تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821099015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شايعات، شاخص‌هاي اروپائي را بالا كشيد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: شايعات، شاخص‌هاي اروپائي را بالا كشيد
مهم‌ترين اخبار بازارهاي سرمايه جهاني طي هفت روز اخير در آسيا و اروپا و آمريكا منتشر شد.براساس آمارهاي منتشره، سطح اطمينان مصرف‌كنندگان آمريكا به پايين‌ترين حد خود در 28 سال گذشته رسيده است. در همين رابطه، تقاضاي موسسه «مريل لينچ» مبني بر فروش سهام دو بانك منطقه‌اي، اكثر سهام آمريكا را با پيشگامي شركت‌هاي بخش مالي و خرده فروشي كاهش داد.
اما سهام بورس كانادا در هفته گذشته با پيشگامي شركت‌هاي بخش انرژي و توليدكنندگان مواد خام و در پي افزايش قيمت‌هاي نفت خام و فلزات قيمتي افزايش يافت.
علت رشد سهام برزيل، پيش‌بيني افزايش درآمد سازندگان فولاد در پي افزايش تقاضاي داخلي اين محصول و پيش‌بيني سود چشمگير بزرگترين شركت الكتريكي اين كشور اعلام شده است.
پس از گزارش سوددهي بيش از حد تخميني شركت‌هاي عمده‌اي نظير «بانك BNP Paribas» و شركت «هوا، فضا و صنايع دفاعي اروپا» و شايعه ادغام برخي شركت‌ها، سهام اروپا افزايش يافت.
سهام بريتانيا نيز به بالاترين حد خود در چهارماه گذشته رسيد كه علت عمده آن اعلام پيشنهادهاي متعدد ادغام شركت «گروه انرژي بريتانيا» بوده است.
همچنين سهام شركت «بريتيش ايرويز» بريتانيا پس از اعلام دو برابرشدن سود آن افزايش يافت.
شاخص سهام ايسلند كه در سال 2008 رتبه ماقبل آخر در دنيا را از لحاظ عملكرد داشته است، پس از پيشنهاد اعطاي وام ضروري از سوي بانك‌هاي مركزي كشورهاي نورديك (كشورهاي شمال اروپا شامل كشورهاي اسكانديناوي و سه كشور تازه استقلال يافته حوزه درياي بالتيك) براي جلوگيري از فروپاشي اقتصادي، بيشترين رشد را در يك ماه گذشته تجربه كرد.
علت رشد شاخص سهام دانمارك كه زيان ابتداي سال را پوشش داد، افزايش قيمت سهام شركت‌هاي A.P. Moeller-Maersk – بزرگترين خطوط كشتيراني دنيا – و نيز شركت توليدكننده نوشيدني Carlsberg كه محصولات آن در بيش از 150 كشور به فروش مي‌رود، بوده است.
شاخص آسيا پس از اعلام شايعه تقاضاي كسب مالكيت شركت‌هاي معدني خارجي از سوي چين براي اطمينان از منابع مورد نياز رشد اقتصادي اين كشور، به بالاترين حد خود در يك ماه گذشته رسيد.
در ژاپن سهام شركت‌هاي بخش خرده‌فروشي به علت انتشار داده‌هاي اقتصادي كه حاكي از كاهش هزينه خانوارها است، كاهش يافت اما شركت‌هاي بخش كشتيراني به علت افزايش تقاضا از سوي چين كه رشد حمل‌و‌نقل دريايي و سوخت را به ارمغان آورده، افزايش يافتند.
تحليل‌گران بازارهاي درحال توسعه اعلام كردند به دليل ارزاني بيش از حد سهام شركت‌هاي كره‌‌ جنوبي، به محض احياي اقتصادي آمريكا، سهام اين كشور به شدت افزايش خواهد يافت.
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن