تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821201576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران و ژاپن به لزوم گسترش روابط دو جانبه تاكيد كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ايران و ژاپن به لزوم گسترش روابط دو جانبه تاكيد كردند
كليات
توكيو- محمدرضا باقري معاون عربي آفريقايي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و ماساهيكو كومورا وزير امور خارجه ژاپن روز چهارشنبه در ديدار با يكديگر با گسترش روابط دو جانبه موافقت كردند.

به گزارش ايرنا، باقري در اين ديدار كه در حاشيه چهارمين كنفرانس بين المللي توكيو براي توسعه آفريقا (‪ )TICAD‬در شهر بندري يوكوهاما در مجاورت توكيو برگزار شد، ابراز اميدواري كرد كه اين نشست به نتايج مطلوبي كه توكيو به دنبال آن است، دست يابد.

وزير امور خارجه ژاپن نيز در اين ديدار ضمن قدرداني از حضور هيات ايراني به عنوان ناظر در اين نشست بين‌المللي قدرداني كرد.

كومورا، ابراز اميدواري كرد كه روابط دو كشور بيش از پيش گسترش يابد.

بر اساس اين گزارش دو طرف در اين ديدار كوتاه مسايل مورد علاقه ميان دو كشور و نيز مسايل منطقه‌اي را مورد بررسي قرار دادند.

چهارمين كنفرانس بين‌المللي توكيو براي توسعه آفريقا (‪ )TICAD‬با حضور بيش از دو هزار و ‪ ۵۰۰‬نفر از جمله رهبران بيش از ‪ ۴۰‬كشور از مجموع ‪۵۲‬ كشور آفريقايي عضو اتحاديه آفريقا، نهادهاي بين‌المللي چون سازمان ملل، بانك جهاني و نمايندگان برخي كشورها كه به جمع كشورهاي كمك‌كننده پيوسته اند، نظير چين و هند حضور دارند.

از جمله محورهاي مهم مورد بررسي در اين نشست تسهيل روند رشد اقتصادي در آفريقا، ارتقاي سطح تلاشهاي بين‌المللي براي جلوگيري مردم از درگيريها و مبارزه با بيماريها و همچنين بكارگيري اقداماتي براي مقابله با گرمايش جهاني و تغييرات آب و هوايي در اين قاره است.

به دنبال افزايش بهاي مواد غذايي در جهان به ويژه در قاره آفريقا، يكي از محورهاي مورد مذاكره در اين نشست، بررسي راههاي توسعه توليد غلاتي چون برنج در اين منطقه است.

انتظار مي‌رود، در پايان اين نشست سه روزه بيانيه يوكوهاما با ارايه اقداماتي براي بهبود شرايط اقتصادي كشورهاي واقع در قاره آفريقا صادر شود شبد** آساق **‪۱۵۰۱**۱۴۷۷**۲**۲۸۰‬
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن