تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814676194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سومين همايش بين‌المللي پل به كار خود پايان داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سومين همايش بين‌المللي پل به كار خود پايان داد
خبرگزاري فارس: سومين همايش بين‌المللي پل با عنوان به‌سازي لرزه‌اي پل‌ها عصر روز گذشته به كار خود پايان داد.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، عليرضا رهايي رئيس دانشگاه اميركبير در مراسم اختتاميه سومين همايش بين المللي پل كه عصر روز گذشته برگزار شد، با اشاره به اينكه احداث و توسعه شبكه راه و راه آهن از اصول پيشرفت هر كشور است كه هر ساله بخش مهمي از اعتبارات ساليانه كشورها را به خود اختصاص مي‌دهد، گفت: در مسير هر راه پل‌هاي زيادي احداث مي‌شود كه هزينه اجراي آن‌ها صدها برابر مسير راه مشابه آن است. لذا شبكه بازرسي آسيب شناسي، تعمير و نگهداري اين سازه‌ها از اولويت خاصي برخودار است.
وي ادامه داد: متأسفانه در عمل، غالب‌ طرح‌هاي عمراني و از جمله پل‌ها تا زمان پايان عمليات ساخت و شروع بهره برداري، تحت نظارت بوده و پس از آن پايش نگهداري و بهسازي آنها به فراموشي سپرده مي‌شود.
رهايي خاطرنشان كرد: مقاوم‌سازي انواع سازه‌ها و از جمله پله‌ها يكي از پيچيده‌ترين و در عين حال مهم‌ترين موضوعات مطرح در مهندسي عمران در عصر حاضر است.
وي افزود: خطاهاي طراحي و اجرايي، عدم رعايت ضوابط و استانداردها و مشكلات ساختاري نظام فني - اجرايي از يكسو و تغيير و ارتقاي سطح استانداردها، بروز شدن و دگرگوني در اثر پيشرفتها و تحولات علمي جديد و ضرورت توجه جدي به ارزباي عملكرد و مقاوم سازي پل‌ها و واقع بودن كشور ايران روي يكي از فعالترين كمربندهاي زلزله، وقوع سيلاب‌ها و شرايط محيطي مخرب بر اهميت موضوع مي‌افزايد.
رئيس دانشگاه صنعتي اميركبير خاطرنشان كرد: هم اكنون در كشور 25 هزار پل به طول 270 كيلومتر وجود دارد. گسترش راه‌آهن و همين طور شبكه حمل و نقل جاده‌اي در سال‌هاي آتي لزوم توجه به شاخص‌هاي فني پل‌سازي را پررنگ‌تر مي‌كند.
وي افزود: حدود 300 چكيده مقاله به دبيرخانه اين كنفرانس ارسال شده كه در اين كنفرانس 100 مقاله به صورت شفاهي و 30 مقاله به صورت پوستر ارائه ‌شد.
به گزارش فارس؛ سومين همايش بين‌المللي پل با حضور كارشناساني از كشورهاي آمريكا، انگلستان، سوئد، كانادا، استراليا، ايتاليا، نيجريه و كويت با همكاري دانشگاه رم برگزار شد و در پايان اين كنفرانس از اين اساتيد تقدير شد.
انتهاي پيام/
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 253]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن