تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816396410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تسهيلات گسترده مترو، اتوبوسراني و تاكسيراني در آستانه سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) آمادگي ناوگان حمل و نقل شهري پايتخت براي جابجايي ‌٥/١ ميليون زائر حرم مطهر


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: تسهيلات گسترده مترو، اتوبوسراني و تاكسيراني در آستانه سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) آمادگي ناوگان حمل و نقل شهري پايتخت براي جابجايي ‌٥/١ ميليون زائر حرم مطهر


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

در آستانه برگزاري مراسم سالگرد ارتحال ملكوتي بنيانگذار كبير جمهوري اسلامي ايران، ناوگان حمل و نقل شهري پايتخت با بكارگيري امكانات مترو، اتوبوسراني و تاكسيراني براي جابجايي حدود 5/1 ميليون زائر حرم مطهر حضرت امام خميني(ره) آماده شد.

به گزارش سرويس «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، هر يك از سه سامانه حمل و نقل عمومي پايتخت با تدارك گسترده آماده نقل و انتقال شهروندان تهراني و مسافران شهرستاني از اقصي نقاط تهران بزرگ به سمت حرم مطهر شدند.

اوج فعاليت مترو در ايستگاه حرم مطهر

بر اساس اين گزارش مترو تهران براي نخستين بار با برقراري سرويس‌هاي شبانه در شب چهاردهم خرداد به صورت 24 ساعته به مسافران سرويس مي دهد و به اين منظور از ساعت 12 نيمه شب تا 5:30 بامداد هر 20 دقيقه يك قطار فوق العاده از ايستگاه شهر ري به مقصد ايستگاه حرم مطهر حركت مي‌كند.

علاوه بر اين در روزهاي سيزدهم و چهاردهم خرداد قطارهاي خط يك مترو از ساعت 5:30 بامداد تا 12 نيمه شب فعال بوده و زائران را از كليه ايستگاه هاي اين خط به ايستگاه حرم مطهر منتقل مي كند، ضمن اينكه سرويس‌دهي به مسافران از بامداد چهاردهم خردادماه تا پايان سالگرد ارتحال رايگان خواهد بود.

اين گزارش مي افزايد تعداد حركت هاي ايستگاه حرم مطهر در روز سيزدهم خرداد به 338 و روز چهاردهم خرداد به 380 حركت افزايش يافته و علاوه بر اين بر اساس هماهنگي هاي به عمل آمده اتوبوس هاي شركت واحد جابه جايي مسافران از مبادي تعيين شده تا ايستگاه هاي مترو و بالعكس را بر عهده خواهند داشت.

اعزام 4000 دستگاه اتوبوس از 70 ميدان اصلي

به گزارش ايسنا، 4 هزار دستگاه اتوبوس شركت واحد اياب و ذهاب زائران حرم مطهر را بر عهده دارند كه 2 هزار دستگاه به صورت مستقيم از 70 ميدان اصلي شهر به جا به جايي شهروندان به مقصدحرم مطهر مي‌پردازند و 2 هزار دستگاه ديگر نيز مسافران رااز اقصي نقاط پايتخت به ميدان هاي بزرگ منتقل مي‌كنند.

ميدان‌هاي امام خميني(ره)، امام حسين(ع)، نبوت، 13 آبان، خراسان، شوش، راه‌آهن، ابوذر، آذري، آزادي و انقلاب اسلامي و پارك شهر، از جمله ميدان‌هايي هستند كه از ساعت 6 بامداد آماده انتقال زائران به حرم مطهر است.

ميدان‌هاي شهرري، دولت آباد، صادقيه، پونك، اشراق، تهران پارس، جماران، تجريش، صنعت، سعادت‌آباد، دهكده المپيك، شهر زيبا و نوبنياد نيز از ديگر ميدان هايي است كه به اين منظور در نظر گرفته شده‌اند.

بر اساس اين گزارش، در اين ارتباط سه پاركينگ شماره 4 در شمال شرق فلكه ساعت براي ميني‌بوس‌ها و اتوبوس‌ها وپاركينگ شماره 1 در شمال شرق حرم مطهر براي اتوبوس‌هاي در اختيار بسيج و مساجد است.

اختصاص دو مسير تاكسيراني به مراسم سالگرد

اين گزارش حاكيست دو مسير تاكسيراني نيز به اين منظور اختصاص يافته كه مسير اول سرويس‌رساني تاكسي‌ها در ضلع شمال شرق تا ضلع شمال حرم مطهر از سه راه باقر شهر به غرب تا جاده قديم قم است.

مسير دوم نيز در شمال غرب حرم مطهر از ابتداي بزرگراه خليج‌فارس به سمت جنوب تا پل دانشگاه آزاد اسلامي است كه تاكسي ها جنب شهرك گلديس متمركز مي‌شوند، ضمن اينكه نسبت به تقويت كليه خطوط تاكسيراني منتهي به ايستگاه هاي خط يك مترو اقدام شده است.

به گزارش ايسنا، علاوه بر تاكسي‌هاي عادي خطي و گردشي، 100 دستگاه تاكسي ون و 150 دستگاه تاكسي بانوان نيز جهت نقل و انتقال مسافران در نظر گرفته شده و علاوه بر آن 20 دستگاه خودروي گشت تاكسيراني نظارت بر عملكرد تاكسي ها را در محدوده حرم مطهر بر عهده خواهند داشت.

روابط عمومي معاونت ترافيك شهرداري تهران در پايان با تاكيد بر اين كه امكانات مراسم امسال از سوي اتوبوسراني 100 درصد و از سوي مترو 97 درصد در مقايسه با مراسم سال قبل رشد داشته، خاطرنشان كرد: مديريت شهري در حوزه حمل و نقل و ترافيك به رغم همه محدوديت‌هاي موجود از هيچ تلاش و كوششي به منظور تامين آرامش و آسايش شيفتگان و عاشقان معمار كبير انقلاب اسلامي فروگذار نخواهد كرد.

انتهاي پيام
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 267]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن