واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: View Full Version : Halo 3: ODST LORD TRAVIAN9th September 2009, 09:56 PMاز گذشته یکی از محبوب ترین عناوین مایکروسافت، HALO بوده است و در حال حاضر هم این بازی یکی از پرطرفدارترین بازی های جهان به حساب مي آيد.. Halo علاوه بر این که یک داستان عالی را روایت می کند و از گیم پلی بی نهایت جذابی برخوردار است، هزاران گیمر را به بخش چند نفره خود معتاد کرده است. پس از عرضه اولین بازی HALO و سبک نوینی که این بازی در دنیای گیم بوجود آورد، همه منتظر عرضه نسخه دوم بودند به طوری که فردای روز عرضه بازی HALO2 بسیاری از دانش آموزان و کارمندان به مدارس و اداره ها نرفتند و تعدادی از مدارس به همین دلیل تعطیل شد. فروش بی نظیر HALO2 برروی کنسول تازه ساخت Xbox بسیار عالی بود و این بازی تا چندین ماه پیاپی بازار را قبضه کرده بود. پس از عرضه HALO2 و تکان دادن بازار، شرکت سازنده بازی یعنی Bungie پس از سه سال انتظار نسخه سوم را وارد بازار کرد و این بار رکورد فروش در اولین روز شکسته شد و بازی HALO3 با لانچ رسمی بی نظیر خود حتی تعدادی را مجاب به خرید پک کنسول دار این بازی کرد و اوضاع طوری پیش رفت که حتی رئیس کمپانی مایکروسافت در آن زمان، یعنی Bill Gates در یکی از شعبه های عرضه حاضر شده بود و بازی می فروخت! بهرحال این بازی با فروش بیش از 8 میلیون نسخه به موفقیتی بی نظیر رسید اما همانطور که شرکت سازنده وعده داده بود، دیگر بازی با ادامه داستان سه گانه HALO ساخته نشد و Master Chief با دنیای HALO به دست فراموشی سپرده شد. البته بازی هایی مثل HALO Wars هم ساخته شدند اما پیگیر داستان Chief نبودند و به همین دلیل موفقیت بی نظیری که آن بازیها کسب می کردند را نداشتند. و حالا پس از گذشت تقریبا 2 سال از عرضه HALO3 شرکت Bungie یک بازی دیگر از دنیای HALO را با عنوان کامل HALO3:ODST در دست ساخت دارد و می خواهد این بار بدون Chief موفقیت خود را تکرار کند. باید دید که آیا این بازی می تواند شاهکارهای قبلی را زنده کند یا خیر؟ در ادامه به این سوال جواب خواهیم داد. کاربران ثبت نام کرده قادر به مشاهده لینک می باشند داستان سری HALO همیشه یکی از بهترین داستان ها بوده است و این نسخه هم از این قاعده مستثنی نیست. داستان بازی OSDT چندین هفته قبل از شروع اتفاقات HALO3 است. شما در نقش یک زن از سربازان UNSC و جزء دسته Orbital Shock Drop Trooper ها و با لقب Rookie برای یک ماموریت به شهر New Mombasa فرستاده می شوید. در ابتدای بازی شما و دیگر ODSTها با هم از یک کشتی فضایی به وسیله یک محفظه ضد ضربه به سمت زمین پرتاب می شوید ولی در بین راه، یک کشتی فضایی کاونانت که متعلق به یکی از پیامبران آن ها (Regret) است، با استفاده از یک چاله فضایی فرار می کند و به دنبال استفاده از این چاله فضایی انفجاری عظیم رخ می دهد و معلوم نمی شود که چه بلایی برسر دیگر ODST ها می آید. محفظه روکی هم به شدت به زمین برخورد می کند و روکی در حالیکه از هیچ چیز خبر ندارد و نمی داند که چه باید بکند به دنبال دوستان خود می گردد. داستان کلی بازی به این صورت شکل خواهد گرفت و با توجه به صحنه هاي سینمایی بی نظیر، داستان بازی از هرنظر عالی خواهد خواهد بود و می توان انتظار داشت که بتواند با داستان های پررمز و راز و پیچیده مسترچیف مبارزه کند. علاوه براین وقتی شما به دنبال دیگر یارهای خودتان می گردید تا ببینید چه برسر آن ها آمده است، یک سری Flash Back هم دربازی قرارگرفته است که داستان هر ODST را روایت می کند. برای مثال در یکی از تریلرهای به نمایش درآمده نشان داده شد که روکی به دنبال دوستان خود می گشت و درآخر، به یک پل خراب شده رسید که در کنار آن تکه ای از یک بمب انفجاری دیده می شد. روکی آن را برداشت و ناگهان صفحه سفید شد و یک فلش بک صورت گرفت و بازی از چشم یک نفر دیگر به نام Dutch شروع شد که مشغول به بمب گذاری همان پل بود. پس از گذاشتن چند بمب و انفجار پل شما به این نکته می رسید که قبل از روکی، داچ این پل را منفجر کرده بوده است و روکی تکه ای از آن بمب ها را که ظاهرا باقی مانده بوده، پیدا کرده است. برای این که بتوانید داستان بازی را بفهمید، باید تمام این معماها را در کنار یکدیگر قرار دهيد تا رمزهای نیومامباسا را حل کنید. در کل بخش داستان جذاب به نظر می رسد و می تواند به راحتی نمرات خوبی را کسب کند. کاربران ثبت نام کرده قادر به مشاهده لینک می باشند بخش گیم پلی بازی به دلیل چند تغییر کوچک در افراد، به کلی تغییر کرده است! در بازیهای قبلی که مسترچیف در نقش اول حضور داشت، قادر بود که بدون این که کوچکترین صدمه ای ببیند چندین دشمن را از پای دربیاورد اما در این بازی، دیگر خبری از آن مسترچیف قوی و زره بی نظیر ضدضربه اش نیست و شما در نقش یک انسان معمولی هستید که باید برای زنده ماندن از پناه استفاده کند. در واقع تنها فرق شما با یک سرباز معمولی این است که شما تجهیزات بصری و موقعیتی بیشتری دارید و سلاح های شما امکانات بهتری دارند. همین مسئله باعث می شود که نوعی استراتژی داخل بازی بشود و شما مجبور شوید که هرنوع از دشمنان را بصورت خاصی ازبین ببرید. مثلا برای از بین بردن یک Elite بزرگ مجبور می شوید با راه رفتن مکرر از تیر خوردن جلوگیری کنید و مدام به سپر او تیر بزنید و پس از این که سپر او از بین رفت با چند تیر به سرش او را از بین ببرید. البته این فقط برای یک نوع دشمن خواهد بود و مطمئنا در زمین های بزرگ تر، دشمنان قوی تر و بیشتری حضور خواهند داشت. در یک نگاه کلی باید گفت که باید در این بازی بسیار محتاط تر عمل شود وبیشتر از استراتژی هایی استفاده شود که جواب خواهد داد. از تغییرات عمده بازی، HUD است که کاملا با HUD مسترچیف متفاوت است و البته امکانات متفاوتی دارد. از جمله این امکانات مشخص شدن دشمنان با رنگ قرمز به دور آن ها و خودی ها با رنگ سبز است. همچنین این HUD جدید، به هنگام نزدیک شدن به یک قطعه پایان یک فلش بک شروع به چشمک زدن می کند. نوار میزان خون که در نسخه قبل حاضر بود دیگر وجود ندارد و خون به سبک بازیهایی مثل CoD دوباره پر می شود و جای نوار نشانگر خون یک قطب نما اضافه شده و همچنین دیگر خبری از نقشه نیست. از دیگر تغییرات بازی می توان به اسلحه ها اشاره کرد که با گلوله معمولی و صداخفه کن کار می کنند و قدرت اسلحه های پیشین را ندارند. البته هنوز سلاح های قبلی کاونانت ها که با پلاسما و لیزر کار می کنند قابل برداشتن هستند. یکی از بهترین تغییرات بازی این است که این بازی مانند دیگر بازیهای HALO خطی نیست و شما می توانید هرطور که دوست داشتید عمل کنید و این برای اولین بازی در این سری است که می توانید انتخاب های متفاوتی داشته باشید. بازی درکل شامل 3 بخش خواهد بود. یکی بخش داستان بازی که تکنفره خواهد بود، دیگری بخش چند نفره معروف HALO است و آخری بخش جدید این سری است که به نام FireFight Mode معرفی شده است. روند اول بر اساس داستان دنبال می شود و شما در هر فلش بک باید به دنبال یک قطعه یا یک معما بروید و با کنار هم قراردادن این معما ها مشکلات را حل کنید. بخش تک نفره بازی به گفته سازندگان، این بخش به اندازه بازی های قبلی طول خواهد کشید. بخش دوم که در هر سری از بازیهای HALO معروف بوده، بخش چند نفره شامل 24 نقشه متفاوت است. بخش جدید بازی یعنی FireFight Mode یک بخش تک نفره-چند نفره است. به این معنی که شما هم می توانید این بخش را یکنفره تجربه کنید و هم تا چهار نفر از طریق سیستم لایو با شما بازی کنند. این بخش چیزی شبیه به دوام آوردن در یک راند است. شما در یک راند به بازی می روید و اگر تا آخر دوام آوردید و کشته نشدید، به راند بعدی منتقل می شوید و درجه سختی بالا می رود و دشمنان تغییر می کنند. در کل بخش گیم پلی بازی بسیار بهتر از نسخه های قبلی شده است و به گفته سازندگان، بازی بیشتر کلاسیک و Old School شده است و بجای اینکه به HALO3 نزدیک باشد، به HALO اول نزدیک است. کاربران ثبت نام کرده قادر به مشاهده لینک می باشند گرافیک های بازی بسیار بهتر از نسخه قبل هستند و می توان آن ها را در این نسل جا داد. اما نکته مهم این است که این بازی دقیقا از همان موتور گرافیکی استفاده می کند که بازی قبلی یعنی HALO3 استفاده می کرد. نمی توان گفت که این بازی از نظر گرافیکی جهش های بسیار بزرگی داشته است اما می توان به این نکته ها اشاره کرد که گرافیک های بازی از نظر تکسچر ها و نورپردازی بسیار بهتر شده اند. در بازی قبل بسیاری از ارزش های گرافیکی بخاطر تکسچرهای ضعیف محیط از بین می رفت و مثلا محیط های جنگلی فقط به خاطر تکسچرهای ضعیف سنگ ها، جذابیت خود را از دست می دادند. یا دشمنانی مثل فلودها اصلا از ظاهر تکسچر خوبی برخوردار نبودند. همچنین نورپردازی در این نسخه بخاطر اضافه شدن عناصر مخفی کاری بسیار بهتر شده است و بیشتر مناطق از نور بسیار کمی برخوردار هستند و با دقت بسیار خوب طراحی شده اند. همچنین تعدادی عوامل گیم پلی مثل مشخص شدن دشمنان خیلی خوب کار شده است و به سبک گرافیکی Cell Shade دورتادور دشمنان به صورت قرمز در می آید و خودی ها با سبز مشخص می شوند. افکت ها مانند نسخه قبل هستند به جزء برخی که در نسخه قبل وجود نداشتند و تعدادی هم پیشرفت اندکی داشته اند. همچنین در این نسخه از تکنیک های جدید گرافیکی بسیار بهتر استفاده شده است و برای مثال Motion Blur بسیار بهتر از نسخه قبل به کار گرفته شده است. در کل بخش گرافیکی قرار نیست که چیز زیادی را عرضه کند، اما راضی کننده خواهد بود. کاربران ثبت نام کرده قادر به مشاهده لینک می باشند بخش صداگذاری سری بازیهای HALO همیشه یکی از نقاط قوت بازی بوده است. مخصوصا که بازی قبلی از یک صداگذاری و موزیک بی نظیر بهره می برد. صداگذاری محیط ها بسیار عالی کار شده بود و تمام اصوات در بهترین شکل خود پخش می شدند. البته نسخه ODST تغییراتی عمده در صداگذاری خواهد داشت. به گفته تیم سازنده Martin O�Donnell ساخت موزیک بازی را برعهده خواهد داشت که برای تمام سری HALO موزیک ساخته است. به گفته وی چون بازی از دید یک شخص دیگر و در کل یک گروه دیگر دنبال می شود، موزیک ها باید متفاوت با بقیه بازیهای این سری باشند. اما جای هیچ نگرانی نخواهد بود چرا که مطمئنا این بازی هم از یک موزیک بسیار زیبا برخوردار است. همچنین برای شخصیت های مختلف دربازی تعداد زیادی دوبلور استخدام شده است و برای هر شخصیت قابل بازی صدایی متفاوت خواهید شنید که ضبط شده است و کامپیوتری نخواهد بود. همچنین دیالوگ هایی که نوشته شده است بسیار متفاوت با بازی قبل خواهد بود و به گفته تیم کارگردانی، دیالوگ ها سینمایی تر شده اند و همچنین بیشتر در جریان بازی ادا می شوند. در کل از این بخش انتظار بسیار زیادی می رود که حتما انتظارات را برآورده خواهد کرد. کاربران ثبت نام کرده قادر به مشاهده لینک می باشند در یک نگاه کلی به این بازی و تیم سازنده و پیشینه این سری باید انتظار یک بازی بسیار عالی را داشت چرا که درهر بازی از این سری موفقیتی بی نظیر وجود داشته است و این بازی هم نباید از قاعده مستثنی باشد. باید دید که آیا ODST ها می توانند در نیومامباسا دوام بیاورند یا نه؟ این مسئله در روز اول مهر مشخص خواهد شد. سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 454]