تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805435536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله هاشمي رفسنجاني: غربي‌ها دام جديدي در پرونده هسته‌اي گسترده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: آيت الله هاشمي رفسنجاني: غربي‌ها دام جديدي در پرونده هسته‌اي گسترده‌اند
آفتاب: آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت: «معلوم است غربي‌ها دام جديدي در پرونده هسته‌اي براي ما گسترده‌اند. اين‌ها دنبال اطلاعاتي از اين نوع نيستند».

به گزارش سرويس سياسي آفتاب‌، آيت الله هاشمي رفسنجاني در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران به دو موضوع مهم يعني 15 خرداد و رحلت حضرت امام كه در تاريخ همسايه شده‌اند و همچنين رحلت آيت الله لنكراني اشاره كرد و گفت: «اميدوارم خداوند روح ايشان را با اولياء محشور كند».

وي به شروع مجلس هشتم اشاره كرد و گفت: «اميدوارم كساني كه مردم به مجلس مي‌فرستند به حساسيت‌هاي زمان خود و نيازهاي مهم انقلاب توجه كنند و تريبون مجلس مكاني براي انسجام و و حدت ما باشد».

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام بابيان اينكه ما كارهاي مهمي داريم كه مهمترين آن تدوين برنامه پنجم است خاطرنشان كرد: «‌در نامه‌هايي كه در چارچوب مصوبه رهبري و بر اساس قانون اساسي نوشته شده و دولت آن را آماده ساخته و رهبري بر اساس بازحكم قانون آن را به مجمع تشخيص مصلحت نظام فرستاده كه ما اين سياست ها را به زودي به اطلاع مردم مي‌رسانيم و بعد از تاييد رهبري محور و چارچوب آن مشخص خواهد شد».

وي با بيان اينكه برنامه پنجم در شرايط فعلي سرنوشت ما را به مرحله عملياتي به خصوص سند چشم انداز 20 و اصل 44 كه موتور اين سند است بايد برساند و با آن توجه ويژه‌اي شود خاطرنشان كرد: «‌از مجلس و دولت انتظار مي‌رود كه اين برنامه را متناسب با موقعيت‌ها و نيازهاي مردم دنبال كنند، درخواست ما از مجلسي‌ها آن است كه خود را براي تدوين اين برنامه آماده كنند تا ما بتوانيم برنامه پنجم را كه يك خيزش بزرگ به طرف چشم انداز 20 ساله است محقق سازيم، چرا كه در اين برنامه بحث‌هاي مهم مشكلات داخلي، خارجي و تورم را مي‌بينيم».

امام جمعه موقت تهران در ادامه به مساله 14 و 15 خرداد اشاره كرد و گفت: «با تلاش واقعا ستايش انگيز آيت الله يزدي و بروجردي حوزه عظيمي در قم تشكيل شد كه سرمايه خيزش ملت ما به طرف انقلاب اسلامي است كه در طول تاريخ اسلام نمونه‌اي براي چنين انقلابي نمي‌شناسيم».

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با اعلام اينكه بعد از رحلت آيت الله بروجردي رژيم كه قوت حوزه پي برده‌بود در صدد تضعيف آن برآمد تصريح كرد: «‌آنها اولين كاري كه براي درگيري حوزه كردند تصويب‌نامه دولت علم بود كه در آن موارد خلاف شرع پيش آمد و آيات قم به خصوص حضرت امام (ره) حركت جهادي خود را از اين نقطه شروع كردند و جلوي تصويب‌نامه را با استفاده از قدرت مردم گرفتند و باعث عقب نشيني دولت علم شدند و اين پيروزي بزرگي در اولين مقاومت حوزه تلقي مي‌شد».

رييس مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه رژيم خواست تا اين حركت را جبران كند گفت: «‌تا قبل از اين شاه وارد ميدان نشده بود و در سال 41 قرار شد كه در گام بعدي شاه با عوام فريبي كامل، انقلاب سفيد وارد عمل شود و بر اساس يك رفراندوم از مردم راي گيري كند كه البته مردم نيز در اين رفراندوم حضور نداشتند».

هاشمي رفسنجاني با اعلام اينكه شاه بناي مقاومت داشت و سعي داشت كه اولين ضربه را به حوزه بزند گفت: «‌در اين راستا بسياري از طلبه‌ها از

” درخواست ما از مجلسي‌ها آن است كه خود را براي تدوين اين برنامه آماده كنند تا ما بتوانيم برنامه پنجم را كه يك خيزش بزرگ به طرف چشم انداز 20 ساله است محقق سازيم... “

جمله خود بنده را بازداشت كردند و ما به سربازي رفتيم كه در آنجا نيز ميدان جديدي براي سربازها، افسران و حتي فرماندهان باز شد».

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام به موارد ذكر شده در اعلاميه شاه مبني بر اينكه روحانيون عليه شاه، رژيم صهيونيستي و خطرات مانع در راه اسلام اشاره كرد و گفت: «حضرت امام (ره) اهانت‌هاي به حقي را به شخص شاه كردند كه بعد از آن منجر به بازداشت امام شد و آنها دوازدهم محرم امام را از خانه شان ربودند و به زندان منتقل كردند».

وي با تاكيد بر اينكه فاجعه 15 خرداد نقطه عطف مبارزات بود خاطرنشان كرد: «‌تكيه گاه اصلي امام (ره) مردم بودند و امام مرجع تقليد، شجاع، زمان شناس كه حقيقتا در توجيه مردم براي اهدافشان بسيار نيرومند بودند كه افكار عمومي مردم را از ترس بيرون آوردند و توانستند بين معارف ديني و حركت مردم يك انسجامي ايجاد كنند».

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران حضور مردم را مهمترين سرمايه حركت جهادي و مبارزاتي اعلام كرد و گفت: «‌پيامبر هم همين كار را انجام دادند اما اين موج خروشان در زمان پيامبر (ص) نبود ولي در سياست نيز پيامبر همين شيوه را عملي كردند».

وي در ادامه تصريح كرد: «وظيفه همه ما قلم به دستان، گويندگان و صاحبان نظريه‌پردازي اين است كه سعي كنيم كه بين آراء مردم و نظام انسجام به وجود آوريم چرا كه اگر دشمن موفق به ايجاد شكاف در آن شود به اندازه يك اقيانوس بين خواسته‌هاي مردم و واقعيات اسلام فاصله خواهد افتاد و با اين تجربه 50 ساله به دام دشمن خواهيم رفت».

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام به مسايل روز و موضوع لبنان اشاره كرد و گفت: «‌الحمدلله در لبنان با يك تلاش جدي و توافقي كه حاصل شد اقدامي جدي صورت گرفت البته بايد هوشياري لازم وجود داشته باشد كه اين توافق تبديل به درگيري و فرصت طلبي دشمنان نشود».

وي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع عراق اشاره كرد و افزود: «‌در عراق متاسفانه هنوز خرابكاري‌ها و مزاحمت‌ها وجود دارد هر چند كه نسبت به گذشته وضعيت كمي بهتر است ولي

” اگر آژانس به چنين رويه‌اي ادامه دهد اعتبار خود را از دست خواهد داد و نصيحت مي‌كنم كه آمريكا و يارانش به ويژه غربي‌ها و آژانس به اين مورد روشن كه حق قانوني ايران است توجه كنند... “

حضور اشغالگران به عنوان ريشه اصلي اين مشكلات است كه بايد براي آن فكري شود و نبايد عراقي ها به دام آمريكايي‌ها به هر دليلي بيفتند و تداوم حضور آمريكايي‌ها را در داخل عراق رسميت دهند كه اين خطرناك‌ترين اتفاق است».

وي همچنين درباره وضعيت افغانستان خاطرنشان كرد: «در افغانستان ناامني ها و توليد مواد مخدر همچنان توسط اشغالگران ادامه دارد اما آنها از اين كار خود نيز نتيجه‌اي نخواهند گرفت».

امام جمعه موقت تهران به موضوع هسته‌اي كشورمان و اظهارات آژانس در اين زمينه اشاره كرد و گفت: «‌متاسفانه علي‌رغم اينكه همكاري گسترده‌اي با آژانس بين المللي اتمي داشته‌ايم و به همه اين سوالات در اين باره پاسخ داديم و آژانس نيز اعلام كرد كه نقطه انحرافي در فعاليت‌هاي ما پيدا نكرده اما بعضي ادعاها از طرف آمريكايي‌ها مطرح شد و ديروز هاينونن در ژنو اعلام كرد كه ايران بايد به سوالاتي پاسخ دهد».

وي افزود: «معلوم است غربي‌ها دام جديدي براي ما گسترده‌اند. اين‌ها دنبال اطلاعاتي از اين نوع نيستند».

وي به حق قانوني ملت ايران تاكيد كرد و افزود: «من فكر مي‌كنم كه اگر آژانس به چنين رويه‌اي ادامه دهد اعتبار خود را از دست خواهد داد و نصيحت مي‌كنم كه آمريكا و يارانش به ويژه غربي‌ها و آژانس به اين مورد روشن كه حق قانوني ايران است توجه كنند».

وي افزود:« پيش شما جرم ايران آن است كه خودش به اين صنعت رسيده و توانسته به صنعت صلح آميز هسته‌اي دست يابد».

وي تصريح كرد:« آنها فكر مي‌كردند كه اين راه منحصر به آنهاست و كسي نمي‌تواند از اين ديوار ممنوعه عبور كند اما ايران از آن عبور كرد و به اينجا رسيد و حال آنها قصد دارند از اين طريق انتقام بگيرند اما من توصيه مي‌كنم راه مذاكره و بحث را در پيش گيرند تا بالاخره به جايي برسند زيرا راه تهديد شيوه‌اي غير معقول است و نتيجه‌اي را در بر نخواهد گرفت».

هاشمي رفسنجاني با تاكيد بر اينكه براي آنها بهتر است كه منطقه و خودشان را دچار مشكل نكنند اظهار داشت: «غربي‌ها ‌راه مذاكره به شيوه معقول دو طرفه و به طور مساوي را خالي از تهديد و ارعاب در پيش بگيرند و پيش شرطي براي آن لحاظ نكنند چرا كه اين كار فقط باعث زحمت خودشان و ما خواهد شد و من اميدوارم كه آنها به نصحيت خيرخواهانه ما از تريبون نماز جمعه توجه كنند».
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن