تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805807775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير كار: بانك مركزي موفقيت طرح هاي زود بازده را بررسي كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: وزير كار: بانك مركزي موفقيت طرح هاي زود بازده را بررسي كرد
جام جم آنلاين: سيد محمد جهرمي وزير كار و امور اجتماعي گفت: بانك مركزي حدود 9 هزار طرح از طرح هايي را كه از بانك هاي كشور تسهيلات دريافت كرده اند انتخاب نمود و ميزان موفقيت آنان را مورد بررسي قرار داد.


به گزارش ايرنا، سيد محمد جهرمي شامگاه چهارشنبه پس از بازديد از نمايشگاه صنايع غذايي كه در محل نمايشگاه بين المللي برگزار شده بود در جمع خبرنگاران تاكيد كرد : نمايندگان بانك مركزي از موفقيت اين طرح ها خبر مي دهند.

وي افزود: مشكلات اقتصاد كشور ساختاري است و برخي از اين مشكلات به شكل جزيره اي حل شده اما به شكل سيستماتيك كمتر به آن پرداخته شده است.

وزير كار اظهار داشت: با وجود آن كه برخي از مشكلات اقتصادي قوانين و مقررات جديدي براي آن تنظيم شده است اما در اجرا كمتر توفيق يافته اند.

وي خاطرنشان كرد : قانون عمليات بانكي بدون ربا در اوايل انقلاب وضع شد اما متاسفانه در آن برهه زماني تا به امروز نتوانستيم روح قانون ياد شده را اجرايي كنيم.

جهرمي افزود : در حال حاضر بهره وري در واحدهاي اقتصادي كشور بسيار پايين است و به رغم اينكه سرمايه گذاري هاي زيادي انجام شده است اما هنوز سود آوري مشاهده نمي شود.

وي در مورد تحولات اقتصادي كشور كه از سوي رييس جمهور هياتي براي پيگيري آن مشخص شده است، گفت: مجموعه تحولات اقصادي درآينده نزديك ازسوي رييس جمهوري ارايه مي شود وهيات انتخابي تلاش مي كند به شكل سيستماتيك به موضوع تحولات اقتصادي بپردازد.

وي با اشاره به موضوع اشتغال در كشور گفت: در گمرك كشور تحول اساسي بايد صورت گيرد و واردات به كشور بايد نظام مند شوند و صادرات تسهيل شود.

جهرمي با اشاره به بنادر كشور گفت: متاسفانه بنادر كشور فقط براي واردات است و در صورتي كه بخواهد صادرات غير نفتي را افزايش دهد بايد تغيير اساسي در زير ساخت ها فراهم شود.

وزير كار با اشاره به توزيع يارانه ها در كشور افزود: توزيع يارانه ها درست نيست و به شكل منطقي به دست مردم نمي رسد . به طور مثال يارانه بنزين را فقط افرادي كه داراي ماشين هستند استفاده مي كنند و يارانه از جيب افرادي كه اتومبيل نيز ندارند ، پرداخت مي شود.. در صورتي كه هزينه هاي حمل و نقل در جامعه افزايش يابد آنهايي كه ماشين ندارند همواره ضرر مي كنند.

به گفته وي مسايل و مشكلات اقتصادي به هم پيوسته است و به شكل جزيره اي قابل حل نيست.

وزير كاريادآور شد :حوزه هاي اقتصادي به يكديگر مربوط هستند.به طورمثال هرچقدر صادرات افزايش يابد اشتغال در كشور توسعه مي يابد و هرچه واردات بيشتر شود اشتغال كاهش مي يابد.

وي در مورد پرداخت تسهيلات بانكي به طرح هاي اقتصادي گفت: بانك ها تاكنون در حد توان خود در پرداخت تسهيلات به متقاضيان كمك كرده اند اما هنوز جاي كار بيشتري دارد.طرح هايي كه به تاييد بانك ها رسيده و انعقاد قرار داد شده و يا قسط اول و دوم را دريافت كرده اند در اولويت پرداخت قرار مي گيرند.

جهرمي افزود : تفاهم نامه اي در بسته سياستي بانكي تنظيم شده وبراساس نشستي كه با مسوولان بانك داشتيم ، توافق نهايي در مورد پرداخت تسهيلات انجام شده است .درصورتي كه قراردادهايي كه با بانك ها منعقد شده ، اجرايي شود يك ميليون شغل در كشور ايجاد مي شود.

وي تاكيد كرد: در صورتي كه سرمايه به سمت و سوي توليد برود به طور يقين تورم كاهش مي يابد.

وزيركار در مورد موفق نبودن طرح هاي زود بازده كه از سوي برخي از افراد عنوان شده يادآور شد: برخي از مسوولان تصور مي كنند تسهيلات پرداخت شده به سمت توليد نرفته ولي در صورتي كه اطلاعات لازم را داشته باشند به طور حتم با نظرا ت مسوولان حوزه كار موافق مي شوند.

وي تاكيد كرد: بانك مركزي، مركز پژوهش هاي مجلس و سازمان بازرسي كل كشور اين طرح ها را مورد بررسي قرار دادند كه نتايج مثبتي را از ان مشاهدات به دست امده است.

به گفته وزير كار از اول خرداد ماه امسال كل منابعي كه بايد به طرح ها پرداخت شود در كارگروه هاي اشتغال بررسي خواهد شد و در صورت تاييد كارگروه، به متقاضيان پرداخت مي شود.
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 360]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن