تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819958617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بين شيعه و اهل تسنن بايد رابطه منطقي ايجاد شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بين شيعه و اهل تسنن بايد رابطه منطقي ايجاد شود
قم - خبرگزاري مهر: عضو پژوهشكده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، رهنمودهاي حضرت امام(ره) در لزوم وحدت شيعه و سني را بسيار ارزنده و راهگشا دانست و گفت: حضرت امام(ره) فضا ساز گفتگوي شيعه و سني بود.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، حجت ‌الاسلام رضا اسلامي عضو پژوهشكده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، عصر پنج شنبه در نشست "روابط شيعه و سني از ديدگاه امام خميني(ره)" در مدرسه عالي فقه و معارف اسلامي (معصوميه) با اشاره به نقش تاثيرگذار حضرت امام خميني(ره) در ايجاد وحدت شيعه و سني گفت: رهنمودها و پيامهاي حضرت امام در اين زمينه بسيار مفيد و راهگشاست و ايشان فضاساز گفتگو شيعه و سني بودند.

وي در ادامه با اشاره به تاكيدات حضرت امام بر لزوم رابطه منطقي شيعيان و اهل تسنن يادآور شد: امام تاكيد مي‌كردند كه فضا را بشناسيم و مواظب توطئه‌هاي غربي‌ها در ايجاد تفرقه بين اين دو فرقه اسلامي باشيم.

استاد دروس سطح عالي حوزه افزود: امام همواره اصرار داشتند كه شيعيان پيوستگي خودشان را با اديان مختلف حفظ كنند و تفرقه افكنان را مذمت مي‌كردند.

حجت‌الاسلام رضا اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به خدمات آيت‌الله مرعشي جهت ايجاد ارتباط بين شيعه و سني عنوان كرد: مرحوم آيت‌الله مرعشي نجفي نسخه‌ اي از صحيفه سجاديه را براي رئيس دانشگاه الزهرا(س) مصر فرستاد و او نيز در جواب گفته بود: "از بدبختي ما است كه تا به حال با اين كتاب آشنا نبوديم".

وي افزود: از فوائد نزديكي شيعه و سني اين است كه با طرح احكام شيعه و استدلال صحيح مي‌توانيم ضمن تبيين حقايق، اهل تسنن را به راه صحيح هدايت كنيم.

اسلامي خاطرنشان كرد: در كشورهايي مثل عراق كه دانشمندان شيعه در آنجا وجود دارد، زمينه آشنايي و هدايت دانشمندان سني با مباني متعالي شيعه نيز فراهم‌تر است اما در كشور مصر چنين امكاني وجود ندارد.

وي در ادامه سخنانش بر ضرورت آشنايي اهل تشيع با فقه اهل تسنن تاكيد كرد و گفت: دانشمندان و محققان شيعه براي فهم بهتر فقه اهل بيت(ع) بايد مباني فقهي اهل تسنن را مورد كاوش و بررسي قرار دهند تا بتوانند استدلال محكمي بر فقه شيعه داشته باشند.

حجت‌الاسلام رضا اسلامي افزود: بسياري از احكامي كه شيعه قبول دارد و اهل تسنن مخالف آن است در مباني فقهي اهل تسنن وجود دارد.
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 471]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن