشكي بپردازند به طور جدي مورد حمايت قرار مي گيرند و تأسيس مراكز مبتني بر توليد فناوري مورد موافقت قرار مي گيرند.

بخشنامه تأسيس شركتهاي تعاوني پژوهشي

واسعي با اشاره به بخشنامه اعلامي به دانشگاههاي علوم پزشكي در مورد تأسيس شركتهاي تعاوني پژوهشي گفت: براي جلب حمايت بخش تعاوني و خصوصي بخشنامه اي به منظور تدوين آئين نامه شركتهاي تعاوني پژوهشي به دانشگاههاي علوم پزشكي ارائه شده است كه دانشگاهها مي توانند بازخورد آن را به معاونت ارائه دهند.

وي افزود: بر اساس اين آئين نامه شركتهاي تعاوني پژوهشي، 49 درصد سهم اعضاي هيئت علمي و 51 درصد سهم دانشگاه خواهد بود و افراد حاضر در اين تعاوني مي توانند به ارائه كارهاي پژوهشي، خدمات، تكنيك ها و مشاوره هاي پژوهشي بپردازند. اين موضوع نشاط جديدي را به حوزه پژوهش و بخصوص سرمايه گذاري در علوم پايه تزريق مي كند.

معاون وزير بهداشت در زمينه مجلات علمي دانشگاههاي علوم پزشكي به دانشگاهها توصيه كرد از ايجاد ژورنالهاي بومي خودداري كنند و به سوي ارتقاء كيفيت مجلات موجود در دانشگاههاي علوم پزشكي حركت كنند.

تدوين نقشه جامع مجلات علوم پزشكي

وي از تدوين نقشه جامع مجلات علوم پزشكي خبر داد و گفت: در حال حاضر به اندازه لازم براي كشور مجلات علمي در حوزه علوم پزشكي وجود دارد و فرمولي از سوي كميسيون نشريات علوم پزشكي تهيه شده كه دانشگاهها بايد سعي كنند نشريات خود را به حدي از امتياز مناسب براي ارتقاء برساند.

واسعي از حمايت و برنامه ريزي براي برگزاري سمينار ايده از سوي دانشگاههاي علوم پزشكي تيپ يك خبر داد و گفت: اين دانشگاهها با برگزاري سمينار ايده در رشته ها و بخشهاي مختلف مي توانند پس از داوري و انتخاب نهايي آن را در يك سمينار سراسري ارائه دهند.

ايجاد بخش نوآوري در جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي

وي از ايجاد بخش نوآوري در جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي خبر داد و گفت: اين ايده هاي نوآورانه به صورت پروژه اي مورد حمايت قرار مي گيرند.

معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت از لزوم ارائه يك مقاله از سوي هر عضو هيئت علمي گروه پزشكي به عنوان يكي از راهكارهاي توسعه مقالات با كيفيت علوم پزشكي نام برد و گفت: در حال حاضر به نظر مي رسد كه عده اي از اساتيد با مقالات بيشتر، نقصان عدم ارائه مقالات از سوي برخي ديگر از اساتيد علوم پزشكي را بر عهده گرفته اند. از دانشگاهها انتظار مي رود با در نظر گرفتن تعداد مقالات و ارائه آن ميزان و موثر كردن آن در ترفيع ساليانه اعضاي هيئت علمي، اين مهم را تحقق بخشند.

وي خاطرنشان كرد: دانشگاهها ملزم هستند كه رزومه كليه اعضاي هيئت علمي را به صورت آن لاين در اختيار داشته باشند و طرحهاي تحقيقاتي تصويب شده بخش هاي مختلف در 5 سال گذشته و ميزان اجرايي شدن آن طرح ها را تهيه كنند.

سامانه ملي پژوهش و مجله الكترونيكي وزارت بهداشت

واسعي با اشاره به سامانه ملي پژوهش و مجله الكترونيكي وزارت بهداشت يادآور شد: اين امكان ايجاد خواهد شد كه مجلات فارسي زبان علمي پژوهشي علوم پزشكي تا شهريورماه در موتورهاي جستجو ياهو و گوگل قابل جستجو باشند.

وي از ايجاد فرصتهاي مطالعاتي براي اعضاي هيئت علمي جهت فراگيري تكنيك هاي جديد علوم باليني و پايه خبر داد و گفت: اين افراد در اين فرصتهاي مطالعاتي تكنيك ها را فرا مي گيرند و در يك پروسه آموزشي به دانشگاههاي ديگر آموزش مي دهند.
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 292]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن