تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 30 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811781834




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تأكيد متكي بر امنيت و بازسازي عراق


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: تأكيد متكي بر امنيت و بازسازي عراق


سياست‌خارجي- همشهري آنلاين:
وزير امور خارجه در كنفرانس بين المللي عراق در استكهلم سوئد بر ضرورت بازسازي هرچه سريع‌تر عراق تأكيد كرد.

وي گفت: معتقديم امنيت و بازسازي عراق در شرايط حساس كنوني دو مقوله اساسي است.

به گزارش واحد مركزي خبر، منوچهر متكي در نشست بعدازظهر كنفرانس بين‌المللي "پيمان با عراق"در استكهلم پايتخت سوئد گفت: ملت و دولت جهوري اسلامي ايران به عنوان همسايه عراق با روابط فرهنگي، مذهبي و تاريخي ميان دوكشور و نيز همراه با ديگر دولت‌ها و ملت‌ها با عواطف عميق انساني اوضاع عراق را با نگراني دنبال مي‌كند.

متكي افزود: اين نگراني مشترك منطقه‌اي و بين‌المللي و حضور اين جمع براي بررسي اوضاع عراق نشانگر اهميت شرايط عراق و مسئوليت جامعه بين‌المللي در قبال مردم اين كشور و صلح و ثبات در منطقه است.

متكي تصريح كرد: متأسفانه تحولاتي كه تا امروز در عراق به وقوع پيوسته نه تنها از نگراني‌ها و دغدغه‌ها درباره آينده عراق و سرنوشت ملت مظلوم اين كشور نكاسته بلكه در ابعادي نيز بر آنها افزوده است.

وزير امور خارجه ايران تأكيد كرد: ما معتقديم امنيت و بازسازي عراق در شرايط حساس كنوني دو مقوله اساسي است كه بايد مورد توجه قرارگيرد و در چنين شرايط حساس، برقراري امنيت، ثبات، همبستگي ملي و جلوگيري از اقداماتي كه منجر به درگيري‌ها و اختلافات داخلي مي‌گردد، اساسي‌ترين و مهم‌ترين عامل كمك به ملت و دولت عراق محسوب مي‌شود.

متكي افزود: دستيابي به اين هدف نيازمند درك واقعيات جامعه عراق و حركت در مسير هماهنگي و همكاري با جامعه بين‌المللي است.

متكي در ادامه گفت: جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از همسايگان عراق كه خود متحمل خسارات فراوان و جبران ناپذيري به واسطه سياست‌هاي خصمانه رژيم بعثي صدام و تجاوز نظامي او شده‌است، همواره از پديدار شدن افق‌هاي ايجاد يك عراق جديد و توسعه يافته استقبال نموده و آمادگي خود را براي كمك به اين كشور در حمايت از روند سياسي، كمك به امنيت و ثبات عراق و همچنين كمك به بازسازي اين كشور اعلام كرده‌است.

وزير امور خارجه ايران تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران در چهار سال گذشته با حمايت از روند سياسي عراق بر همكاري كامل با دولت منتخب و نهادهاي قانوني در اين كشور، واگذاري كامل امور به مردم عراق، عدم مداخله خارجي درامور داخلي اين كشور و روند تصميم‌گيري‌هاي احزاب و گروه‌هاي سياسي اين كشور تأكيد كرده و معتقد است عراق در سايه همزيستي مسالمت‌آميز همه گروه‌ها به شكوفايي و پيشرفت نائل خواهد آمد.

متكي گفت: در زمينه بازسازي جمهوري اسلامي ايران همواره اعلام داشته است كه تقويت و استمرار روند بازسازي در عراق از ملزومات تحقق صلح و ثبات در اين كشور است و گذشت زمان نيز ثابت كرد كه هماهنگي ميان نيازهاي توسعه‌اي و روند ثبات سياسي عامل مهمي است و ما از اينكه اكنون تلاش‌ها در جهت هماهنگ ساختن اين دو امر مهم است، خوشحاليم.

متكي افزود: جمهوري اسلامي ايران در زمينه برطرف كردن نيازهاي اقتصادي و معيشتي روزمره مردم عراق شامل تأمين سوخت، برق‌رساني، كمك‌هاي بهداشتي و امدادي و نظاير آن تاكنون از هيچ كمكي دريغ نكرده‌است.

متكي تصريح كرد: در زمينه همكاري‌هاي نفتي ميان دو كشور مي‌توان به امضاي قرارداد احداث خط لوله نفتي ميان آبادان و بصره اشاره كرد كه جمهوري اسلامي ايران پس از دريافت نفت خام عراق، فرآورده‌هاي پالايش شده كه نياز مبرم مردم عراق است به آنها تحويل مي‌دهد.

به گفته متكي، سفر زائران ايراني براي گسترش صنعت توريسم، بازسازي عتبات عاليات، پرداخت ده ميليون دلار كمك بلاعوض به صندوق بازساي عراق، اعطاي يك ميليارد دلار وام سهل‌الشرايط با بازپرداخت ۴۰ ساله، برگزاري اجلاس استان‌هاي مرزي دو كشور از ديگر اقدامات جمهوري اسلامي ايران در راستاي كمك به بازسازي عراق بوده‌است.

منوچهر متكي همچنين تجربيات و امكانات ايران، نزديكي جغرافيايي و فرهنگي با عراق، وجود راه‌هاي ارتباطي هوايي، دريايي و زميني براي حمل و نقل، منابع و نيروي انساني متخصص، تجربيات دوران بازسازي جنگ تحميلي و از همه مهم‌تر قرابت ديني و روحي مردم عراق و ايران را از مزيت‌هاي همكاري ايران در بازسازي عراق دانست و بر گسترش همكاري‌ها تأكيد كرد.

كنفرانس بازسازي عراق با حضور وزيران امور خارجه و مقامات ۸۰ كشور جهان با سخنان نوري مالكي نخست‌وزير عراق در استكهلم آغاز به كار كرد.

هدف از برگزاري اين نشست ارزيابي اوضاع عراق در يك سال گذشته و پس از نشست شرم‌الشيخ مصر است.

تاريخ درج: 10 خرداد 1387 ساعت 00:07 تاريخ تاييد: 10 خرداد 1387 ساعت 00:21 تاريخ به روز رساني: 10 خرداد 1387 ساعت 00:21
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن