تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813270212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برخي شهروندان: زمان برگزاري نمايشگاه كتاب خراسان شمالي مناسب نبود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: برخي شهروندان: زمان برگزاري نمايشگاه كتاب خراسان شمالي مناسب نبود
شماري از شهروندان خراسان شمالي زمان برپايي سومين نمايشگاه كتاب را كه از هفته گذشته در بجنورد برپا شده چندان مناسب نمي‌دانند.

شهروندان بجنوردي همزمان شدن اين نمايشگاه با امتحانات پايان سال دانش‌آموزان، ميان ترم و پايان ترم دانشگاهها و مراكز آموزشي عالي را از نقاط ضعف اين رويداد فرهنگي مي‌دانند.

آنان بر اين باورند كه همزماني نمايشگاه با امتحانات پايان سال تحصيلي و ترم دانشگاهي موجب شده تا نوجوانان و جوانان نتوانند با فراغ بال از اين رويداد فرهنگي بهره‌مند شوند.

دانش‌آموز سال سوم دبيرستان مي‌گويد: نمايشگاه كتاب از رويدادهاي مهم فرهنگي به خصوص براي استانهاي كوچكي چون خراسان شمالي است كه از لحاظ برخورداري از كتابخانه در محروميت است.

شهروز نيكدل افزود: چنين رويداد فرهنگي موجب مي‌شود تا كتابخوانان بتوانند نياز خود را از اين نمايشگاه و مشابه آن تامين كنند.

وي اضافه كرد: زمان برگزاري نمايشگاه كتاب خراسان شمالي در خرداد ماه كه اوج امتحان پايان سال دانش‌آموزان است موجب شده نتوانيم بهره خوبي از آن ببريم.

او بهترين زمان را براي برگزاري نمايشگاه كتاب فصل پاييز و يا حداقل پايان سال تحصيلي و دانشگاهي مي‌داند.

دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي واحد بجنورد نيز زمان و مكان نمايشگاه كتاب خراسان شمالي را مناسب نمي‌داند.

ساناز متولي مي‌گويد: از نظر زماني نمايشگاه در اوج امتحانات ميان ترم دانشگاه و پايان سال تحصيلي مدارس تشكيل شده و اين عامل موجب شده تا قشر اصلي بهره‌گيران نمايشگاهي از آن محروم شوند.

او گفت: گرچه احتمالا شمار قابل توجهي از اين اقشار در نمايشگاه نيز حضور مي‌يابند ولي قطعا اين افراد نمي‌توانند با فراغت كافي از اين رويداد فرهنگي بهره‌مند شوند.

وي مكان برپايي نمايشگاه را نيز نامناسب دانست و گفت: نمايشگاه در سالن ورزشي برگزار شده كه از كمترين امكانات محروم است، ضمن آنكه در محلي واقع شده كه هيج جايي براي توقف خودرو ندارد.

او كوچك بودن فضاي نمايشگاه كتاب خراسان شمالي را نيز از ديگر معايب آن دانست.

اين دانشجو نكات مثبت نمايشگاه را نيز حضور گسترده ناشران با تنوع نسبي كتب عنوان مي‌كند.

همچنين تعدادي از شركت‌كنندگان از شهرستانهاي استان اختصاصي شدن برپايي نمايشگاه صرفا در مركز استان خراسان شمالي را ضعف اين نمايشگاه دانسته و خواهان برگزاري نمايشگاههاي مشابه با حجم كمتر در شهرستانهاي استان شدند.

آنان بر اين باورند كه نامناسب بودن زمان برگزاري نمايشگاه كه همزمان با امتحانات دانشگاهها و مدارس شده شهرستاني‌ها را براي مراجعه و استفاده مطلوب از اين رويداد فرهنگي دچار مشكل كرده است.

مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي هم مي‌گويد: استان ما براي برپايي اين نمايشگاه كتاب سه زمان خرداد، شهريور و آبان ماه را به مووسسه نمايشگاههاي ايران پيشنهاد داد كه از ميان آنها نيمه اول خرداد ماه پذيرفته شد.

محمدرضا سوقندي به خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: با تجربه برپايي نمايشگاه در نيمه دوم خرداد ماه سال ‪ ۸۶‬شركت‌كنندگان در نظرسنجي نيمه نخست خرداد را پيشنهاد داده بودند و اين كار نيز انجام شد.

وي افزود: گرچه برپايي نمايشگاه همزمان با امتحان مدارس و دانشگاهها شده ولي استقبال خوبي از آن شد و اين نشانگر مناسب بودن زمان است.

او بيان كرد: البته از نظر ما نيز به دليل همزماني نمايشگاه با امتحان مدارس و دانشگاه از احتمال حضور برخي افراد كاسته شده و اين بحث در همه فصول براي قشري وجود دارد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي در مورد نامناسب بودن فضاي نمايشگاه نيز ضمن تاييد آن گفت: مكان دايمي نمايشگاهي در استان وجود نداشته لذا براي برپايي نمايشگاه به ناچار مكان فعلي را انتخاب كرديم.

وي افزود: مكان فعلي به علت محدوديت فضا موجب شده تا نمايشگاه در گستره محدودتري برگزار شود كه اگر مكان دايمي نمايشگاه با فضاي مناسب وجود داشت قطعا نمايشگاه كتاب سه برابر حجم كنوني برگزار مي‌شد.

او برگزاري نمايشگاههاي بزرگ كتاب استاني را در شهرستانها به دليل برگزاري چنين نمايشگاهي در سال يكبار و برنامه‌ريزي مووسسه نمايشگاههاي ايران امكانپذير ندانست و گفت: نمايشگاه مشابهي با گستره كوچكتر در شهرستانهاي اسفراين، شيروان و جاجرم برگزار شده و امكان برگزاري آن نيز وجود دارد.

سومين نمايشگاه كتاب استان خراسان شمالي از ششم خرداد ماه با شركت ‪۲۰۰‬ ناشر و ‪ ۲۱‬هزار عنوان كتاب تا دوازدهم خرداد ماه ادامه دارد.ك/‪۴‬ ‪۶۶۰/۶۲۶/۲۷۱۲‬
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 378]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن