تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812855554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دهمين جشنواره تئاتر تجربه برگزيدگان خود را شناخت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دهمين جشنواره تئاتر تجربه برگزيدگان خود را شناخت
نفرات و آثار برگزيده بخش‌هاي مختلف دهمين جشنواره تئاتر تجربه عصر روز جمعه دهم خرداد در تالار آويني پرديس هنرهاي زيبا دانشگاه تهران معرفي شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتاميه دهمين جشنواره تئاتر تجربه ديروز جمعه 10 خرداد با سخنان كوتاه فريندخت زاهدي دبير جشنواره و تقدير از مهين ميهن كار خود را آغاز كرد. ميهن كه مراسم افتتاحيه جشنواره نيز با مراسم بزرگداشت وي آغاز شده بود گفت: در واقع اين بزرگداشت به من تعلق نداشت بلكه ارج نهادن به مقام زن و رشته گريم و ساخت ماسك بود.

وي ادامه داد: بايد اداره كل هنرهاي نمايشي اقدام به برگزاري كارگاههاي كارآموزي فعال و پويا كند تا دانشجويان بعد از اتمام تحصيل در آنها دوره‌هاي مورد علاقه خود را پشت سر بگذارند. اميدوارم روزي نيز برسد كه ديگر در تئاتر ما روابط فردي حاكم نباشد و دانشجويان فارغ التحصيل كه آينده سازان تئاتر هستند بتوانند به كار مورد علاقه خود بپردازند.

در ادامه اين مراسم و بعد از اهداء تنديس جشنواره به ميهن، تاجبخش فنائيان با اشاره به اينكه خود چند دوره دبير جشنواره تئاتر تجربه بوده گفت: به نظر من قدر و منزلت تمام هنرمنداني كه در اين جشنواره حضور داشتند يكسان است. حركت تئاتر تجربه يك جوش و خروش خاص است و براي كساني كه در آن شركت دارند دستاوردهايي ارزشمند به همراه دارد.

قسمت ديگر مراسم اختتاميه دهمين جشنواره تئاتر تجربه به معرفي برگزيدگان بخش پژوهش و همچنين نمايشنامه‌خواني جشنواره تعلق داشت. در بخش پژوهش ديپلم افتخار و جايزه نقدي به فاطمه مدني رسيد و فرزانه دوستي نيز جايزه ويژه اين بخش شامل تنديس جشنواره، لوح تقدير و جايزه نقدي را از آن خود كرد.

در بخش معرفي برگزيدگان بخش نمايشنامه‌خواني، بعد از قرائت بيانيه هيئت داوران اين بخش، امين طباطبايي و شب‌بو توفاني به عنوان خوانشگران برتر مرد و زن اين بخش شناخته شدند. همچنين "قلعه" به كارگرداني كريم لك‌زاده به عنوان اجراي برگزيده اين بخش معرفي شد و نمايشنامه‌خواني "نورت به لزلو" ناصر مدني جايزه ويژه بخش نمايشنامه‌خواني را از آن خود كرد.

بخش پاياني و اصلي اين مراسم نيز به معرفي برگزيدگان آثار صحنه‌اي جشنواره اختصاص داشت. در اين قسمت ابتدا برگزيدگان طراحي صحنه معرفي شدند و سودابه كردي، بهاره نصرت و حافظ قهرمانزاده به ترتيب رتبه‌هاي سوم تا اول اين بخش را از آن خود كردند.

در بخش نمايشنامه‌نويسي جشنواره نيز هئيت داوران آرش ميرطالبي را به عنوان رتبه سوم اين بخش معرفي و رتبه دوم را به علي ثقفي اهدا كرد. هيئت داوران جشنواره در بخش نمايشنامه‌نويسي هيچكدام از آثار را حائز دريافت رتبه اول ندانست.

در بخش بازيگري زن دهمين جشنواره تئاتر تجربه نيز مهرو صحرانورد و سعيده آجرلو به صورت مشترك رتبه سوم اين بخش را از آن خود كردند و رتبه دوم اين بخش به مژگان خالقي رسيد. فرزانه سهيلي نيز به عنوان بازيگر برگزيده زن جشنواره دهم معرفي شد.

هيئت داوران جشنواره تئاتر تجربه در بخش بازيگري مرد نيز برگزيدگان خود را معرفي كرد. در اين بخش رتبه سوم به صورت مشترك به محمد الله‌دادي و امين طباطبايي رسيد و سهيل محزون و سيدمحسن حسن‌زاده نيز مشتركا رتبه دوم را از آن خود كردند. اما رتبه اول بازيگري مرد جشنواره به صورت مشترك به حسين اميدي و وحيد راد رسيد.

در بخش كارگرداني رتبه سوم به صورت مشترك به شيرين فرخنده‌نژاد و ميلاد نيك‌آبادي تعلق يافت و علي ثقفي و آزاده گنجه رتبه دوم را از آن خود كردند. هيئت داوران جشنواره دهم رتبه اول بخش كارگرداني را به صورت مشترك به حافظ قهرمانزاده و مرتضي ميرمنتظمي كارگردان‌هاي نمايش "فاوست" و آرش ميرطالبي كارگردان نمايش "عروس، كابوس..." اهدا كرد.

در بخش خلاقيت بر اساس متن "فاوست" دهمين جشنواره تئاتر تجربه نيز هيئت داوران نمايش "فاوست" به كارگرداني آزاده گنجه را به عنوان اثر برگزيده اين بخش و براي اجراي عمومي به تالار محراب معرفي كردند.

همچنين نمايش‌هاي "فاوست" مرتضي ميرمنتظمي و حافظ قهرمانزاده براي اجرا به تالار مولوي، "عروس، كابوس..." براي اجرا در مجموعه تئاتر شهر، "فاوست به روايت كوچه و بازار" محمد لقمانيان براي اجرا در رپرتوآر تئاتر كودك سازمان فرهنگي هنري شهرداري و "كلاه گيس" معصومه رحماني براي حضور در هفتمين جشنواره تئاتر بانوان معرفي شدند.

تقدير از رضا كيانيان و مهدي مكاري به همراه اجراي نمايش و موسيقي زنده از ديگر برنامه‌هاي اجرا شده در مراسم پاياني دهمين جشنواره تئاتر تجربه بود. نكته قابل توجه در اين مراسم تقبل بخشي از هزينه‌هاي جوايز برگزيدگان جشنواره توسط مهرداد راياني مخصوص مديريت تئاتر بود.
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن