تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817152722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دولت با واگذاري زمين رايگان از توليد مسكن حمايت مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: دولت با واگذاري زمين رايگان از توليد مسكن حمايت مي كند
دولت با حمايت از توليد، برقراري نظم و مبارزه با سوداگري به بحث مسكن وارد مي شود.


به گزارش خبرنگار سياسي برنا، سخنگوي دولت ضمن گراميداشت ياد و خاطره امام خميني از مصوبات جديد دولت در بحث مسكن سخن گفت.

غلامحسين الهام با اشاره به عقب ماندگي 15 ساله كشور در بحث توليد مسكن، تصريح كرد: 15 سال است كه توليد مسكن متناسب نياز واقعي جامعه نبوده و سوداگري و معامله گري مشكلات بسياري در امر مسكن به وجود آورده است.

وي ادامه داد: در بخش حمايت از توليد مسكن و انضباط به بازار آن دولت نهم وارد مي شود. البته توليد،كار خود مردم است و دولت با سياست هايش اين امر را مورد حمايت قرار مي دهد.

الهام تاكيد كرد: در هر دو حوزه توليد و انضباط به بازار مسكن دولت اقداماتي انجام داده و اقداماتي ديگر در دست انجام است. در حوزه ساخت مسكن يكي از برنامه ها در شهرهاي مختلف و تهران اصلاح نظام شهرسازي است كه به تصويب شوراي عالي مسكن نيز رسيده و كار توليد و توسعه ساخت مسكن به سرعت افزايش مي يابد.

سخنگوي دولت ادامه داد: اين سياست به سمت اجرايي شدن مي رود. قدم ديگر ما حذف قيمت زمين بوده كه در جريان آن هستيم تا قيمت زمين را حذف كنيم.

وي افزود: بر اساس سياست واگذاري زمين در طرح مسكن مهر تا امروز بيش از يك ميليون و 100 هزار واحد مسكوني آماده شده و در اختيار مردم قرار گرفته است و تا امروز روي بيش از يك ميليون مسكن حساب مي كنيم كه تا پايان سال مالي جاري زمين به ثبت نام كنندگان در اين طرح واگذار مي شود.

سخنگوي دولت با اشاره به سياست هاي دولت در حل مشكل مسكن ،خاطرنشان كرد: بحث حمايت هاي تسهيلاتي بر اساس پيش بيني منابع بانكي براي ساخت و توليد مسكن با وام هاي اعلام شده انجام مي شود كه در مسكن شهري حدود 10 درصد و در مسكن روستايي كمتر از آن است.

وي با اشاره به اينكه تسهيلات مسكن آماده پرداخت است در باره سرعت ساخت و ارزان كردن ساخت مسكن، ادامه داد: دولت با استفاده از روش هاي نوين مسكن هاي پيش ساخته و قطعات آماده زمينه هاي حمايت از مسكن ارزانتر را آماده كرده است.

سخنگوي دولت در نشست خبري هفتگي همچنين خبرداد: تا پايان امسال 30 كارخانه مسكن پيش ساخته در 30 استان كشور افتتاح مي شود و تا سال 88 تعداد كارخانه ها به 300 خواهد رسيد.

وي همچنين تصريح كرد:در بخش حمايت از انبوه سازان چه براي فروش، چه اجاره و چه اجاره به شرط تمليك دولت براي هر كسي كه در اين زمينه آماده همكاري باشد زمين رايگان خواهد داد. به علاوه در حوزه سرمايه گذاري خارجي نيز اقداماتي انجام گرفته كه به توليد مسكن منجر خواهد شد.

الهام با اشاره به سياست هاي دولت در ايجاد زيرساخت ها و حمايت هاي تسهيلاتي، اظهار داشت: در بحث خريد و فروش و سوداگري بازار مسكن امروز يكي از آشفته ترين بازارها مربوط به اين حيطه است.

الهام ادامه داد: دولت برنامه اي با هماهنگي سازمان ثبت اسناد و ديوان عدالت اداري در دست دارد كه كار ساماندهي خريد و فروش و سوداگري مسكن را منضبط خواهد كرد.

وي در اين نشست خبري همچنين از ايجاد يك بانك اطلاعاتي زمين و مسكن براي اولين بار خبر داد.

وي گفت: بر اساس زمان هاي اعلامي دولت همه زمين ها و املاك به زودي در اين بانك اطلاعاتي ثبت خواهد شد و هر نوع خريد و فروش، اجاره و انتقال بايد در اين بانك وارد شود. كه اعم از ثبتي، وكالتي، مشاعي، حقيقي و حقوقي خواهد بود.

وي افزود: دولت اطلاعات دقيقي از همه املاك كشور و نقل و انتقال در اين زمينه خواهد گرفت و براي اين منظور كد خاصي براي هر انتقال چه از طريق قولنامه و چه فرم هاي رسمي اختصاص مي دهد.

سخنگوي دولت همچنين از شرايط جديد نقل و انتقالات قول نامه اي مسكن از طريق فرم هاي داراي اوراق بهادار خبرداد.

وي افزود: بايد از كساني كه دنبال خريد و فروش مسكن براي نياز مالي هستند و كساني كه شغلشان در اين زمينه است تفاوت قائل شد. بر اين اساس كساني كه در سال بيش از دو بار خريد يا فروش مسكن داشته باشند شغلشان خريد و فروش مسكن تلقي مي شود و بر اساس قانون بايد از سود معاملات سالانه ماليات مشاغل بپردازند كه اين اقدامات در آذرماه سال جاري اجرايي خواهد شد.

سخنگوي دولت تصريح كرد: از آذرماه آنچه در دفترچه هاي انتقال املاك ثبت مي شود با قيمت واقعي خواهد بود. البته انبوه سازان و توليد كنندگان مسكن از اين امر مستثني خواهند بود.

وي همچنين خبرداد: براي اجاره و اسكان نيز دولت طرح هايي دارد كه به زودي اطلاعات كاملتري از آن به عموم اعلام خواهد شد.

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//207 - 207 - 45//www.BornaNews.ir
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن