تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821040549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

‌ انقلاب اسلامي جهان را به بيداري ديني فرا خواند


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: ‌ انقلاب اسلامي جهان را به بيداري ديني فرا خواند


سرويس سياسي - اجتماعي: رئيس سازمان بازرگاني استان تهران، رئيس شوراي اصناف كشور و جمعي از اعضاي مجامع امور صنفي اين استان ديروز با حضور در حسينيه جماران، ضمن تجديد ميثاق با آرمان‌هاي رهبر كبير انقلاب اسلامي با حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني ديدار كردند.

به گزارش واحد خبر جماران، نوه امام راحل در سخناني با سپاس از حضور اصناف در حسينيه جماران گفت: حضور ميمون و مبارك دوستان علاوه بر اين كه تسلاي دل همه دوستداران انقلاب است، زمينه‌ساز يادآوري‌ همه آن ميراثي است كه از امام براي ما به يادگار مانده و اميد است بتوانيم اين ميراث ماندگار را به آيندگان برسانيم.

وي افزود: از همين فضاي كوچك صداي رهبر كبير انقلاب اسلامي به همه دنيا ارسال مي‌شد همين حسينيه كوچك سالهاي سال مهمترين مكان جهان بود.

فرزند يادگار امام با بيان اين كه در اوج مادي‌گرايي حتي كليسا به جايي رسيده بود كه توان حفظ خود را نداشت، خاطرنشان كرد: دنيا مساوي شده بود با فراموشي خدا. فيلسوف‌هاي بزرگ دنيا در بي‌خدايي و نفي معنويت با هم رقابت مي‌كردند.

وي به ارائه شواهد ديگري از جهان قبل از انقلاب پرداخت و تشريح كرد: جهان به گونه‌اي غرق در دين گريزي بود كه در عراق حزب سوسياليستي بعث بر سر كار آمد. در تركيه جريان لائيك بر سر كار آمد. در افغانستان كمونيست‌ها كودتا كردند و در چين كمونيسم حاكم مي‌شود. ‌

نوه امام راحل در ادامه به تشريح فضاي جهان بعد از پيروزي انقلاب پرداخت و خاطرنشان كرد: انقلاب علاوه بر آن همه كار بزرگ، به ناگاه دين را در دنيا حاكم كرد و جهان را به بيداري ديني فراخواند. ‌وي افزود: تأثير انقلاب اسلامي به گونه‌اي بود كه در لبنان جريانات مذهبي حزب‌الله پيش آمد و در فلسطين جنبش حماس. در عراق اسلام‌گراها سركار مي‌آيند و در افغانستان نيز فضاي مذهبي به گونه‌اي است كه حكمرانان مجبور مي‌شوند كشور را جمهوري اسلامي بنامند.

حاج سيدحسن خميني تأكيد كرد: اگر در تمامي كشورهاي اسلامي انتخابات آزاد شكل بگيرد همه مسلمانان حكومت ديني را براي اداره كشور خود انتخاب مي‌كنند.

فرزند يادگار امام تصريح كرد: شايد آمريكايي‌ها ابتدا به دنبال اين بودند كه نظامي دموكرات در خاورميانه بر سر كار بياورند اما برد مقتدرانه اسلام‌گراها در منطقه خاورميانه باعث شد به ناگاه دموكراسي از زمره شعارهاي آمريكا حذف شود.

وي با بيان اين كه نقش نيروهاي انقلاب در پيروزي آن ‌به ياد ماندني است، گفت: رهبران بزرگ ياراني دارند كه در دوران سخت و عسرت انقلاب آنها را با جان و مال خود ياري مي كنند و در اين راه به سختي‌هاي زيادي گرفتار مي‌شوند. بي‌ترديد ابتلا به امتحان الهي براي همه انسانها پيش مي‌آيد، امتحان الهي براي اين است كه انسان بداند چه كسي جوهره بيشتري در حفظ ارزش‌هاي الهي دارد.




 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن