تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820955193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مرور يك كتاب / گمشده در كولاك كوركننده و روايتي از توهم خودبزرگ‌بيني


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مرور يك كتاب /"گمشده در كولاك كوركننده" و روايتي از توهم خودبزرگ‌بيني
انتشار مجموعه «هنك سگ گاوچران» از سال 1380 با كتاب «ماجراهاي دست اول» آغاز شد و تاكنون 16 عنوان آن با ترجمه فرزاد فربد توسط نشر كتاب پنجره منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، «گمشده در كولاك كوركننده» آخرين كتاب منتشر شده از اين مجموعه در ايران است اما تگزاسي ها به همراه جان آر. اريكسون - نويسنده مجموعه هنك - سال گذشته انتشار پنجاهمين جلد اين مجموعه را جشن گرفتند؛ آن هم در حالي كه 25 سال از انتشار نخستين جلد مي گذشت!

راوي اين جلد از داستان نيز مانند باقي داستانها، جناب هنك سگ گاوچران است كه همچون ديگر جلدهاي مجموعه، روايت خود را از ماجرا با عبارت «مخلص شما هنك سگ گاوچران» آغاز مي كند.

هنك دچار توهم خودبزرگ بيني است. او خودش را فرمانده حفاظت مزرعه اي در تگزاس مي داند اما در واقع سگ بوگندويي است كه در مجراي فاضلاب حمام مي كند و هيچ چيز هم از گاوچراني سرش نمي شود!

"گمشده در كولاك كوركننده" روايتي از يك روز برفي در مزرعه است كه طي آن هنك ناچار مي شود براي نجات دختر «لوپر» - صاحب قدرنشناس اش - قدم به كولاك بيرون از خانه «اسليم» - كارگر مزرعه لوپر - بگذارد. البته اين كولاك چندان هم كوركننده نيست! در هر حال هنك بعد از گم شدن در كولاك و دست و پنجه نرم كردن با كايوتهاي هميشگي مجموعه (يعني «پوره » و «فين فين») وفاداري خود را به ساكنان مزرعه ثابت مي كند و مثل سگهاي كوه هاي آلپ، شيشه دارويي را كه به گردنش بسته اند به بيمار مي رساند.

در اين داستان هم برخي از شخصيتهاي ثابت اين مجموعه يعني «پيت» گربه انباري، «دراور» سگ ترسو و دستيار هنك در حفاظت مزرعه و دوشيزه «بيولا» ماده سگ زيبا و معشوقه هنك حضور دارند.

طنز اريسكون در اين مجموعه نه تنها براي مخاطبان اصلي اش يعني نوجوانان بلكه براي بزرگسالان هم جذاب و مفرح است. هفته نامه «يو اس اي تودي» اين مجموعه را «بهترين سرگرمي خانواده ها در سالهاي اخير» معرفي كرده است. شايد به همين دليل باشد كه فرزاد فربد مترجم اين كتاب - كه در سالهاي دانشجويي به طور اتفاقي با اين مجموعه آشنا شده است - به مترجم حرفه اي ماجراهاي هنك تبديل شود و به گفته خودش هر بار كه از ترجمه يك كار جدي خسته مي شود، يك كتاب از مجموعه هنك را ترجمه كند!

از فربد پيش از اين ترجمه كتابهايي مانند «گودال ها»، مجموعه «نيروي اهريمني اش»، «راهنماي مجاني مسافران كهكشان»، «گفتگو با آل پاچينو» و... منتشر شده است.
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 305]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن