تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813584074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حزب‌الله‌از دو سهميه وزارتي به نفع متحدان اهل سنت و دروزي خود چشم مي‌پوشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حزب‌الله‌از دو سهميه وزارتي به نفع متحدان اهل سنت و دروزي خود چشم مي‌پوشد
فواد سنيوره ، ظهر جمعه مشورت‌هاي پارلماني خود را با نبيه بري رييس مجلس و اعضاي فراكسيون‌هاي پارلماني براي تشكيل كابينه و توزيع پست‌هاي وزارتي آغاز كرده است.

اين رايزني‌ها تا فردا شنبه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ايرنا از بيروت ، موضوع چشم پوشي حزب‌الله از دو سهميه وزارتي را محمد رعد رييس فراكسيون نمايندگان حزب‌الله در مجلس لبنان پس از مشورت سنيوره با فراكسيون حزب‌الله بيان داشت.

رعد گفت پس از توافقنامه دوحه لبنان وارد مرحله جديدي شده و مي‌طلبد عملكرد دولت گوياي شراكت ملي و واقعي باشد تا زمينه برقراري ثبات و توسعه براي لبنان فراهم شود.

رعد افزود : در مشورت با سنيوره به بيانيه كاري دولت و اين كه‌بطور كلي بايد شامل چه مواردي باشد پرداخته شد و بايد گفت كه مخالفتي درباره آن وجود نداشت.

در جريان مشورتهاي نمايندگان مجلس لبنان با رييس جمهوري اين كشور براي پيشنهاد تعيين نخست وزير ، از مجموع ‪ ۱۲۷‬نماينده ، ‪ ۶۸‬نفر با نخست وزيري مجدد سنيوره موافق بودند و ‪ ۵۹‬نفر نيز با برگزيدن مجدد او مخالفت كرده و نام فرد ديگري را اعلام كردند و يا كسي را براي اين سمت نامزد نكردند.

گروه سياسي حاكم ، انتخاب سنيوره را به مصلحت لبنان دانسته در حاليكه مخالفان نامزدي مجدد او را براي‌اين سمت اعلان جنگ مجدد گروه حاكم مي‌دانند.

ميشل عون رييس حزب آزاد ملي گفته به رغم مخالفت با سنيوره بدون تاييد وي در كابينه شركت مي‌كنيم و در دولت به عنوان مخالف خواهيم بود.

در كابينه ‪ ۳۰‬نفره جديد لبنان گروه حاكم داراي ‪ ۱۹‬وزير و مخالفان داراي ‪ ۱۱‬وزير هستند و اين تركيب مخالفان را قادر خواهد كرد كه مانع از اتخاذ تصميم‌هاي خودسرانه و يكجانبه از سوي گروه حاكم شوند.

از بين ‪ ۱۱‬وزير مخالفان ، پنج نفر سهميه ميشل عون رييس حزب آزاد ملي بوده و شش وزير ديگر به جنبش امل ( به رهبري نبيه بري ) و حزب‌الله مي‌رسد كه به اين ترتيب سهميه حزب‌الله سه وزير خواهد بود.

با توجه به موضع هميشگي حزب‌الله به ويژه سخنان اخير سيد حسن نصرالله دبيركل‌آن مبني براينكه‌اين حزب هيچگاه به دنبال قدرت نبوده، اقدام احتمالي اين تشكل مردمي در واگذاري سهميه خود به همپيمانان سني و دروزي مخالفان از ديدگاه تحليلگران سياسي ، برخورداري از نوعي اخلاق سياسي ممتاز و بي سابقه ارزيابي مي‌شود.
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن