تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816858409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفير ايران در ژاپن: گزارش البرادعي حاوي نكاتي درتاييد برنامه صلح آميز هسته‌اي ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سفير ايران در ژاپن: گزارش البرادعي حاوي نكاتي درتاييد برنامه صلح آميز هسته‌اي ايران است
دكتر عراقچي در گفت وگو با خبرنگار ايرنا بااشاره به گزارش اخير محمد البرادعي گفت : در يك نگاه كلي نكات مثبت بسياري در اين گزارش وجود دارد كه جنبه‌هاي صلح آميز برنامه هسته‌اي ايران را تاييد كرده است .

عراقچي افزود: از جمله اين نكات مثبت را پروژه اراك ، مركز هسته اي نطنز، ادامه ارزيابي‌هاي آژانس و تحت نظارت آژانس قرارداشتن تمامي فعاليت هسته‌اي ايران ، عنوان كرد.

وي با بيان اين كه در اين گزارش همچنين بار ديگر اشاره شده كه برنامه هاي هسته‌اي ايران هيچ انحرافي به سمت غير صلح آميز بودن نداشته است ، گفت : اين دوازدهمين مرتبه است كه البرادعي اين مساله را تكرار كرده است وي گفت : اما در بخشي از گزارش البرادعي در مورد مطالعات ادعايي كه برخي كشورها از آن صحبت مي‌كنند، اشاره شده و بنظر مي‌رسد كه تحت فشار برخي طرف‌هاي خاص قرار گرفته و موضوعي را كه در حقيقت خيلي كوچك است، بيش از اندازه بزرگ شده است .

به گفته عراقچي ، جمهوري اسلامي ايران بر اساس برنامه‌اي كه با آژانس داشت ، به تمامي سوالات آژانس پاسخ داده و در خصوص مطالعات ادعايي نيز به آنچه بر اساس برنامه عمل بود، عمل كرده است.

وي خاطرنشان كرد: اگر آژانس بخواهد بدون فشار خارجي ، عادلانه و منطقي با برنامه هسته‌اي ايران برخورد كند ، بايد موضوع تمامي سوالات گذشته را خاتمه يافته تلقي كند و پرونده ايران را به حالت عادي بازگرداند.

عراقچي اظهار داشت : جمهوري اسلامي ايران در اين مدت با حسن نيت برخورد كرده و به سوالات پاسخ داده است و حتي در مورد مطالعات ادعايي ، با اين كه ما طبق برنامه عمل به خواسته‌هاي اين برنامه و برنامه مداليته عمل كرده بوديم ، حتي براي نشان دادن حسن نيت خودمان ، فراتر از آن نيز عمل كرده‌ايم .

سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن، با تاكيد بر اين كه به نظر مي‌رسد، برخي كشورها فشار فوق‌العاده‌اي را به آژانس وارد كرده‌اند تا مسايل كوچك در پرونده ايران را باز نگه دارند، گفت: علت آن بسيار مشخص است، اگر آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تاييد كند كه به تمامي سوالات اين نهاد پاسخ داده شده ، در اين صورت تمام منطق كشورهايي كه پرونده ايران را به شوراي امنيت سازمان ملل بردند ، فرو مي‌پاشد.

عراقچي افزود: بدين ترتيب تمامي اقدامات آنها به دليل آن كه پرونده ايران را بدون آن كه هيچ نگراني در اين پرونده وجود داشته باشد، به شوراي امنيت بردند و بدون اين كه هيچ پايه و اساس منطقي دراين زمينه وجود داشته باشد، زير سوال مي‌رود.

وي اضافه كرد: كشورهاي غربي همه تلاش خود را بكار گرفتند تا به جامعه بين‌الملل بگويند كه ايران ‪ ۱۸‬سال تلاش مخفيانه داشته، اين كشوربه سمت اهداف غير صلح آميز رفته است و يكسري نكات ابهام در پرونده هسته‌اي اين كشور وجود دارد كه پس از آن اين پرونده را به شوراي امنيت بردند.

وي ادامه داد: اگر امروز آژانس تاييد كند كه هيچ سوالي باقي نمانده است كه از سوي ايران بي‌پاسخ مانده باشد، تمام اين منطق غرب فرو مي‌پاشد و آنها بايد به اين سوال كه چرا پرونده كشوري را بدون دليل به شوراي امنيت بردند و آن را مورد تحريم قرار دادند، پاسخگو باشند.

سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن گفت: بر همين اساس است كه تمامي تلاش خود را بكار مي‌گيرند تااين اتفاق نيفتد و فشارهاي مختلفي را به آژانس وارد مي‌كنند.

عراقچي افزود: اين مساله جاي تاسف بسيار دارد زيرا بايد آژانس به دليل آن كه تنها مكانيزم مشروع بين‌المللي براي بررسي و ارزيابي برنامه هسته‌اي كشورها است ، اعتبار خود را حفظ كند.

وي گفت : اگر اين نهاد بخواهد تضعيف شود و روشن گردد كه تحت فشار و اغراض برخي كشورهااين گزارشها تنظيم شده، بزرگترين ضربه به آژانس است و بزرگترين ضربه به نظام عدم اشاعه كه آژانس باني آن است ، وارد خواهد آمد.

به گفته عراقچي ، اگر كشورهاي غربي در سخنان و اهداف خود صادق هستند و مي‌گويند ما مي‌خواهيم نظام عدم اشاعه و يا ان .پي .تي ، تقويت شود نبايد با تكيه بر مسايلي كه غيرواقعي است، اين گونه ابزار نظارتي ان .پي .تي را تضعيف و سست كنند.

وي تصريح كرد: مواضع جمهوري اسلامي ايران در مورد برنامه هسته اي، توسط مراجع مربوطه اعلام شده و خواهد شد و اين گونه فشارها ايران را به هيچ گونه عقب نشيني از مواضع خود و گذشتن از حقوق مسلم مردم ايران از دسترسي به انرژي هسته‌اي وادار نخواهد كرد.
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن