تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816466791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير عامل جديد منطقه آزاد اروند منصوب شد


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: مدير عامل جديد منطقه آزاد اروند منصوب شد
جواد معصومي طي حكمي از سوي محمود صلاحي مشاو رئيس جمهور در امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، مديرعامل منطقه آزاد اروند شد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي برنا، طي حكمي از سوي محمود صلاحي مشاو رئيس جمهور در امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي جواد معصومي به سمت مدير عامل منطقه آزاد اروند منصوب شد.

معصومي پيش از اين به عنوان يكي از مدير ان سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران مشغول به فعاليت بود و براساس پيشنهاد دبيرخانه شوراي منطقه آزاد و تصويب در جلسه ديروز هيات دولت به اين سمت منصوب شد.

گفتني است اين انتصاب جديد با هدف اصلاحات مديريتي و براي بهبود عملكرد و توسعه منطقه صورت گرفته و هم اكنون مراسم توديع رمضان احمدي مدير عامل سابق و توديع معصومي در محل دبيرخانه شوراي مناطق آزاد تهران در حال برگزاري است.

منطقه آزاد اروند در چهارم مردادماه سال 1383 فعاليت خود را به طور رسمي آغاز كرد. اين منطقه بخش‌هايي از شهرستان آبادان و خرمشهر كه داراي زيرساخت‌‌هاي صنعتي، تجاري و توريستي است را در خود جاي داده و موقعيتي ممتاز نسبت به ساير نقاط كشور دارا است. اين موقعيت ممتاز يك نگاه ملي است. منطقه آزاد تجاري، صنعتي اروند مي‌رود تا به بزرگ‌ترين منطقه تجاري، صنعتي و گردشگري خاورميانه تبديل شود.

منطقه آزاد اروند در شمال غربي خليج‌فارس به وسعت بيش از 173كيلومترمربع در محل تلاقي اروند رود و كارون واقع و داراي مرز مشترك با كشورهاي عراق و كويت است. اين منطقه از ديرباز به دليل وجود آب شيرين فراوان و رودهاي بهمنشير، كارون و اروند، امكانات حمل‌و‌نقل جاده‌اي، ريلي، دريايي و هوايي به داخل و خارج كشور و با وجود فرودگاه بين‌المللي پيشرفته آبادان و به دليل فاصله كم با كشورهاي همجوار از مزيت‌هاي منحصر به فرد منطقه آزاد اروند است.
الف) بندر خرمشهر
بندر خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند واقع است. وسعت بندر خرمشهر 220هكتار در محل تلاقي اروند رود و رودخانه كارون قرار دارد. در اين راستا سازمان بنادر و كشتيراني جهت تحقق بخشيدن به فعاليت كشتيراني، تجاري، صنعتي و اقتصادي در منطقه، فعاليت خود را براساس مصوبه شماره 85382/ت 18251/ك مورخه 30/4/76 شوراي‌عالي مناطق آزاد تجاري، صنعتي با برخورداري از امكانات وسيع، آمادگي خود را براي ارائه خدمات نگهداري و انبارداري و توليد كالا (بسته‌بندي، توليد، مونتاژ و...) به بازرگانان و صاحبان صنايع و معادن آغاز و از سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي به منظور سرمايه‌گذاري در اين منطقه مهم اقتصادي دعوت به عمل مي‌آورد.
ب) بندر آبادان
فاصله بندر آبادان تا دهانه رودخانه اروند 50مايل و تا راه‌آهن خرمشهر 15كيلومتر است. اين بندر توانايي جابه‌جايي 300نفر در روز را دارد كه در آينده‌اي نزديك اين تعداد به 700نفر مي‌رسد. همچنين انعطاف‌پذيري در پذيرش شناورها در بندر آبادان از 20تن تا پنج‌هزار تن است. از مزيت‌ها و استعدادهاي اين بندر مي‌توان به مواردي چون نزديكي به كشورهاي عراق و كويت جهت مبادلات تجاري و بازرگاني به بندر امام‌خميني (ره) براي ترانزيت يا ترانشيب كالا، وجود امكانات شهري شامل هتل، نزديكي به فرودگاه و راه‌آهن، وجود پايانه مسافري دريايي و همجواري پالايشگاه و پتروشيمي آبادان اشاره كرد.
اين منطقه در كنار تالاب بين المللي شادگان كه يكي از بزرگترين تالابهاي جهان ميباشد قرار دارد وجود زمينهاي پست و هموار و رودخانه هاي پر آب و قديميترين سيستم آبياري جهان باعث شده است كه شاهد چشم اندازهاي زيبايي باشيم.
وجود موقعيتهاي خاص طبيعي در جغرافياي سياسي امكان هرگونه فعاليت اقتصادي را فراهم مينمايد.
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 361]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن