تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815525519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديدار معاون وزير خارجه ايران با مقامات چند كشور آفريقايي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ديدار معاون وزير خارجه ايران با مقامات چند كشور آفريقايي
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): توكيو- "محمدرضا باقري" معاون وزير امور خارجه ، در حاشيه اجلاس سران ژاپن و كشورهاي آفريقايي در شهر بندري يوكوهاما در مجاورت توكيو، با روساي جمهور و وزراي امور خارجه برخي كشورهاي آفريقايي ديدار و گفت و گو كرد.


چهارمين كنفرانس بين المللي توكيو براي توسعه آفريقا كه از روزچهارشنبه هفته جاري در شهر بندري يوكوهاما ژاپن با حضور رهبران و نمايندگان 51 كشور از 53 كشور آفريقايي عضو اتحاديه آفريقا، آغاز بكار كرده بود، امروز بكار خود خاتمه داد.
جمهوري اسلامي ايران به دعوت دولت ژاپن به عنوان ناظر در اين كنفرانس بين المللي شركت داشت .
به گزارش ايرنا،فرستاده ويژه رييس جمهوري اسلامي ايران براي شركت در چهارمين كنفرانس توكيو براي توسعه آفريقا(TICAD)، با خانم "نكوسازانا دلامين زوما" وزير امور خارجه آفريقاي جنوبي ، " عمر تورايي " وزير امور خارجه گامبيا ، "موسس وتانگون " وزير امور خارجه كنيا، "اسماعيل عمرگوله " رييس جمهور كشور آفريقايي جيبوتي و همچنين دبيركل اتحاديه آفريقا ، گفت و گو و تبادل نظر كرد.
در اين ديدار طرفين درباره آخرين تحولات در روابط ايران با اين كشورها و همچنين تحولات منطقه اي و بين المللي گفت و گو و تبادل نظر كرد.
طرفين در اين ديدارها ضمن بررسي چگونگي راههاي گسترش همكاريهاي في مابين در زمينه هاي مختلف سياسي ، اقتصادي و فرهنگي ، خواستار ارتقاي سطح روابط مشترك شدند.
معاون وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در اين ديدارها طرح پيشنهاي كشورمان را براي برگزاري اجلاس در سطح سران ايران و كشورهاي آفريقايي و نيز اهداف آن را تشريح كرد.
چهارمين كنفرانس بين المللي توكيو براي توسعه آفريقا(TICAD) كه از روز چهارشنبه با حضور نمايندگان 51 كشور آفريقايي از جمله روساي جمهور و نخست وزيران اين كشورها در شهر بندري يوكوهاما در مجاورت توكيو آغاز بكار كرده بود، امروز بكار خود خاتمه داد.
كنفرانس توسعه آفريقا نخستين بار درسال 1993 ميلادي به ميزباني ژاپن در توكيو پايتخت اين كشور با همكاري برخي سازمانهاي بين المللي از جمله سازمان ملل متحد ، برنامه توسعه ملل متحد(UNDP)و بانك جهاني و با تمركز بر اهميت قاره آفريقا و ضرورت توسعه آفريقا آغاز بكار كرد.
اين كنفرانس كه پس از آن به نام كنفرانس توكيو براي توسعه آفريقا معروف شد ، هر پنج سال يكبار برگزار مي شود و فردا چهارمين دوره آن برگزار خواهد شد.
موضوع كنفرانس امسال به سوي آفريقاي پرطراوت : قاره موفقيت و اميدواري بود و ارتقاي رشد اقتصادي در آفريقا، ايجاد اعتماد در خصوص امنيت بشري در راستاي دستيابي به اهداف توسعه هزاره و تحكيم صلح و ثبات و توجه به مسايل زيست محيطي و موضوعات مرتبط با تغييرات آب و هوايي از جمله محورهاي اساسي مورد بررسي و تبادل نظر در اين نشست بين المللي است .
آساق **5**280**1388
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 261]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن