تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816851636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/سياست‌هاي جديد دولت در بخش مسكن تشريح شد/ سخنگوي دولت:/‌١/ دولت به بازار معاملات مسكن انضباط مي‌بخشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /سياست‌هاي جديد دولت در بخش مسكن تشريح شد/ سخنگوي دولت:/‌١/ دولت به بازار معاملات مسكن انضباط مي‌بخشد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

سخنگوي دولت از اتخاذ سياست‌هايي شامل حمايت از توليد مسكن و انضباط بخشي به بازار معاملات مسكن براي سامان‌بخشيدن به اين حوزه در كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) غلامحسين الهام، صبح روز شنبه در نشست خبري هفتگي خود هم‌چنين با گراميداشت ياد حضرت امام و تاكيد بر تجديد بيعت با آرمان‌هاي خميني كبير به عنوان مردي كه عزت، استقلال، آزادي، اعتماد به نفس، عدالت‌خواهي و فقرستيزي از واژه‌هايي است كه مديون وي هستند، گفت: امروز نه تنها ميهن اسلامي، كه همه‌ي آزادي‌خواهان عالم با بهره‌گيري از اين مكتب آزادي‌طلب حركت مي‌كنند و اعتماد به نفس پيدا كرده‌اند.

الهام در ادامه با اشاره به مشكلات موجود در حوزه‌ي مسكن و سياست‌هاي دولت در اين باره گفت: ما در حوزه‌ي مسكن با دو مشكل مواجهيم كه يكي توليد مسكن است كه با نياز واقعي جامعه متناسب نبوده و عقب‌ماندگي چندين ساله در آن داريم و ديگري سوداگري و معامله‌گري در اين حوزه.

وي افزود: دولت بايد به اين دو مهم مي‌پرداخت كه در بخش اول، حمايت از توليد مسكن و در بخش دوم، انضباط بخشيدن به بازار معاملات مسكن را مد نظر قرار داد.

به گفته‌ي الهام، توليد مسكن كار مردم است و دولت بايد از آن حمايت كند، از اين رو نمي‌خواهد در اين بخش تصدي‌گري كند، اما انضباط بخشيدن به سوداگري و معامله‌گري را مد نظر قرار داده است.

سخنگوي دولت هم‌چنين با اشاره به اقدامات انجام شده و در دست انجام دولت در اين راستا گفت: در امر ساخت مسكن، اصلاح نظام شهرسازي كه باعث افزايش توليد مسكن مي‌شود، يكي از كارهاي دولت است كه در كنار آن بايد به حذف قيمت زمين از هزينه‌هاي ساخت و فروش مسكن نيز اشاره كرد.

به گفته‌ي الهام، بر اساس سياست واگذاري زمين بدون دريافت قيمت، تا كنون حدود يك ميليون و 100 هزار واحد مسكوني آماده‌ي دريافت زمين در چارچوب طرح مسكن مهر شده‌اند.

وي ادامه داد: به تمام كساني كه ثبت‌نام كرده‌اند و واجد شرايط هستند، تا پايان سال، زمين واگذار خواهد شد.

سخنگوي دولت در ادامه، به حمايت‌هاي تسهيلاتي دولت در اين بخش اشاره كرد و گفت: بر اساس پيش‌بيني در منابع تسهيلات بانك‌ها براي ساخت مسكن و توليد آن، وام‌هايي با نرخ اعلام شده كه براي مسكن شهري 10 درصد و مسكن روستايي كمتر از آن است آماده‌ي پرداخت شده است.

وي افزود: بر اين اساس زمينه‌هاي لازم آماده شده و تا پايان سال 30 كارخانه‌ي توليد مسكن پيش‌ساخته در 30 استان به بهره‌برداري مي‌رسد كه تا سال آينده بر 300 واحد بالغ مي‌شود.

الهام، هم‌چنين سياست‌هاي دولت در بخش حمايت از انبوه‌سازان مسكن را در ارايه‌ي زمين بدون قيمت مورد اشاره قرار داد.

وي سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي، حمايت دولت از آن و نيز سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي را كه مقدمات آن فراهم شده و قراردادهايش نيز به امضا رسيده، از جمله‌ ديگر سياست‌هاي دولت در اين باره برشمرد.

سخنگوي دولت ادامه داد: حمايت دولت در سياست‌گذاري‌ها، اصلاح مقررات و آماده كردن زيرساخت‌هاي لازم، هم‌چنين حمايت‌هاي تسهيلاتي است.

وي با تاكيد بر اين‌كه امروز يكي از آشفته‌ترين بازارها بازار مسكن است، به ساماندهي حوزه‌ي سوداگري امر مسكن نيز پرداخت و گفت: دولت برنامه‌اي با هماهنگي سازمان ثبت اسناد و املاك و ديوان عدالت اداري در دست دارد كه بر اين اساس امر فروش و خريد مسكن را ساماندهي و منضبط مي‌كند.

به گفته‌ي وي، اولين اقدام انجام شده در اين راستا كه براي نخستين بار صورت مي‌گيرد، ايجاد بانك اطلاعات زمين و مسكن است.

الهام ادامه داد: زيرساخت‌هاي اين كار با همكاري سازمان ثبت آماده شده است كه بر اساس زماني كه دولت تعيين مي‌كند، همه‌ي زمين‌ها و املاك بايد اطلاعاتشان در اين بانك ثبت شود.

وي افزود: همه نوع اطلاعات خريد، فروش، نقل و انتقال و چه خريد و فروش ثبتي، رسمي، وكالتي، مشاعي، فردي و چه از سوي اشاخص حقيقي و حقوقي وارد اين بانك اطلاعاتي مي‌شود.

سخنگوي دولت هم‌چنين دسترسي دولت به اطلاعات دقيق از همه‌ي املاك كشور را از جمله‌ي دستاوردهاي اين طرح عنوان كرد و گفت: از اين پس با توجه به ثبت الكترونيك و الكترونيكي شدن معاملات رسمي كشور، اطلاعات نقل و انتقال به بانك اطلاعات وارد مي‌شود كه به همين خاطر هر نوع نقل و انتقالي با كد خاصي انجام مي‌شود.

به گفته‌ي الهام، نقل و انتقالات قول‌نامه‌اي كه از طريق بنگاه‌ها اعمال مي‌شود نيز بر روي فرم‌هاي خاصي انجام خواهد شد كه اين فرم‌ها اوراق بهادار است و ثبت اسناد هم بدون وجود آن ملكي را ثبت نمي‌كند.

سخنگوي دولت، تفكيك ميان افرادي كه براي رفع نيازهاي خود اقدام به خريد و فروش مسكن مي‌كنند و كساني كه شغلشان خريد و فروش مسكن است را از ديگر برنامه‌هاي دولت در حوزه‌ي مسكن برشمرد و خاطرنشان كرد: كساني كه در سال بيش از دو بار معامله مسكن (خريد و فروش) داشته باشند افرادي تلقي خواهند شد كه شغلشان خريد و فروش است؛ لذا با همكاري وزارت بازرگاني، اين نوع كار شغل محسوب مي‌شود و بايد ماليات مشاغل را بپردازند.

وي ادامه داد: اين كار بعد از يك فرصت چهار ماهه و از آذرماه امسال اجرايي مي‌شود و ماليات براي خريد و فروش بر اساس قيمت‌هاي واقعي املاك تعيين مي‌شود.

به گفته‌ي الهام، انبوه سازان و توليدكنندگان مسكني كه زير نظر وزارت مسكن فعاليت مي‌كنند از اين مورد مستثنا هستند.

سخنگوي دولت، حركت به سمت قيمت واقعي در كليه‌ي معاملات را از جمله نتايج اين طرح برشمرد كه جزئيات آن به مرور عرضه مي‌شود.

ادامه دارد....
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن