تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين اعمال، خداشناسى است، زيرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم يا زياد تو را سود مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814294365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام جمعه قزوين: امام خميني (ره) به مسلمانان عزت داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه قزوين: امام خميني (ره) به مسلمانان عزت داد
خبرگزاري فارس: امام جمعه قزوين گفت: امام خميني(ره) با حركت عاشورايي خود به امت اسلامي عزت داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، هادي باريك‌بين امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه شهر قزوين كه در مسجد النبي برگزار شد، بيان داشت: سيزدهم تا شانزدهم خرداد ايام خاصي است چراكه در اين مقطع از روزها وقايعي اتفاق افتاد كه هر يك به نوعي در تاريخ ايران و حتي اسلام تأثير بسزايي داشته است.
وي ادامه داد: 13خرداد 1342 امام خميني (ره) در سخنراني تاريخي خود در مدرسه فيضيه به رژيم دست نشانده پهلوي هشدار داد.
امام جمعه قزوين اضافه كرد: اين سخنراني امام در حالي ايراد شد كه بيش از 84 هزار مستشار آمريكايي در ايران حضور داشتند و رژيم مستبد پهلوي به وسيله ساواك فضاي خفقان را در كشور بوجود آورده بودند ولي امام در سخنان خود پرده از جنايات و فجايع آمريكا و اسرائيل برداشت و آنها را رسوا كرد.
وي افزود: پس از اين سخنراني، مردم از دستگيري امام توسط عوامل رژيم آگاه شدند، در پانزدهم خرداد در اعتراض به اين دستگيري به خيابان‌ها ريختند ولي رژيم پهلوي با گلوله به استقبال مردم آمد.
باريك‌بين تصريح كرد: اين حركت انقلابي سرآغاز خروش انقلابي ايران اسلامي بود و همان طور كه امام فرمود بايد 15 خرداد را در يادها زنده نگه داريم.
وي به رحلت امام(ره) اشاره كرد و اظهار داشت: پس از 32 سال از اين واقعه در چهاردهم خرداد 1368 ايام مصيبت بود چرا كه امام(ره) از ميان ما رفت و ايران اسلامي و جهان اسلام را به سوگ نشاند.
امام جمعه قزوين توضيح داد: امام (ره) در حالي از ميان ما رفت كه پدري مهربان و دلسوز، عالمي بزگوار، مربي اخلاق، شجاعت و سياست براي همه ما بود و با حركت عاشورايي‌اش كه جز به خدا تكيه نداشت، كسب عزت براي اسلام را هدف خود قرار داده بود.
وي در خصوص لزوم پاسداري از آرمان‌ها و ارزش‌هاي انقلاب گفت: نبايد به دشمنان اجازه دهيم از مشكلات و مسائل جزئي به نفع خود سوء استفاده كنند.
باريك‌بين تصريح كرد: گاهي در كشور مشكلاتي چون گراني وجود دارد ولي بايستي مراقب باشيم تا مبادا انقلاب و دستاوردهاي آن به واسطه اين گونه مسائل زير سوال برود.
وي خاطرنشان ساخت: انقلاب ما، انقلاب بزرگي است كه دشمنان به هر صورت براي توطئه عليه آن تلاش مي‌كنند و نشانه آن نيز شخصيتي چون سيد حسن نصرالله است كه بواسطه پيروي از ولي فقيه امروز، مورد آماج حمله‌هاي دشمنان اسلام است.
وي يادآورشد: پاسداري از انقلاب و ارزش‌هاي آن وظيفه‌اي است كه امام به همه ما توصيه كرده و برماست كه در اين راه چون كوه بايستيم.
امام جمعه قزوين عنوان داشت: اما در شانزدهم خرداد از جمعيت حدود 35 ميليوني كشور 10 ميليون نفر در مراسم تشيع و تدفين امام شركت كردند و در وداعي به ياد ماندني با آرمان‌هاي امام راحل و انقلاب بيعت كردند.
انتهاي پيام؛/ص
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن