تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815572140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توجه شركت‌هاي ژاپني به سوي آفريقا متمايل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: توجه شركت‌هاي ژاپني به سوي آفريقا متمايل شده است
به گزارش روز جمعه روزنامه يوميوري ، شركت‌هاي ژاپني به دليل افزايش بهاي منابع طبيعي كه سبب شتابان شدن رشد اقتصادي كشورهاي آفريقايي شده است، علاقه مند به سرمايه‌گذاري بيشتر در قاره آفريقا شده اند.

به گزارش ايرنا به نقل از يوميوري ، پايين بودن هزينه دستمزد كارگر در كشورهاي آفريقايي از ديگر دلايل علاقه مند شدن شركت‌هاي ژاپني به سرمايه گذاري در كشورهاي قاره آفريقا است .

اين گزارش مي‌افزايد، شركت خودروسازي تويوتا تصميم گرفته است ، حجم توليد خودرو در كارخانه خود را در آفريقاي جنوبي از ‪ ۱۲۰‬هزار دستگاه به ‪ ۲۲۰‬هزار دستگاه در سال افزايش دهد.

شركت خودروسازي نيسان نيز به همراه شركت فرانسوي رنو برنامه ريزي كرده است كه با حدود ‪ ۹۸‬ميليارد ين سرمايه‌گذاري يك كارخانه نوين خودروسازي در قاره آفريقا راه اندازي كند.

اين كارخانه كه توانايي توليد حدود ‪ ۴۰۰‬هزار دستگاه خودرو در سال را دارد، در كشور آفريقايي مغرب در شمال اين قاره ساخته مي‌شود.

شركت الكترونيكي ژاپني ان .ايي .سي نيز با توجه به گسترش بازار تلفن همراه در كشورهاي آفريقايي ، تصميم به ورود به اين بازار گرفته است .

شركت‌هاي ميتسوبيشي جوكو، كوماتسو، هيتاچي ، ميتسويي بوسان و ميتسوبيشي شوجي نيز از ديگر شركت‌هاي بزرگ ژاپني هستند كه سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مختلف را در قاره آفريقا برنامه ريزي كرده اند.

گزارش‌ها حاكي از آن است كه دولت ژاپن نيز هم اينك از شركت‌هاي ژاپني براي سرمايه‌گذاري در آفريقا حمايت مي‌كند.

آمارها نشان مي‌دهد، ميانگين رشد اقتصادي كشورهاي قاره آفريقا در سال گذشته ميلادي (‪ ،(۲۰۰۷‬حدود ‪ ۷/۵‬درصد بوده و پيش بيني مي‌شود كه اين آمار در سال جاري افزايش يابد.

روزنامه يوميوري درهمين حال به نقل از كارشناسان وابسته به سازمان تجارت خارجي ژاپن (جترو) مي‌نويسد، يكي از مشكلات سرمايه‌گذاري در قاره آفريقا، خوب نبودن وضعيت امنيتي در كشورهاي اين قاره است .

به نوشته اين روزنامه ، بروز جرم و تبهكاري در آفريقاي جنوبي در رده نخست جهان قرار دارد، به طوري كه در اين كشور مناطق زيادي وجود دارد كه حتي كسي نمي‌تواند در روز به تنهايي در خيابان راه رود.

كارشناسان ژاپني مي‌گويند: فقط شركت‌هاي ژاپني كه بتوانند از سد اين مشكل امنيتي رد بشوند، توانايي بهره‌گيري از بازار رو به رشد آفريقا را خواهند داشت .
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 317]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن