تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816920067




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتظارات مردم از مجلس اصولگرا


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: انتظارات مردم از مجلس اصولگرا
نصرت‌الله حيدرى ايلامي

با آغاز به كار فعاليت مجلس « هشتم » فصل جديدى از مديريت كلان اصولگرايان در كشور ورق خواهد خورد. اصولگرايان در اين دوره در سايه توفيقات خود در نهاد شوراهاى اسلامى مجلس هفتم و رياست جمهورى نهم توانستند بار ديگر اعتماد و حمايت گسترده مردمى را از خود فراهم آ‌ورند. پيروزى‌هاى پى‌درپى اصولگرايان در يك سازوكار دموكراتيك بستر ساز گفتمان انقلاب‌اسلامى براى خدمت بى‌منت به مردم مى‌باشد. مجلس شوراى اسلامى به‌عنوان نماد مردمى نظام اسلامى از اهميت و حساسيت ويژه‌اى برخوردار است. اصولگرايان بايد بتوانند از طريق پارلمان اكثريت كنترل‌ها و تعادل‌ها را كه در عرصه مردمسالارى از اعتبار و ارزش والايى برخوردار است مديريت نمايند . توفيق در اين بخش مى‌تواند اصولگرايان را در عرصه خدمتگزارى يارى داده و زمينه‌ساز اعتماد بيشتر مردمى را فراهم آورد. از جمله توفيقات مهم در اين بخش افكارسنجى و پاسخگويى در برابر افكارعمومى به شكل برآورده كردن انتظارات معقول شهروندان مى‌باشد.در شرايط كنونى جامعه از اصولگرايان انتظارات و توقعاتى دارد كه بعضا از آ‌رمان‌هاى انقلاب‌اسلامى بوده و پاسخگويى به آ‌نها به عمق بخشيدن انقلاب‌اسلامى در داخل وخارج كمك فراوان مى‌نمايد وسطح كارآمدى آن را به شدت افزايش مى‌دهد. اصولگرايان بايد تلاش نمايند با بهره‌گيرى از تعامل و همراهى قوا مخصوصا قوه مجريه ومقننه توقعات رهبرى ومردم را برآورده سازند. اينك كه ما در نخستين روزهاى شكل گيرى مجلس هشتم هستيم اصولگرايان از نمايندگان خود درخانه ملت كه با تابلو وشعار اصولگرايى به خانه ملت راه يافته‌اند اين حداقل انتظارات را مطرح مى‌سازيم و اميد آن داريم در سايه وحدت وهمدلى شاهد توفيقات بيشتر اصولگرايان وگفتمان انقلاب‌اسلامى در داخل وخارج از كشور باشيم.

-1 مجلس هشتم بايد ضمن تعامل وهمراهى سازنده با قواى ديگر بخصوص قوه مجريه از همه توان و استعداد كشور براى شكوفايى مادى ومعنوى كشور بهره گيرد. مجلس بايد از ابزارهاى نظارتى خود براى اصلاح امور استفاده نمايد.

-2 در شرايط كنونى كشور با برخى مشكلات ونا بهنجارى‌هاى اقتصادى چون بيكاري، گرانى ، تورم و... مواجه مى‌باشد. مجلس شوراى اسلامى بايد بتواند با همراهى دولت خدمتگزار به‌عنوان اولويت اول خود آنها را دردستوركارى خود قرار داده و نسبت به رفع وكاهش آ‌نها اهتمام نمايد. حمايت از توليد،‌اصلاح سيستم مالى و بانكى كشور، هدفمند كردن يارانه‌ها،‌پيگيرى اجراى اصل 44 قانون اساسى و ... مى‌تواند به توفيق در اين بخش كمك نمايد.

-3 نمايندگان محترم مجلس شوراى اسلامى بايد به وظايف ذاتى مجلس اهتمام ورزند واز ورود به مباحث حاشيه‌اى و امورات منطقه‌اى پرهيز نمايند. قانونگذارى به‌عنوان وظيفه اصلى مجلس شوراى اسلامى از اهميت و حساسيت ويژه‌اى برخوردار است .اگر امروز دولت و مجلس با مشكلى چون مفسده‌هاى مالى و ادارى رو به رو هستند گاه ناشى از قوانين گنگ يا تفسيرها وبرداشت‌هاى مختلف است. مجلس هشتم بايد تلاش نمايد اين مشكل اساسى كشور را مرتفع و به تصويب قوانين پويا، شفاف و گره‌گشا كمك نمايد.

-4 تريبون مجلس شوراى اسلامى محلى براى طرح ديدگاه‌ها و نظرات مختلف و بعضا انتقادات و كاستى‌ها مى‌باشد. اصولگرايان بايد در مجلس هشتم با بهره‌گيرى از تجربه مجلس هفتم نقدهاى درون گفتمانى را مديريت و مانع از تبديل شدن آن به تخريب و... شوند . اين مهم در مديريت فرماندهى اصولگرايان اهميت بسيار دارد و مى‌تواند ازتشتت جلوگيرى نمايد.

-5 نمايندگان مجلس هشتم در شرايطى واردخانه ملت مى‌شوند كه گفتمان انقلاب‌اسلامى در منطقه و جهان عمق يافته است. مجلس شوراى اسلامى به‌عنوان نماد ايرانى مسلمان و بيدار و عزت آفرين بايد پاسدارى اين ميراث عظيم ويادگار امام وشهدا در اين وادى باشد و به اعتماد آزاديخواهان پاسخ مثبت دهد.

-6 پرونده هسته‌اى جمهورى اسلامى ايران على‌رغم همكارى‌هاى خوب و سازنده ايران با آژانس به شكل غيرقانونى به شوراى امنيت ارجاع شد و در اين رابطه چند قطعنامه سياسى عليه پرونده صلح آ‌ميز هسته‌اى كشورمان صادر شده است . نمايندگان مجلس هشتم بايد در اين رابطه ضمن همراهى و پشتيبانى از دولت نهم از تحقق شعار استراتژيك مردم ما كه انرژى هسته‌اى حق مسلم ما است دفاع نمايند و لحظه‌اى از اين مطالبه ملى غفلت ننمايند .
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن