تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816516221




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست خبري سرپرست وزارت كشور- 5 و پاياني هاشمي: انتقال بخشي از فعاليت‌هاي پايتخت در دست انجام است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نشست خبري سرپرست وزارت كشور- 5 و پاياني هاشمي: انتقال بخشي از فعاليت‌هاي پايتخت در دست انجام است
خبرگزاري فارس: سرپرست وزارت كشور درباره جابجايي پايتخت گفت: منتقل شدن بخشي از كار به خارج از تهران و يا طرح‌هاي مشابه مانند موضوع باغ‌شهرها يكي از موضوعات در دست كار است.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، سيدمهدي هاشمي سرپرست وزارت كشور در اولين نشست خبري خود درباره تغيير فرماندار شميرانات ‌و تاثير اين نوع تغييرها بر انتخابات رياست جمهوري گفت: مطرح كردن بحث انتخابات رياست جمهوري از حالا مسايلي را تحت شعاع خود قرار مي‌دهد كه مطرح كردن آن درست نيست و توصيه مي‌كنم طبل انتخابات رياست جمهوري را زود به صدا درنياوريد.
وي در مورد رفتن پروانه مافي از فرمانداري شميرانات گفت:‌ وي از مديران خوب و كارآمد مجموعه وزارت كشور بود، اما رفتن ايشان از مدت‌ها پيش مطرح شده بود كه در روزهاي گذشته حكم رفتن ايشان ابلاغ شد، اما هنوز جايگزيني براي ايشان معرفي نشده و از استاندار تهران خواستم كه فعلا كسي به عنوان سرپرست معرفي شود تا فرماندار براي آنجا منصوب گردد.
خبرنگاري از هاشمي در مورد اتمام بودجه سوخت تا مردادماه و تدابير تبصره 13 و وزارت كشور در اين زمينه سوال كرد كه او پاسخ گفت: در اينكه بودجه كم است و سهميه فعلي پاسخ‌گو نيست، شكي نيست، يا بايد بودجه را افزايش دهيم و يا سهميه را كاهش دهيم، البته راه سوم اين است كه يك كاري بينابين انجام شود كه مقداري بودجه افزايش يا درصدي سهميه كاهش يابد. البته افزايش نرخ بنزين وارداتي خود نيز يكي از دلايل اتمام بودجه است كه طبيعتا با همكاري مجلس و داشتن استدلال قوي مي‌توانيم بودجه‌اي را افزايش دهيم و درصدي از سهميه‌ها را نيز اصلاح كنيم.
هاشمي در مورد بحث انتقال پايتخت گفت: اين بخش از مدت‌ها پيش مطرح بوده و هيچ گاه از دستور كار خارج نشده و فقط كمرنگ و پرنگ شده است. در اين دولت نيز يكي از موضوعاتي كه مجددا طرح شد، همين جابجايي پايتخت بود كه با مواردي چون اشتغال و از بين بردن محدوديت‌ها عنوان شد.
وي افزود‌: براي جابجايي پايتخت گزينه‌هايي در كارگروه‌ تخصصي مورد بررسي تكميلي قرار گرفت كه ما نيز منتظر نتايج آن هستيم، اما منتقل شدن بخشي از كار به خارج از تهران و يا در طرح‌هاي مشابه مانند موضوع باغ‌شهرها يكي از موضوعات در دست كار است.
خبرنگاري در خصوص تعامل وزارت كشور در بخش حمل و نقل عمومي با شهرداري‌ها سوال كرد كه هاشمي پاسخ گفت: در بحث تبصره 13 در قانون سال‌هاي 85 و 86 لايحه حمل و نقل و سوخت را به تصويب رسانديم و ما ستاد حمل و نقل و سوخت را جانشين ستاد تبصره 13 شد با اين فرق كه وزير راه هم به اين ستاد اضافه شد.
سرپرست وزارت كشور ادامه داد: در زمان آقاي پورمحمدي كه خود ايشان مدتي رياست ستاد را به عهده داشت، درباره بحث حمل و نقل و سوخت تعامل زيادي با ديگر ارگان‌ها انجام شد و قسمت‌هايي سنگين از اين مبحث به استانداري‌ها و شهرداري‌ها واگذار شد و ما سعي داريم اين تعامل خوب را تقويت كنيم كه در بحث بودجه براي كل كشور تا 500 درصد افزايش داشتيم و فكر مي‌كنيم كه در تهران نيز نزديك به دو برابر رقم افزايش داشته باشد.
خبرنگاري در مورد برنامه‌هاي وزارت كشور براي انتخابات رياست جمهوري پرسيد كه هاشمي تصريح كرد: برنامه‌هاي ما براي انتخابات رياست جمهوري هنوز به تصويب نرسيده است.
خبرنگاري در مورد اعتبارنامه‌هاي نمايندگان مجلس از هاشمي پرسيد كه وي خاطر نشان كرد: تصويب اعتبارنامه‌ها در اختيار ما نيست و هم اكنون در مجلس در حال بررسي است.
وي در مورد اجراي سياست‌هاي تمركز‌زدايي دولت نهم گفت: توجه به برخي از روستاها و دهداري‌ها به عنوان يكي از بخش‌هاي اصلي براي تمركز‌زدايي در طول اين مدت انجام شده و توفيقات زيادي در اين زمينه داشته‌ايم.
وي از اختصاص بودجه‌هاي بيشتر براي مناطق محروم خبر داد و گفت: براي استان ايلام سرانه 320 هزار توماني در نظر گرفته‌ايم و در استان‌هاي تهران و اصفهان كمترين سرانه را اختصاص داده‌ايم و طبق يكي از آمارهايي كه جديدا اعلام شد در استاني مانند قزوين با اجراي اين سياست‌هاي تمركز‌زدايي شاهد مهاجرت معكوس بوده‌ايم.
خبرنگاري از هاشمي درباره اينكه وي تغييرات را يك اصل مي‌داند، ولي سخنگوي دولت اصالت تغييرات را مساله‌اي بي‌اهميت مي‌داند پرسيد كه هاشمي خاطرنشان كرد: البته آن چيزي كه من صحبت كردم در مورد جابجايي بود و در مورد روز معارفه خودم نيز كار اصلي را اتمام كارهاي ناتمام آقاي پورمحمدي عنوان كردم. اما آن چيزي كه در قانون آمده است اين است كه يك مسئول بيش از 4 سال نمي‌تواند در يك جا مسئوليت داده باشد، مگر اينكه بنا به شرايط، ماموريت او تمديد شود و ما نمي‌توانيم از مقررات عدول كنيم.
انتهاي پيام/
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 307]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن