واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دبير همايش ملي بازي هاي رايانه اي روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار علمي ايرنا گفت: امروزه نقش بازي هاي رايانه اي كه از عمومي ترين رسانه هاي ديجيتال است در تغييرهويت فرهنگي ، اجتماعي و ملي نوجوانان بر كسي پوشيده نيست. حسين حيدري با تاكيد بر نقش جوانان به عنوان سرمايه هاي ملي و نقش آفرينان فرداي جامعه افزود: بدون شك بي توجهي به اين قشر و كوتاهي در حوزه بازي هاي رايانه اي ما را به سمت انحطاط فرهنگي و سرمايه هاي فرهنگي - انساني سوق مي دهد. وي اظهار داشت: البته در ساليان اخير، با تشكيل بنياد ملي بازيهاي رايانهاي و به همت جوانان متخصص و متعهد اين مرز و بوم، جهش قابل ملاحظه اي در سطح كمي و كيفي بازي هاي رايانهاي مشاهده ميشود و از اين رو گروه فناوري اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شريف اقدام به برگزاري همايش ملي بازي هاي رايانه اي در سطح ملي كرده است. حيدري ادامه داد: دراين راستا 200 نفر از دانشجوياني كه در آينده وارد بازار بازي هاي رايانه اي مي شوند از دانشگاه هاي مطرح سراسر كشور شناسايي شده اند كه در اين همايش شركت مي كنند و بعد از همايش نشست هاي تخصصي ماهانه براي آموزش آنان برگزار مي شود. وي آشنايي علاقه مندان به اين حوزه با پيشرفت هاي چشمگير شركت هاي داخلي در ساليان اخير ، آشنايي و اتصال متخصصان علاقه مند به اين حوزه با فعالان جهت جذب و ورود به صنعت بازي ، فراهم آوردن بستري براي انتقال تجربيات شركت هاي داخلي با يكديگر و با متخصصان دانشگاهي ، شكل دهي يك جريان پويا و پايدار از دانشگاه به صنعت بازي ها و معرفي پتانسيل هاي بالقوه موجود در دانشگاه ها به شركت هاي فعال اين حوزه از جمله اهداف برگزاري اين همايش است. حيدري گفت: مطرح كردن صنعت بازي سازي به عنوان يكي از صنايع آينده دار و قابل اتكا به شركت كنندگان ،آشنايي علاقه مندان با اصول بازي سازي و بخش هاي آن ضمن ارائه هاي تخصصي همايش ، تأكيد بر مهندسي فرهنگي به عنوان ابزاري براي مقابله با جنگ نرم و توان بازي ها در اين حوزه و مطرح كردن بازي سازي به عنوان يكي از گزينه هاي شغلي دانش آموختگان دانشگاهي از ديگر اهداف همايش است. دبير همايش ملي بازي هاي رايانه اي با اشاره به محورهاي متعدد اين همايش اظهار داشت: آشنايي با روند تكميل يك بازي رايانه اي ، آشنايي با تجربه هاي موفق شركت هاي داخلي بازي ساز ، بررسي موانع پيش روي صنعت بازي ها و راهكارهاي آنها ، آشنايي با موتورهاي بازي سازي ، موتورهاي بازي مولفه گرا ، داستان و طراحي بازي و انتقال پيام از طريق بازي برخي از محورهاي اين همايش است. وي ادامه داد: طراحي مراحل بازي ،اهميت علوم اجتماعي در داستان سازي ،طراحي دنياي بازي، طراحي شخصيت و انيميشن بازي ، برنامه ريزي براي خطايابي بازي ،قراردادهاي كدنويسي و لاگ گيري ،بررسي تخصيص حافظه و ديگر منابع ،روش هاي نوين مديريت حافظه در بازي ها ،مديريت پروژه بازي سازي ، كنترل كيفيت، تبليغات و مخاطبين و هوش مصنوعي در بازي و پياده سازي آن از ديگر محورهاي اين همايش است. وي اظهار داشت: برگزار كننده اصلي همايش ملي بازي هاي رايانه اي گروه دانشجويي فناوري اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شريف است كه زير نظر مركز مطالعات جوانان - آينده پژوهي و فناوري اطلاعات دانشگاه صنعتي شريف فعاليت مي كند. به گفته وي بنياد ملي بازيهاي رايانهاي ، مركز رسانه هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، دانشگاه صنعتي شريف و دانشگاه الزهرا حاميان اصلي اين همايش هستند. دبير همايش ملي بازي هاي رايانه اي گفت: برگزاري نمايشگاهي از آخرين دستاوردهاي بازي هاي رايانه اي و سه كارگاه آموزشي از برنامه هاي جانبي اين همايش است. علمي /9014
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایرنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 298]