تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812623947




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نوجوانان انگليسي، دست به چاقو شده اند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نوجوانان انگليسي، دست به چاقو شده اند
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): لندن - درگيري هاي خياباني نوجوانان انگليسي فقط در پنج ماه گذشته بيش از 30 جنازه روي دست خانواده ها و مقامهاي اين كشور گذاشته است.


سايه مرگ با ضربات چاقو كابوسي است كه از مدتي پيش گسترش يافته و والدين ، اعضاي شوراهاي شهر، پليس و مقامهاي ارشد دولت انگليس را به خود مشغول كرده است.
خبر هر قتلي بسرعت منتشر شده و بارها و بارها در رسانه هاي انگليسي بازگو مي شود و جنجال حادثه فروكش نكرده، نوجواني ديگر به قتل مي رسد. اين روند حداقل در چند ماه گذشته به صورت سريال تكرار شده است .
در اين مدت حداقل 15 نوجوان و جوان انگليسي فقط در شهر لندن به قتل رسيده اند كه عمدتا نيز با ضربات چاقو بوده است .
مردم و مسئولان اين كشور به دنبال پاسخ اين پرسشند كه چه پيش آمده كه نوجوانان شان دست به چاقو شده اند؟
اين موضوع همچنين دستمايه احزاب انگليسي براي متهم كردن يكديگر شده و حزب محافظه كار كه قدرتمندترين رقيب دولت كارگري است، بارها از اين موضوع براي كوبيدن رقيب استفاده كرده است .
رسانه هاي انگليسي حوادث را معمولا با آب و تاب و ذكر جزييات گزارش مي كنند. اما نگاهي به آمار كشته شدگان و مجروحان درگيري هاي خياباني نشان مي دهد كه اين مشكل نه يك بزرگنمايي يا جنجال رسانه اي كه واقعيتي ترسناك است.
برخي براي چاره جويي اين مشكل خواستار افزايش قدرت و اختيار پليس شده اند، عده اي معتقدند كه نوجوانان بايد در خيابان ها تفتيش بدني شوند و برخي بر روي خانواده ها و مدارس انگشت گذاشته اند و اين بحث ها ماههاست كه در انگليس ادامه دارد. ولي با وجود اين، حملات مرگبار با چاقو مانند بيماري همه گيري در اين جزيره در حال گسترش است.
مرگ بر اثر اصابت چاقو به اقليتهاي سياه پوست و آسيايي و محله هاي فقيرنشين و پولدار يا نژاد و طبقه و رنگ پوست هم محدود نشده است .
برخي كارشناسان مي گويند كه نوجوانان انگليسي بر اثر ترس دست به چاقو مي شوند و وحشت مقتول شدن از آنان قاتل مي سازد.
نتيجه يك پژوهش در انگليس نشان مي دهد كه يكي از هر پنج نوجوان انگليسي چاقو حمل مي كند و همراه داشتن چاقو مي رود كه به فرهنگي عمومي در ميان نوجوانان و جوانان اين جزيره تبديل شود.
در سال 2006 ميلادي از ميان بيش از شش هزار جرم مرتبط با حمل چاقو تنها 9 مورد بالاترين حكم مجازات را دريافت كرده اند.
بر اساس همين گزارشها، رقم سه هزار و 360 مجرم محكوم شده بر اثر حمل چاقو در يك دهه گذشته در انگليس دو برابر و در ميان نوجوانان سه برابر شده است .
سال گذشته 27 نوجوان انگليسي بر اثر خشونت هاي خياباني در مناطق مختلف لندن به قتل رسيدند كه 17 مورد آن بر اثر حمله با چاقو بوده است .
"اينزلي گريين " كميسيونر كودكان در انگليس معتقد است كه دادن اختيار به پليس براي بازرسي بدني نوجوانان ممكن است تاثير معكوس برجا بگذارد و در مقابل، ديدگاه ديگري پليس و دادگاهها را به نرمش در برابر اين پديده متهم مي كند.
پديده ديگري كه در انگليس احتمالا با موضوع درگيري مرگبار در خيابانهاي اين كشور ارتباط دارد، گسترش زورگيري و قلدري در سطح خيابانها و مدارس اين كشور است كه سابقه اي طولاني دارد و حمل چاقو و استفاده از آن شايد معلول اين مشكل حل نشده باشد.
برخي كارشناسان مسايل اجتماعي در انگليس، گسترش پديده فعاليت دسته هاي بزهكار نوجوان، حمله هاي انتقام جويانه، حمل اسلحه به عنوان ملاك تشخص، ارزان بودن مشروبات الكلي و سست شدن اقتدار خانواده ها را از دلايل اصلي افزايش خشونت ميان نوجوانان انگليس مي دانند.
چند تن از جوانان شهر لندن در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ضمن ابراز نگراني از گسترش درگيري هاي خياباني جوانان و نوجوانان ، اعلام كردند كه افراد زيادي را مي شناسند كه وقتي در سطح شهر تردد مي كنند حتما سلاح سردي مثل چاقو به همراه دارند.
يكي از اين جوانان معتقد بود كه برخي از درگيري هاي خشونت بار جوانان به گروههاي سازمان يافته تبهكاري مرتبط است ولي برخي ديگر بصورت اتفاقي و در نتيجه دعواهاي ساده روي مي دهد.
وي افزود: "پليس بايد با باندهاي سازمان يافته تبهكاري، بسيار قاطعانه تر از گذشته برخورد كند. ولي در عين حال همه جوانان را نبايد به عنوان آدم هاي خشن و قانون شكن ديد."
همزمان با افزايش قتل نوجوانان در انگليس يك موسسه پژوهشي در لندن اعلام كرد برنامه دولت انگليس در يك دهه گذشته براي مقابله با جنايات و قانون شكني هاي جوانان اين كشور با موفقيت چنداني همراه نبوده است .
مركز مطالعات قضايي و جنايي دانشگاه "كينگز" لندن معتقد است آمار و ارقام ارائه شده مقامات دولتي در مورد مقابله با جنايت و قانون شكني جوانان اغراق آميز بوده و با واقعيت هاي جامعه همخواني ندارد.
آمارها نشان مي دهد تعداد بيشتري از جوانان در سال هاي اخير وارد فعاليت هاي غيرقانوني شده اند.
بر اساس اين گزارش تعداد جوانان و نوجوانان زنداني نيز در يك دهه گذشته افزايش يافته است .
گزارش مركز مطالعات قضايي و جنايي دانشگاه كينگز حكايت از اين دارد كه به رغم صرف هزينه هاي زياد براي مقابله با قانون شكني هاي جوانان، مسائل مهمي همچون رسيدگي به آموزش و تحصيل، اشتغال، سلامت رواني و مقابله با مصرف مواد مخدر در ميان جوانان ناديده گرفته شده است.
همچنين بر اساس آماري كه هيات قضايي جوانان منتشر كرده، اقدامات قانون شكنانه فقط مختص پسران هم نبوده، بلكه قانون شكني دختران جوان در انگليس و ولز نيز در سه سال گذشته حداقل 25 در صد افزايش يافته است.
به دليل نارضايتي مردم از اين وضعيت ، "بوريس جانسون" از حزب محافظه كار انگليس در انتخابات اوايل ماه جاري ميلادي و با شعار بهبود وضعيت زندگي و مقابله با ناامني هاي اجتماعي بويژه در ميان قشر جوان و نوجوان موفق شد رقيب خود را از حزب حاكم كارگر شكست دهد و مقام شهرداري لندن را به دست آورد.
شهردار جديد لندن در اولين گام از اجراي برنامه هاي خود تدابيري را براي مقابله با قانون شكنان و برخورد با ناامني هاي اجتماعي بويژه در اماكن عمومي به مورد اجرا گذاشته است.
بوريس جانسون ضمن ممنوع كردن مصرف مشروبات الكلي در همه بخش هاي سامانه حمل و نقل عمومي اين شهر، 440 مامور يونيفورم پوش پليس را نيز در شبكه اتوبوسراني پايتخت انگليس مستقر كرده است.
به دنبال اجراي اين گونه طرح ها هفته گذشته ماموران پليس لندن با بازرسي سرزده يك اتوبوس شهري حدود 20 سلاح سرد را در جيب ها و وسايل مسافران جوان و نوجوان اين اتوبوس كشف و ضبط كردند.
اروپام **345
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 355]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن