تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816009515




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دو مدرك ابهام آميز در پرونده قتل مقابل باشگاه بيليارد


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: دو مدرك ابهام آميز در پرونده قتل مقابل باشگاه بيليارد
شمارش معكوس براي پسر جوان در حالي آغاز شده است كه وجود دو مدرك در پرونده مي تواند وي را از اتهام قتل عمدي دور كند.
در حالي كه متهم پرونده قتل مقابل باشگاه بيليارد زير تيغ مرگ قرار دارد، دو مدرك ضميمه پرونده شده كه مي تواند به اثبات بي گناهي وي در خصوص اتهام قتل عمدي بينجامد.
متهم اين پرونده كه محمد فدايي نام دارد روز اول ارديبهشت ماه سال 83 در سن 17 سالگي هنگامي كه قصد داشت نقش ميانجيگر يك نزاع دسته جمعي را در مقابل باشگاه بيلياردي در رباط كريم ايفا كند، از سوي يكي از طرفين دعوا مورد اصابت ضربات چوب قرار گرفت و در همان هنگام چاقويي را به طرف اين جوان 21 ساله به نام سعيد گرفت و ضربه يي به او زد.
هر چند محمد پس از مرگ سعيد اعلام كرد در دفاع از خود دست به چنين كاري زده است، اما نتوانست اين ادعاي خود را در دادگاه ثابت كند چرا كه وكلاي مدافع او قلابي، كلاهبردار و ناآشنا به موازين حقوقي بودند. از سويي ديگر در حالي كه پزشكي قانوني نظر داده بود دو ضربه به مقتول وارد شده است، محمد در تمام مراحل دادرسي فقط وارد كردن يك ضربه را پذيرفت كه باز هم محروم بودن او از حق وكيل سبب شد وي نتواند بر اين ادعاي خود پافشاري كند. پس از آنكه محمد به قصاص محكوم شد و حتي يك بار پاي چوبه دار رفت، ماجراي قلابي بودن وكلاي او مطرح و اجراي حكم وي متوقف شد با اين وجود اخيراً مقامات آگاه خبر داده اند نام اين جوان بار ديگر و بدون محاكمه مجدد در فهرست مرگ قرار گرفته است.

مدارك پزشكي
شمارش معكوس براي پسر جوان در حالي آغاز شده است كه وجود دو مدرك در پرونده مي تواند وي را از اتهام قتل عمدي دور كند.
مطابق گزارش اعلام شده درباره قتل سعيد، اين جوان پس از مجروح شدن در محل درگيري به يك مركز درماني كه به عنوان زايشگاه فعاليت مي كرد انتقال يافت و در آنجا پزشكي عمومي سعيد را جراحي كرد و اين جوان سه ساعت بعد از انتقال به بيمارستان جان باخت.
اكنون اين ابهام وجود دارد كه اگر ضربه وارده به مقتول كشنده بود وي بايد در همان لحظات اوليه فوت مي شد، حال آنكه مرگ او پس از سه ساعت مي تواند ناشي از كمبود امكانات مركز درماني و قصور پزشكي باشد.
البته اين ابهام باز هم به خاطر نبود وكيل مدافع در پرونده مورد بررسي قرار نگرفته و پزشكي قانوني احتمال وجود قصور پزشكي را مورد بررسي قرار نداده است.
از سويي مطابق گواهي پزشكي قانوني علاوه بر يك شكاف يك تا سه سانتي متري كه در پيكر مقتول مشاهده شده دو جرح ديگر روي جنازه وجود داشته كه در بيمارستان و هنگام انجام عمل احيا به وجود آمده است، حال آنكه در همين گواهي هيچ اشاره يي به اين موضوع كه علت تامه فوت سعيد كدام يك از جراحات است نشده است.
بررسي اين ابهامات مي تواند محمد را از چوبه دار نجات دهد چرا كه مطابق قانون حتي اگر يك درصد از مرگ مقتول ناشي از قصور پزشكي يا عامل ديگري باشد، اتهام قتل عمدي از بين خواهد رفت و متهم نبايد به قصاص محكوم شود.

يك شاهد
در همين حال يك شاهد نيز ادعا كرده محمد عامل اصلي قتل نيست. مطابق گزارش ثبت شده در پرونده، نزاع در مقابل باشگاه بيليارد در دو مرحله به وقوع پيوست؛ دعواي اول كه به خاطر مسخره كردن يكي از عاملان نزاع توسط طرف رخ داد با ميانجيگري خاتمه يافت، اما دقايقي بعد دوباره طرفين درگيري به جدال با يكديگر پرداختند.
اين شاهد در اظهارات خود گفت؛ يكي از دوستانم به نام «الف» در دعوا شركت داشت. او مدتي را در زندان بود و پس از آنكه آزاد شد از وي خواستم برايم ماجراي آن درگيري را تعريف كند.
ابتدا از اين كار خودداري كرد ولي با اصرار زياد من تعريف كرد هنگام دعوا در حالي كه كارد دسته چوبي در دست داشت فردي از پشت به او ضربه زد و وقتي وي برگشت تا ببيند چه كسي ضربه را وارد كرده، چاقويش به سعيد اصابت كرد.
وي ادامه داد؛ «الف» به من گفت از ترس اينكه نتواند ثابت كند چاقو به صورت اتفاقي به سعيد برخورد كرده، موضوع را از همان ابتدا پنهان كرده است.
هر چند اين شاهد محمد را عامل قتل نمي داند اما وي به جلسه محاكمه احضار نشد و اظهارات خود را مطرح نكرد. حال آنكه بازجويي از جوان مي تواند گره ديگري از پرونده را باز كند.
بنابر اين گزارش تلاش هاي محمد و خانواده اش براي توقف اجراي حكم قصاص همچنان ادامه دارد و آنان با پافشاري بر اين نكته كه متهم در مراحل دادرسي خلاف نص صريح قانون وكيل مدافع نداشته است خواستار برگزاري مجدد محاكمه هستند.
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن