تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813294402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير بهداشت خبر داد:ورود استادان خارجي به آموزش پزشكي كشور / آغاز پذيرش دانشجوي خارجي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: معاون وزير بهداشت خبر داد:ورود استادان خارجي به آموزش پزشكي كشور / آغاز پذيرش دانشجوي خارجي
معاون آموزشي وزارت بهداشت از آغاز مرحله سوم فعاليت شعب بين المللي دانشگاههاي علوم پزشكي با پذيرش دانشجوي خارجي خبر داد و گفت: پذيرش دانشجوي خارجي در يكي از شعب بين المللي از سال جاري آغاز مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر دكتر بهرام عين اللهي شب گذشته در مراسم افتتاحيه نشست انجمن هاي علمي گروه پزشكي كه با همكاري مركز توسعه سلامت كيش در جزيره كيش برگزار شد، افزود: ايجاد شعب بين المللي دانشگاههاي علوم پزشكي در مناطق آزاد تجاري در سه مرحله شكل گرفت كه در مرحله اول پذيرش دانشجو از طريق آزمون سراسري و در مرحله دوم پذيرش دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در خارج از كشور را در بر گرفت.

عين اللهي از ايجاد پايگاه تحقيقاتي از سوي معاونت تحقيقات و فناوري در جزيره كيش به عنوان يك فرصت براي فعاليتهاي تحقيقاتي نام برد و گفت: ايجاد اين پايگاه تحقيقاتي به منظور پژوهش هاي مبتني بر فناوري است و اين گونه پژوهش ها در اولويت قرار گيرند.

وي با اشاره به نقش نيروي انساني در پيشرفت كشور و ايجاد بيشترين ميزان رشته هاي تخصصي و فوق تخصصي در كشور و پيشگام بودن ايران در منطقه از اين منظر، اين موارد را يكي از فرصت هاي پيش روي انجمن هاي علمي گروه پزشكي برشمرد و گفت: خوشبختانه انجمن هاي علمي نيز به شاخصهاي مطلوبي در زمينه هاي كمي تعداد كنگره هاي برگزار شده دست يافته اند و از نظر كيفي نيز برخي از آنها توانسته اند با روي آوردن به روش هاي نوآور در اين زمينه پيش رو باشند.

معاون آموزشي وزارت بهداشت رقابت علمي در حوزه خليج فارس را جدي برشمرد و گفت: ايران بايد نقش تاريخي خود را در اين رقابت ايفا كند و به اين منظور همانطور كه كشورهاي حاشيه خليج فارس سيستم Arab health را راه اندازي كرده اند بايد به سوي راه اندازي سيستم Iran health نيز پيش رويم و ابتكار را در منطقه در دست بگيريم.

وي در خصوص آمادگي شعب بين المللي دانشگاههاي علوم پزشكي براي همكاري با انجمن هاي علمي گفت: در حال حاضر شعب بين المللي در مناطقي همچون جزاير كيش و قشم و مناطق آزاد تجاري چابهار، رامسر و ارس مستقر شده اند و مي توانند با انجمن هاي علمي همكاري لازم را داشته باشند.

عين اللهي با اشاره به برگزاري كنفرانس آسيايي فدراسيون جهاني آموزش پزشكي (WFME) در آبان ماه سال جاري در جزيره كيش خاطرنشان كرد: با توجه به حضور روساي دانشكده هاي پزشكي قاره آسيا و حضور مسئولين فدراسيون جهاني آموزش پزشكي امكان مبادله تجربيات براي انجمن هاي علمي گروه پزشكي وجود دارد و مي توانند از اين ظرفيت براي تعامل مناسب علمي استفاده كنند.

وي از ايجاد كتاب الكترونيك به منظور استفاده اساتيد علوم پزشكي از جديد ترين كتابهاي حوزه پزشكي خبرداد و گفت: پس از ايجاد كتابخانه مجلات الكترونيك در صدد راه اندازي e-book هستيم.

معاون آموزشي وزارت بهداشت همچنين از تدوين آئين نامه امتياز دهي به آموزش مجازي خبرداد و گفت: فرصت براي امتياز دهي به برنامه هاي آموزش مداوم كه به شكل مجازي برگزار مي شوند با توجه توسعه آموزش الكترونيكي فراهم شده است.

وي با اشاره به اجراي برنامه اعتبار بخشي انجمن هاي علمي گروه پزشكي از سوي وزارت بهداشت گفت: فعاليت انجمنها از صفر تا صد است و اعتباربخشي مي تواند به عنوان انگيزه اي براي توسعه فعاليت هاي انجمنها محسوب شود. در اين راستا در نظر داريم كه جشنواره انجمن هاي علمي گروه پزشكي را نيز برگزار كنيم.

عين اللهي از تصويب بكارگيري اساتيد خارجي و برنامه هاي مشترك آموزشي با خارج از كشور در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: استفاده از اين اساتيد در راستاي استفاده هر چه بيشتر از تعاملات بين المللي است.

وي همچنين خواستار ارتقاء كيفيت برگزاري كنگره هاي انجمن هاي علمي گروه پزشكي و مشاركت انجمنهاي علمي در توليد فيلم هاي آموزشي براي استفاده در دانشگاهها شد .

به گزارش مهر، گردهمايي روساي انجمن هاي علمي گروه پزشكي از سوي معاونت آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و با همكاري مركز توسعه سلامت كيش طي دو روز در جزيره كيش برگزار مي شود.
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن