تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816347310




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افول نقش ميانجگيرانه آمريكا در تحولات خاور ميانه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: افول نقش ميانجگيرانه آمريكا در تحولات خاور ميانه
خبرگزاري انتخاب : درگيري هاي سياسي لبنان، اين كشور را در آستانه شروع يك جنگ داخلي كشانده بود . مدت 18 ماه بود كه اختلافات بين دو جناح سياسي لبنان روز بروز افزايش يافته بود ، بصورتيكه اين كشور ظرف شش ماه گذشته رئيس جمهوري نداشته است. اينكه با انتخاب ميشل سليمان فرمانده سابق ارتش فردي سمت رياست جمهوري در لبنان را بعهده گرفته است كه از سوي دوجناح سياسي مخالف انتخاب شده است و اين امر نشانه بسيار مثبت و خوبي است . علاوه بر آن جناح هاي مخالف در زمينه تشكيل دولت آينده اين كشور نيز به توافق رسيده اند .
توافق اخير در لبنان نشان داد كه كشورهاي خاورميانه خود بتنهايي قادر به حل اختلافات موجود در منطقه هستند .

درگيري هاي سياسي لبنان، اين كشور را در آستانه شروع يك جنگ داخلي كشانده بود . مدت 18 ماه بود كه اختلافات بين دو جناح سياسي لبنان روز بروز افزايش يافته بود ، بصورتيكه اين كشور ظرف شش ماه گذشته رئيس جمهوري نداشته است. اينكه با انتخاب ميشل سليمان فرمانده سابق ارتش فردي سمت رياست جمهوري در لبنان را بعهده گرفته است كه از سوي دوجناح سياسي مخالف انتخاب شده است و اين امر نشانه بسيار مثبت و خوبي است . علاوه بر آن جناح هاي مخالف در زمينه تشكيل دولت آينده اين كشور نيز به توافق رسيده اند .

رئيس جمهور جديد روز دوشنبه با كناره گيري فؤاد سنيوره نخست وزير سابق از سمت خود موافقت نمود .حال بايد دولت وحدت ملي در اين كشور تشكيل شود كه در آن وزراي گروهم خالف به رهبري شبه نظاميان حزب الله بيش از سقف اقليت خواهند بود . بالاخره لبناني ها به اين نكته پي بردند كه كشورشان تنها با شركت گروه اپوزيسيون به رهبري حزب الله در دولت مي تواند به خوبي اداره شود .

مهمتر از آن ليست مهماناني است كه هنگام قسم ياد كردن رئيس جمهور درمراسم حضور داشتند . در اين ليست علاوه بر وزراي خارجه ايران ، سوريه و عربستان ، امير قطر شركت كرده بود ،كه در حل مشكلات لبنان نقش ميانجگري را بعهده داشتند .

اين حركت علاوه بر آن مي تواند هشداري به آمريكا باشد كه تا بحال در منطقه ميانجيگري مي كرد. زيرا در مراسم رياست جمهوري لبنان هيچ نماينده اي از جورج بوش رئيس جمهور آمريكا حضور نداشت و بجاي آنها فقط هياتي ازنمايندگان كنگره آمريكا شركت كرده بودند .

درتوافقنامه اي كه در لبنان صورت گرفت به هيچ يك از خواسته رسمي دولت آمريكا كه شامل موارد زير مي شد ، اشاره اي نگرديده است:

1 – به انزوا كشاندن حزب الله
2- برقراي صلح خاور ميانه بدون شركت سازمان حماس
3- پيدايش نظم درخاورميانه بدون شركت ايران بعنوان يك قدرت منطقه.

چنانچه تلاش ها بعمل امده مقرون موفقيت باشد، نه تنها براي اولين بار تحرك در بحران هاي موجود به نتيجه رسيده است، بلكه دولت آمريكا نيز از ميانجيگري در تمامي اين اختلافات نيز كنار گذاشته خواهد شد .

جميز كونينگهام سفير آينده آمريكا در اسرائيل طي سخناني در سناي اين كشور گفت : آمريكا فعلاً به اين نتيجه رسيده است كه مذاكرات آمريكا با سوريه بي نتيجه است ، لذا تركيه نقش ميانجيگري بين اسرائيل و سوريه را بعهده گرفته است .

تجربه لبنان نشان داد كه سياست به انزوا كشاندن كشورها و سازمانها در منطقه سياستي شكست خورده است . زيرا طي 18 ماه گذشته با وجود اينكه تحولات سياسي لبنان بسود حزب الله صورت گرفته بود، دولت آمريكا بارها به نخست وزير لبنان گفته بود كه همكاري كردن با حزب الله درست نيست . ولي دولت قطر توانست چنين ارتباطي را برقرار كرده و مشكل چندين ماهه لبنان را حل كند .

روزنامه دي پرسه چاپ اتريش مورخ 27 مي
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 322]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن