تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820061744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تعليق گفتگوهاي جبهه التوافق با دولت عراق


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: تعليق گفتگوهاي جبهه التوافق با دولت عراق
گروه بين الملل: يكي از مهمترين احزاب سياسي اعراب سني عراق اعلا‌م كرد كه گفتگوها به منظور بازگشت به دولت را پس از عدم توافق با نوري‌المالكي نخست وزير عراق بر سر پست‌هاي كابينه به حالت تعليق در آورده است.به گزارش خبرگزاري رويترز، تشويق جبهه التوافق براي بازگشت به كابينه عراق يكي از مهمترين اهداف سياست امريكا در عراق و گامي حياتي در آشتي ملي ميان احزاب و گروه‌هاي مختلف عراق پس از سالها خشونت در اين كشور مي‌باشد.سالم الجيبوري سخنگوي جبهه التوافق گفت: ما مذاكرات خود با دولت را به حالت تعليق درآورده‌ايم. الجيبوري افزود: اين تصميم پس از آن اتخاذ شد كه المالكي با كانديداي ما براي يكي از پست‌هاي كابينه مخالفت كرد.وي افزود: جبهه التوافق فهرستي از كانديداهاي خود را براي 6 پست در كابينه به دولت جهت تصويب ارائه كرده بود، اما المالكي با كانديداي اين جبهه براي وزارت برنامه‌ريزي عراق مخالفت كرد.وي گفت: المالكي همچنين به عنوان مصالحه از اعطاي يك پست بيشتر به جبهه التوافق خودداري كرد. اين گزارش در ادامه مي‌افزايد: مقامات دفتر المالكي براي اظهارنظر در خصوص اين مساله در دسترس نبودند. در همين حال، دفتر طارق الهاشمي معاون رئيس جمهور عراق و از اعضاي بلند پايه جبهه التوافق در بيانيه‌اي تصريح كرد: طارق الهاشمي در گفتگو با خبرنگاران در اردن تاكيد نموده است كه گفتگوهاي اين جبهه با دولت به رغم برخي اختلا‌ف‌نظرها موفقيت‌آميز بوده است. الهاشمي گفت: ما اميدواريم كه در ظرف روزهاي آينده، اختلا‌ف نظر جبهه التوافق با دولت حل شده و اين جبهه به دولت وحدت ملي عراق بازگردد.گفتني است، جبهه التوافق كه آگوست سال گذشته ميلا‌دي از دولت المالكي خارج شد، خواستار آزادي زندانيان عرب سياسي سني از زندان‌هاي عراق و نقش بيشتر در مسائل امنيتي عراق است.

درخواست صدر براي برگزاري تظاهرات در مخالفت با توافقنامه امنيتي بغداد - واشنگتن

مقتدي صدر در بيانيه‌اي در اعتراض به توافقنامه طولاني مدتي كه ميان آمريكا و عراق امضا خواهد شد، اعضا و طرفداران جريان صدر را به برپايي تظاهرات‌ بعد از نماز جمعه هر هفته در سراسر عراق فرا خواند. به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري اصوات العراق، مقتدي صدر از روحانيون شيعه عراق در بيانيه‌اي اظهار داشت: امروز بر تمام مردم عراق واجب است كه من را و به طور كلي مرجعيت را تنها نگذارند. مقتدي صدر اظهار داشت: ما همواره دستوراتي را به مردم و بعضا به مقامات خاص اعلام مي‌كنيم و از تمام گروه‌هاي مردمي مي‌خواهيم كه نسبت به بندهاي توافقنامه طولاني مدت كه ميان عراق و آمريكا امضا خواهد شد، هوشيار باشند و ميزان زيان آن را دريابند. مقتدي صدر همچنين تلاش اعضاي پارلمان و مقامات سياسي از هر جناح و حزبي را عليه اين توافقنامه خواستار شد و همچنين مخالفت با اين توافقنامه را از طريق رسانه‌ها گامي موثر دانست. وي در بيانيه‌ خود از تمام گروه‌هاي مردمي خواست، بعد از هر نماز جمعه در سراسر عراق دست به تظاهرات بزنند تا زماني كه اين توافقنامه لغو شود.

ضرب الا‌جل گروه وابسته به القاعده به نيروهاي عراقي و آمريكايي براي ترك موصل

گروه موسوم به دولت اسلامي عراق نيروهاي اشغالگر و نيروهاي امنيتي عراق را در واكنش به عمليات‌هاي موصل تهديد به انتقام كرد. به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي المحيط ، گروه موسوم به دولت اسلامي عراق كه با القاعده در رابطه است در واكنش به عمليات نيروهاي عراقي و آمريكايي در موصل اين نيروها را تهديد كرد و گفت كه آماده بازگشت به درگيري‌هاست. سخنگوي اين گروه در يك نوار ويدئويي در حالي كه چهره‌ خود را پوشانده بود، گفت: تمام كساني كه عليه اعضاي گروه دولت اسلامي عراق وارد جنگ شده‌اند دشمن ما محسوب مي‌شوند و آماده پيكار با آنها هستيم. اين سخنگو گفت: ما درعملياتي جواد بولاني وزير كشور عراق را در منطقه الغابات در زمان عبور خودروي نظامي اش هدف قرار داده‌ايم. اعضاي گروه دولت اسلامي عراق خودروهاي نيروهاي امنيتي عراق و آمريكا را در مناطق الشفاء، اليرموك، موصل و غيره هدف قرار مي‌دهند. اين سخنگو افزود: اعضاي گروه دولت اسلامي عراق نوري المالكي نخست وزيرعراق را نيز در زمان نشست وي با شوراي استانداري موصل هدف راكت كاتيوشا قرار داد، اين عمليات‌ها ادامه خواهد داشت. اين گروه به نيروهاي عراقي و اشغالگر آمريكايي هشدار داده كه تنها چند روز فرصت داريد تا موصل را ترك كنيد در غير اين صورت شاهد موج عمليات گروه ما خواهيد بود.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن