تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816002126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علويان پس از هزار روز حضور در دولت نهم: فارغ از سياسي‌بازي‌ها خدمت كردم، خرده‌حسابي با كسي ندارم مقابل افرادي كه به پشتوانه سياسي خود تكيه كرده بودند،ايستادم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: علويان پس از هزار روز حضور در دولت نهم: فارغ از سياسي‌بازي‌ها خدمت كردم، خرده‌حسابي با كسي ندارم مقابل افرادي كه به پشتوانه سياسي خود تكيه كرده بودند،ايستادم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

چهارشنبه هفته گذشته دكترسيد مويد علويان از سمت معاونت سلامت وزارت بهداشت و درمان با موافقت وزيربهداشت كنار رفت. البته پيش از اين در 19بهمن ‌ماه سال گذشته نيز خبراستعفاي معاون سلامت وزارت بهداشت اعلام شد كه پس از چند روز يعني در22 همان ماه اين خبرتكذيب شد. در آن زمان عنوان شده بود كه ماموريت دكترعلويان در وزارت بهداشت به اتمام رسيده و دانشگاه علوم پزشكي بقيه‌الله با ادامه ماموريت ايشان در معاونت سلامت وزارت بهداشت موافقت نكرده است. اما بار دوم استعفاي معاون سلامت وزارت بهداشت نيز با همين دليل اعلام شد و روابط عمومي وزارت بهداشت اعلام كرد: «استعفاي دكترعلويان به همان دلايل قبلي بوده است. ايشان در وزارت بهداشت به عنوان مامور حاضر بودند و اكنون ماموريت ايشان به پايان رسيده و دانشگاه بقيه‌الله با ادامه ماموريت ايشان موافقت نكرده‌ است.»

سيد مويد علويان فارغ‌التحصيل دانشگاه علوم پزشكي تهران، فوق‌تخصص بيماري‌هاي گوارش و كبد و بنيانگذار انجمن هپاتيت در ايران بوده و از سال 81 عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي بقيه‌الله وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است. قرار است امامي‌ رضوي رئيس دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران جانشين وي شود.

بر اين اساس ظهر امروز وزير بهداشت و معاونان او و جمعي از مديران كل، كارشناسان، كاركنان وزارت بهداشت گردهم آمدند تا دكتر علويان را از معاونت سلامت بدرقه و از سيد حسن امامي رضوي در اين معاونت استقبال كنند.

مراسم توديع و معارفه معاون سلامت وزير بهداشت امروز ظهر در حضور خبرنگاران خبرگزاري‌ها در سالن اجتماعات وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر سيد مويد علويان معاون پيشين سلامت وزارت بهداشت در اين مراسم با تاكيد بر اين كه در اين مدت سعي كردم بدون لحاظ سياسي بازي‌هاي موجود در جامعه و توجه به رفاقت‌هايي كه از پيش داشته‌ام مسئوليت خود را در اين سمت انجام دهم، خاطرنشان كرد: سعي كرده‌ام با وجود رفاقت‌هاي 30 ساله اين روابط را كنار گذارم و رفقاي جديدي در داخل وزارت بهداشت پيدا كنم.

علويان گفت: هزار روز پيش، دكتر لنكراني به من اعتماد كرد و خدمت درمعاونت سلامت را برعهده من گذاشت. در تمام اين مدت تلاش كردم تا بحث عدالت، مهر ورزي به مردم ، ارائه خدمات به قشر محروم جامعه كه شعاردولت نهم بود را سرلوحه كار خود قرار دهم.

معاون پيشين وزير بهداشت با بيان اينكه اين گونه خارج شدن از معاونت سلامت تقدير بود، اظهار اميدواري كرد تا در جايگاه مشاور وزير بهداشت بتواند همچنان براي ارتقا سلامت جامعه خدمت كند.

علويان با اشاره به جلسه‌اي كه چند ماه گذشته با كاركنان اين بخش از وزارت بهداشت برگزار كرد، گفت: در اين جلسه از همكاران خواستم تا با سرعت دو برابر كارها را پيگيري كنند. چرا كه وقت كافي برايمان باقي نمانده بود. اكنون نيز در حالي كه اين معاونت را ترك مي‌كنم همچنان اميدوارم كه خادمان اين بخش اين توصيه را عملي سازند.

وي در مورد دكتر سيد حسن امامي رضوي كه به عنوان جانشين معاون سلامت انتخاب شده است به آشنايي 26 ساله خود با وي اشاره و اظهاركرد: دكتر امامي رضوي بسيار متدين و متعهدند و خوشحالم كه اين مسئوليت را برعهده گرفته اند.

با هيچكس غرضي نداشتم

اگر به كسي آسيب رساندم در اين جلسه حق خود را از من بگيرد

به گزارش ايسنا وي در ادامه با بيان اينكه ممكن است در طول خدمت تصميماتي گرفته باشد كه موجب بروز آسيب به برخي افراد شده باشد به حاضرين اطمينان داد كه در طول خدمت با هيچ كس در ساختمان وزارت بهداشت غرضي نداشته و تنها هدف او عمل به مسئوليت خود در مقابل 70 ميليون نفر جمعيت ايران بوده است.

علويان دراين زمينه به حاضران جمع گفت تا اگر ناخواسته به كسي آسيب رسانده يا او را حلال كند و يا در همان جلسه حقوق خود را از وي بگيرد.

معاون پيشين سلامت وزير بهداشت اذعان كرد: به روز به روز خدمتم در اين معاونت افتخار مي كنم. من فرزند انقلاب و سرباز نظام هستم و در تمام مدت تلاش كردم تا وظيفه خود را به بهترين شكل انجام دهم.

علويان همچنين تصريح كرد: در تمام طول خدمت خود در معاونت سلامت مقابل افرادي كه به پشتوانه سياسي خود تكيه كرده بودند ايستادم و با توجه به اهداف دولت بحث لزوم عدم تبعيض و برخورد با برخي رانت هاي احتمالي را به جديت دنبال كردم.

وي با اعلام اين كه اعضاي فعال در معاونت سلامت در هزار روز گذشته تمام تلاش خود را براي حل مشكلات مردم كردند خاطرنشان كرد: اگرچه نمي توانم به صراحت بگويم كه موفق بوديم اما دست كم چند گام به جلو برداشتيم.

معاون سابق وزير بهداشت در پايان با بيان اين كه از هيچ كس گله و با هيچ كس خرده حسابي ندارد، گفت: شرمنده ام؛ در حد مقدورات توانايي ام سعي كردم در مسيري به جلو روم.

به گزارش ايسنا پيش از سخنان دكتر سيد مويد علويان معاون پيشين وزير بهداشت، شماري از فعاليتهاي وي در مدت هزار روز گذشته در اين سمت عنوان شد كه مهمترين آنها افزايش تعداد خانه هاي بهداشت، مراكز درماني شهر و روستايي و آزمايشگاه هاي تشخيص طبي علوم پزشكي است. همچنين در اين مدت با احداث 8 مركز تندرستي در دانشگاه ها، افزايش پوشش غربالگري نارسايي تيروئيد در نوزادان از 7/10 در سال 84 به 90 درصد در سال 86، اقدامات موثري براي كاهش بيماريهاي غيرواگير و حذف بيماريهاي واگير انجام شد تا آنجا كه گواهينامه حذف تراخم از WHO به وزارت بهداشت تعلق گرفت.

از سوي ديگر، در مورد ايدز توسعه پايگاه هاي بررسي ديده وري مراكز مشاوره رفتاري و درمان گذري اعتياد (DIC) و افزايش همكاري بين بخشي محقق شده است.

برنامه هاي شهر سالم، روستاي سالم، اجرايي و آب سالم در مدارس كشور مستقر شد.

علاوه براين، قانون جامع مبارزه با دخانيات در مهرماه سال 85 تصويب شد كه خود به عنوان يكي از دستاوردهاي مهم اين معاونت محسوب مي شود.

پيگيري برنامه هاي پرستاري، سلامت رواني و اجتماعي، بهبود تغذيه، كنترل دخانيات، ارتقاي سلامت مراكز بهداشت و اماكن عمومي عرضه كننده غذا و بهداشت محيط بيمارستان ها از ديگر اقدامات صورت گرفته طي دوران معاونت سلامت سيد مويد علويان به شمار مي رود.

انتهاي پيام
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن