تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815242781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هك صد سايت جعل‌‌كننده نام خليج‌ فارس


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: هك صد سايت جعل‌‌كننده نام خليج‌ فارس
روزنامه الخليج، چاپ امارات متحده عربي، ليگ خليج عرب، وزارت آموزش عالي عراق، اداره پليس ابوظبي، دانشگاه ميادين در عربستان سعودي، هيات مردم امارات و شركت گاز عمان از جمله سازمان هايي هستند كه وب سايت آنها به اين ترتيب توسط گروه ايراني هك شده است.
يك گروه هكر (نفوذگر) ايراني دهها وب سايت در كشورهاي عربي را به دليل جعل نام خليج فارس هك كرده است.

گفته مي شود كه در اين اقدام، حدود يكصد وب سايت متعلق به سازمان هاي دولتي، دانشگاه ها، نشريات و شركت هاي مستقر در تعدادي از كشورهاي عرب حوزه خليج فارس توسط يك گروه هكر ايراني هك و در آنها تغييراتي داده شده است.

اين گروه نقشه اي همراه با يك پيام حاوي تاكيد بر درست بودن نام خليج فارس را در وب سايت هاي اين سازمان ها وارد كرده است.

بهروز كماليان، رهبر اين گروه هكر، به ايرنا گفته است كه در اين اقدام، "ظاهر وب سايت هاي شماري از سازمان ها در كشورهاي عربستان سعودي، امارات متحده عربي، بحرين، عمان و عراق را با صفحه اي همراه با نقشه ايران و نام خليج فارس تغيير داده ايم."

كماليان هدف از اين نفوذ اينترنتي را محكوم كردن تلاش براي تغيير نام تاريخي خليج فارس و استفاده از يك نام مجعول در وب سايت هاي عربي عنوان كرده است.

روزنامه الخليج، چاپ امارات متحده عربي، ليگ خليج عرب، وزارت آموزش عالي عراق، اداره پليس ابوظبي، دانشگاه ميادين در عربستان سعودي، هيات مردم امارات و شركت گاز عمان از جمله سازمان هايي هستند كه وب سايت آنها به اين ترتيب توسط گروه ايراني هك شده است.

اقدام گروه هكر ايراني، كه به گفته ايرنا در شهر يزد فعاليت دارد، نشانه اي از ناخرسندي ايرانيان از كاربرد عنوان خليج عربي به جاي خليج فارس توسط برخي نهادها در كشورهاي عربي است.

تلاش براي تغيير نام خليج فارس

در حاليكه برخي از نهادهاي رسمي و غير رسمي در شماري از كشورهاي عرب عنوان "خليج عربي" را به جاي نام خليج فارس به كار مي گيرند، اين اقدام همواره از سوي ايرانيان تقبيح شده و معمولا اعتراض رسمي دولت ايران را نيز در پي داشته است.

عنوان "خليج عرب" به جاي خليج فارس براي نخستين بار در دهه 1960 در برخي از رسانه ها و نشريه هاي كشورهاي عرب ديده شد.

تغيير نام خليج فارس بخشي از تلاش طرفداران آرمان پان عربيسم براي ترويج نظريه وحدت مردم كشورهاي مختلف عربي و تاكيد بر تفاوت آنان با ساير ملل منطقه محسوب مي شد.

به خصوص دولت مصر، به رهبري جمال عبدالناصر كه با دولت ايران اختلاف سياسي و عقيدتي داشت، بر استفاده از عنوان "خليج عرب" براي آبراه واقع در سواحل جنوبي ايران و همچنين عنوان "عربستان" براي مناطق جنوب غرب ايران، تاكيد مي ورزيد.

با اين همه، نام خليج عرب تنها مورد استفاده برخي از نهادها و سازمان هاي كشورهاي عربي بوده و در ساير نقاط جهان رواج نيافته است.

سازمان ملل متحد نيز عنوان خليج عرب را به رسميت نمي شناسد و در متون رسمي، همچنان نام خليج فارس را به كار مي برد.

تا دهه 1960 در هيچ متن يا سندي اين عنوان براي آبراه واقع در سواحل جنوبي ايران به كار نرفته است.

گاه برخي مقامات عرب پيشنهاد كرده اند كه اين آبراه صرفا به نام "خليج" خوانده شود اما ايران اين پيشنهاد را نيز غيرقابل قبول و مغاير واقعيات تاريخي دانسته و رد كرده است.
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 287]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن