تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820397413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازگشت سنيوره به راهبرد قبلي يعني پيروي از آمريكا، لبنان را بار ديگر با بحران مواجه خواهد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: بازگشت سنيوره به راهبرد قبلي يعني پيروي از آمريكا، لبنان را بار ديگر با بحران مواجه خواهد كرد
كارشناس مسائل خاورميانه گفت: اگر دولت سنيوره به توافقات اجلاس دوحه توجه و اهتمام جدي نشان دهد، شاهد تنش كمتر و ثبات سياسي بيشتر در لبنان خواهيم بود.
اميري كارشناس مسائل خاورميانه در گفتگو با شبكه خبر گفت : دولت سنيوره بايد به اين مسئله توجه كند كه بعد از چندين ماه بحران سياسي ،سرانجام گروه هاي لبناني بودند كه به بحران سياسي اين كشور پايان دادند نه آمريكا.

كارشناس مسائل خاورميانه افزود: چنانچه فواد سنيوره بتواند در بين گروه هاي لبناني هماهنگي ايجاد كند و پايبند توافقات با اين گروه ها باشد، لبنان بعد از چندين ماه تنش،روي خوش آرامش را خواهد ديد.

وي گفت : بازگشت فواد سنيوره به راهبرد قبلي خود يعني پيروي از آمريكا ، لبنان را بار ديگر با بحران مواجه خواهد كرد.

اميري اظهار داشت: براي به پايان رساندن بحران ، گروه هاي متعدد لبناني بايد بر سر توافقات اجلاس دوحه محكم باقي بمانند و از كارشنكي و سنگ اندازي دولت ها و گروه هاي خارجي در مقابل عملي شدن اين توافقات جلوگيري كنند.

وي افزود: دولت جديد لبنان بايد در كنار گروه هاي داخلي در جهت همگرايي ملي تلاش و از بروز دوباره تنش ها در اين كشور جلوگيري كند.

كارشناس مسائل خاورميانه با اشاره به اجماع داخلي و حمايت منطقه اي و بين المللي از ميشل سليمان به عنوان رياست جمهوري لبنان گفت : انتظار مي رفت وي فردي را براي نخست وزيري بر سر كار بياورد كه حساسيت هاي گذشته را نداشته باشد، اما با وجود انتخاب سنيوره به عنوان نخست وزير، اگر گروه ها ، رياست جمهوري و هيئت دولت لبنان به توافقات اجلاس دوحه قطر پايبند باشند وضع سياسي اين كشور با ثبات و بدون تنش خواهد بود.

اميري با اشاره به اينكه سهميه گروه هاي متعدد لبنان و وزاري كابينه در اجلاس دوحه مشخص شده است ،گفت: 11 وزير سهم گروه معارضين، 16 وزير سهم 14 مارس و 3 وزير هم در اختيار رياست جمهوري است.

كارشناس مسائل خاورميانه افزود: براي معرفي وزرا به كابينه ،تمام گروه هاي سياسي لبنان بايد افرادي را انتخاب كنند كه با گروه هاي ديگر در جهت تشكيل دولت وحدت ملي، قدرت تعامل داشته باشند.

اميري اظهار داشت : تشكيل دولت وحدت ملي مهم ترين خواست گروه هاي مخالف جناح حاكم به ويژه جناح مقاومت در اجلاس دوحه بود، كه اگر عملي شود يك پيروزي بزرگ براي ملت لبنان در جهت اتحاد و همدلي خواهد بود.

وي تاكيد كرد: اگر كابينه اي تشكيل شود كه بتواند تعامل و همگرايي در بين گروه ها را موجب شود، به رخت بربستن تنش ها از جامعه لبنان ، اميدوار خواهيم بود.
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 280]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن