تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820933757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير دفاع آمريكا: آمريكا منافع دايمي و هميشگي در آسيا دارد بوش دستاورد امنيتي مثبت و سازنده‌اي در آسيا برجا مي‌گذارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: وزير دفاع آمريكا: آمريكا منافع دايمي و هميشگي در آسيا دارد بوش دستاورد امنيتي مثبت و سازنده‌اي در آسيا برجا مي‌گذارد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

وزير دفاع آمريكا امروز (شنبه) گفت: مهم نيست كه كدام كانديدا در انتخابات رياست جمهوري آمريكا پيروز مي‌شود، زيرا در هر صورت واشنگتن بر تعهدات خود نسبت به آسيا پايبند است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري رويتر، رابرت گيتس،‌ وزير دفاع آمريكا در كنفرانس مقام‌هاي امنيتي و دفاعي آسيا اظهار داشت: به عنوان فردي كه در دوران تصدي هفت رييس جمهور آمريكا خدمت كرده، مي‌خواهم به شما اطمينان بدهم كه رييس جمهور آتي آمريكا هر فردي كه باشد سياست واشنگتن در قبال امنيت آسيا براين اساس است كه آمريكا هم چنان منافع دايمي و هميشگي در آسيا دارد.

وزير دفاع آمريكا تصريح كرد: به شما اطمينان مي‌دهم كه آمريكا به خاطر منافع و ارزش‌هايي كه در آسيا دنبال مي‌كند نه تنها در اين قاره درگير خواهد بود بلكه تعهداتش در دهه‌ي پيش رو بيشتر هم خواهد شد.

رابرت گيتس تلاش كرد تا سخنانش درباره چين تعادل خوبي ايجاد كند.

وي پكن را به خاطر همكاري با ارزش در زمينه‌ي گفت‌وگوهاي هسته‌يي كره‌ي شمالي تحسين كرد و از ايراد انتقاد‌هاي مستقيم عليه اين كشور خودداري نمود.

گيتس هم چنين به موضوعات بحث برانگيزي نظير درخواست‌هاي مكرر آمريكا براي شفافيت‌ بيشتر چين در خصوص بودجه نظامي‌اش بطور تلويحي اشاره كرد.

وزير دفاع آمريكا در اين كنفرانس امنيتي سالانه كه در سنگاپور برگزار شد، اظهار داشت: ما مايليم كه براي افزايش اطلاعات خود درباره‌ي بودجه‌ي نظامي و دفاعي كشورها و اتخاذ تصميمات امنيت ملي بزرگ‌تر با تمام كشورها همكاري كنيم.

وي خاطرنشان كرد: ما براي اجتناب از بروز سوء تفاهم در زمينه‌ي مقاصدمان تلاشمان را به طور صادقانه و علني انجام مي‌دهيم و از اين رو مي‌توانيم كارمان را به عنوان يك شريك استراتژيك دنبال كنيم.

گيتس تصريح كرد: شفافيت، حس اعتماد را افزايش و صرف بودجه براي رقابت تسلحياتي را كاهش مي‌دهد اين مساله در مورد روش دولت‌هاي مستقل براي اتخاذ تصميمات امنيت ملي صدق مي‌كند.

گيتس خاطر نشان كرد: در حقيقت فكر مي‌كنم كه آسيا منطقه‌اي خواهد بود كه در آينده دستاورد قوي و مثبتي در آن به جا خواهد ماند.

وي تصريح كرد: هم اكنون ارتقاي قابل توجهي در روابط آمريكا - ژاپن و آمريكا - هند ايجاد شده است.

رابرت گيتس اضافه كرد: دولت كنوني آمريكا سطحي از همكاري‌ها را با شركاي مختلف آسيايي برقرار كرده است.

وزير دفاع آمريكا خاطر نشان كرد: صرف‌نظر از تمام جنجال‌ها درباره‌ي سياست‌هاي امنيتي جهاني دولت بوش در حقيقت دستاور امنيت بوش در آسيا كاملا صادقانه و مثبت است.

وي هم‌چنين در مسير سفر به سنگاپور اظهار داشت: دولت جديد پاكستان نياز به فرصت بيشتر براي مبارزه با افراطيون دارد تا بتواند ضمن ارزيابي تهديدهاي موجود موضع قدرتمندري را جهت رويارويي با تشكيلات القاعده و طالبان اتخاذ كند.

وي هم‌چنين همكاري نيروهاي پاكستاني و نيروهاي آمريكايي در مناطق مرزي را در سطحي مطلوب و خوب توصيف كرد.

انتهاي پيام
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن