تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804719174




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سينما - فعلا حال همه خوب است


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: سينما - فعلا حال همه خوب است
سينما - فعلا حال همه خوب است

نسرين شريف: بعد از مدت‌ها سينماي ايران از ركود خارج شده و فيلمسازها براي ساخت آثارشان دست به كار شده‌اند. حالا چند نسل از كارگردان‌ها مشغول كارند و فيلم‌هايشان را براي جشنواره بيست‌وششم يا اكران در ماه‌هاي آينده آماده مي‌كنند. امسال چهره‌هاي بسياري دوباره پشت دوربين رفته‌اند تا فيلم بسازند. هم بهرام بيضايي و مسعود كيميايي كارهاي تازه‌شان را شروع كرده‌اند و هم ابراهيم حاتمي‌كيا و اصغر فرهادي. همه منتظرند تا ببينند اين «نام ها» چگونه سينماي ايران را از ركود خارج مي‌كنند.

«وقتي همه خوابيم» نام فيلم تازه بهرام بيضايي است كه البته در سكوت خبري جلوي دوربين رفته است. با اين همه شنيده‌ها خبر از شباهت‌هاي فيلمنامه اين اثر با «لبه پرتگاه» مي‌دهند؛ فيلمنامه‌اي كه بيضايي سال گذشته مي‌خواست آن را بسازد اما بعد از يك‌سال سرانجام از كارگرداني آن انصراف داد. با اين حال فيلم «وقتي همه خوابيم» مانند آن يك فيلم در فيلم است. در اين پروژه هم مانند ديگر كارهاي اخير بهرام بيضايي، مژده شمسايي نقش اول را بازي مي‌كند. اما در كنار او حسام نواب‌صفوي، شقايق فراهاني، هدايت هاشمي، محمد رضايي‌راد و... هم حضور دارند؛ جمعي از بازيگران تئاتر به همراه محبوبان فيلم‌هاي عامه‌پسند. فيلمبرداري اين فيلم فعلا در تهران ادامه دارد و احتمالا بايد چند ماه ديگر صبر كرد تا فيلم به مراحل فني برسد. در اين فيلم، عليرضا داوودنژاد به عنوان مجري طرح با بيضايي همكاري مي‌كند.
اصغر فرهادي هم چهارمين فيلمش را به تازگي جلوي دوربين برده است. او بعد از نوشتن فيلمنامه براي ماني حقيقي و پريسا بخت‌آور، تصميم گرفته تا دوباره به عالم فيلمسازي برگردد. نام اثر تازه او «درباره الي...» است كه در شمال فيلمبرداري مي‌شود. اين فيلم درباره چند خانواده است كه براي تعطيلات به شمال مي‌روند. اما اتفاقاتي براي آنها مي‌افتد. «درباره الي...» فضايي مانند «چهارشنبه سوري» و «شهرزيبا» دارد. اگر چه فيلم از بازيگران و لوكيشن‌هاي بيشتري برخوردار است. نكته جالب در اين فيلم بازي ماني حقيقي، كارگردان فيلم‌هايي نظير «كارگران مشغول كارند» و «كنعان»، است. اگر چه فرهادي در اين فيلم از محمدمهدي عسگرپور، كارگردان فيلم اقليما، هم به عنوان مشاور استفاده كرده است. در «درباره الي...» ترانه عليدوستي، گلشيفته فراهاني، شهاب حسيني، مريلا زارعي، رعنا آزادي ورو... هم بازي مي‌كنند. احتمالا تا يكي دو هفته آينده فيلمبرداري تجربه تازه فرهادي به پايان مي‌رسد. بيژن ميرباقري هم اخيرا فيلمبرداري تازه‌ترين اثرش را آغاز كرده است. با اينكه هنوز آخرين ساخته او، روز برمي‌آيد، فرصت نمايش پيدا نكرده است، اما او مدتي است كه كار ساخت فيلم «بهشت، برزخ، دوزخ» را آغاز كرده است فيلمي كه نامش يادآور كتاب مشهور ايتاليايي دانته آلاگيري است. البته از داستان و فضاي فيلم هنوز خبري منتشر نشده اما گروه سازنده مدتي است كه در كانون ناشنوايان مشغول فيلمبرداري هستند. با توجه به حساسيت‌هاي ميرباقري در فيلمسازي و علاقه‌اش به روايت‌هاي نو در سينما، احتمالا «بهشت، برزخ، دوزخ» هم فيلم متفاوتي در روايت و قصه‌گويي مي‌شود. درست در روزهايي كه ميرباقري مشغول فيلمبرداري كار تازه‌اش بود خبر ساخت دومين فيلم حميد نعمت‌الله منتشر شد. «بي پولي» نام فيلم اوست كه البته از چند سال پيش نام آن مطرح شده بود اما امكان ساختش فراهم نمي‌شد. نعمت‌الله هم بعد از فيلم موفق «بوتيك»، از سينما دور شده بود. اما حالا او فيلمبرداري اثر جديدش را در شمال تهران و با حضور بازيگراني مانند ليلا حاتمي، بهرام رادان و سيامك انصاري شروع كرده است. «بي پولي» قصه زوجي است كه در آستانه بچه‌دار شدن با بحران بي‌پولي مواجه مي‌شوند؛ فيلمي كمدي كه بايد ديد نعمت‌الله چگونه از پس آن بر مي‌آيد.
در همين حال عباس احمدي‌مطلق، كارگردان فيلم «رفيق بد» دست به تجربه‌اي غيرمتعارف زده است. او اين روزها فيلمي جنگي به نام «آن سوي رودخانه» را مي‌سازد كه قصه‌اش درباره زندگي سه نفر در دوران جنگ است كه به دنبال كشف دوربين فيلمبرداري جامانده از آن دوران هستند. فيلم، فضاي سوررئالي دارد كه مرتب به دنياي ذهني افراد هم وارد مي‌شود و در واقع هيچ ربطي به فيلم تجاري «رفيق بد» ندارد. اگرچه به تجربه‌هاي قبلي او مانند فيلم كودكانه «مرغ و همسايه» هم ربطي ندارد. با اين همه فيلم با بازيگران غير مشهورش در حال ساخت است. حسينعلي ليالستاني هم بعد از 10سال دوباره به سينما برگشته است. او مدتي پيش فيلمبرداري «مي زاك» را در شمال به پايان برد. فيلم او در دو مقطع روايت مي‌شود: دوران عاشقي يك زوج و بعد دوران زندگي آنها با هم. ليالستاني در اين فيلم از باران كوثري، محمدرضا فروتن، عليرضا خمسه، داريوش ارجمند، فاطمه معتمدآريا و... استفاده كرده است. «مي زاك» هم مانند ديگر آثار اين كارگردان، فضايي غير متعارف دارد و چهره‌پردازي بازيگران هم نشان مي‌دهد بايد منتظر هنرنمايي آنها باشيم.
اما اين روزها خبري همه را غافلگير كرده است. اينكه داستان «سبز پزي» نوشته پرويز دوايي فيلم مي‌شود. مهرشاد كارخاني اخيرا اعلام كرده كه فيلمنامه‌اي براساس اين داستان نوشته و مي‌خواهد آن را بسازد؛ فيلمي كه احتمالا بخش‌هايي مستند هم دارد. در حال حاضر كارخاني قصد دارد فيلمنامه‌اش را براي دوايي بفرستد تا او هم آن را تاييد كند. به اين ترتيب نام پرويز دوايي هم بعد از سال‌ها در عنوان فيلمي مي‌آيد.
حميد فرخ‌نژاد هم بعد بازي در فيلم‌هايي نظير «پوست موز» و «آتشكار» مي‌خواهد فيلم بسازد. اگر چه هفت سال پيش او فيلمي به نام «سفر سرخ» را كارگرداني كرد كه به خاطر نگاه متفاوتش به جنگ، امكان نمايش پيدا نكرد. با اين حال او مي‌خواهد براي دومين تجربه فيلمسازي‌اش باز هم سراغ داستاني جنگي برود. «بازگشت» نام فيلمي است كه ابتدا قرار بود مهدي نادري آن را بسازد اما اخيرا به فرخ‌نژاد ارائه شده است. ماجراي فيلم هم درباره مردي است كه از 20سال پيش همه گمان مي‌كنند مرده است اما او حالا قصد دارد نزد خانواده‌اش برگردد. حميد فرخ‌نژاد پيش از اين قصد داشت كه فيلم «سند» را براساس فيلمنامه‌اي از بهرام بيضايي بسازد اما در نهايت نام مجيد مجيدي براي ساخت فيلم مطرح شد و البته بعد از چند ماه هم به فراموشي سپرده شد.
در كنار اين آثار فيلم‌هاي ديگري هم مراحل فني را طي كرده‌اند و احتمالا در ماه‌هاي آينده اكران مي‌شوند. فيلم «دعوت» آخرين اثر ابراهيم حاتمي‌كيا يكي از آنهاست كه تابستان امسال روي پرده سينما‌ها مي‌رود؛ فيلمي اپيزوديك درباره يك مشكل زناشويي.
به اين ترتيب بايد منتظر بود و حاصل كار اهالي سينما در سال 87 را ديد؛ سالي كه شايد كمي بهتر از روزگار سابق باشد.
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 447]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن