تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802590656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميركاظمي:پودر دستي 500 و پودر ماشيني 700 تومان/بهاي برنج ايراني در حال كاهش است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ميركاظمي:پودر دستي 500 و پودر ماشيني 700 تومان/بهاي برنج ايراني در حال كاهش است
------------

وزيربازرگاني گفت: براساس تصميم مشترك وزارتخانه هاي بازرگاني و صنايع و معادن، قيمت پودر دستي 500 و پودرماشيني 700 تومان تعيين شده است.

بر اساس اين گزارش، مسعود ميركاظمي حاشيه امروز نشست هيئت دولت در جمع خبرنگاران از تصميم مشترك وزارت بازرگاني و وزارت صنايع و معادن درخصوص قيمت پودرهاي شوينده پس از حذف يارانه آنها خبر داد.

وي افزود: بر اساس تصميمات جديد قيمت پودر دستي 500 گرمي 500 تومان و قيمت پودر ماشيني 500 گرمي 700 تومان از سوي انجمن توليد كنندگان پودرهاي شوينده اعمال مي شود.

ميركاظمي در خصوص نظارت وزارت بازرگاني براي كنترل قيمتها گفت: قيمتها افزايش نيافته است وبراساس تصميم اخير، انجمن توليد كنندگان پودر شوينده بر قيمت جديد اعلام شده اعمال نظارت خواهد كرد.

وزير بازرگاني در خصوص برنج نيز با تاكيد بر اينكه توزيع و واردات آن براي تنظيم بازار از سوي بخشهاي خصوصي در حال انجام است، افزود: واردات برنج در قالب 30 هزار تن صورت مي گيرد.

وزير بازرگاني با اشاره به توزيع گسترده برنج در سطح كشور گفت: هر روز شاهد كاهش قيمت برنج هستيم و قيمت برنج ايراني هم در حال كاهش است.

ميركاظمي افزود: 30 هزار تن برنج وارداتي توزيع شده و 30 هزار تن بعدي نيز در حال توزيع است.

وي با بيان اينكه واردات برنج را به مردم واگذار كرديم تا خودشان برنج بهتر و با كيفيت تر وارد كنند، گفت : بخش خصوصي هم اينك با تعرفه 150 توماني در حال وارد كردن برنج است و به همين خاطر قيمت ها هر روز در حال كاهش است.

وزير بازرگاني گفت: شركت هاي توليد كننده پودر شوينده طبق تعهد و قولي كه داده اند به اندازه كافي پودر در كشور توليد و توزيع مي كنند و هيچ گونه محدوديت و كمبودي در توليد اين كالا در كشور نداريم.

ميركاظمي افزود : امسال با توجه به محدوديت منابع بودجه براي خريد كالاهاي اساسي و همچنين افزايش قيمت جهاني، دولت تصميم گرفت از بودجه فعلي به نحو مؤثري استفاده شود و بخشي از يارانه كالاها جابجا شود و پودر شوينده دستي و ماشيني نيز شامل اين جابجايي شد.

وي با بيان اينكه در سال هاي گذشته دولت حدود 250 ميليارد تومان يارانه براي پودر شوينده پرداخت مي كرد، گفت: با توجه به آزادسازي قيمت مواد پتروشيمي و افزايش قيمت هاي جهاني، پيش بيني مي شد اين رقم امسال به 350 ميليارد تومان افزايش يابد.

وزير بازرگاني گفت: دادن يارانه ها براي خريد كالاهاي اساسي مانند گندم، روغن، قند، شكر و حبوبات اهميت بيشتري نسبت به يارانه پودرهاي شوينده دارد.

ميركاظمي تاكيد كرد : قيمتي كه انجمن توليدكنندگان پودرهاي شوينده بعد از حذف يارانه اين كالا اعلام كرده ، براي هر بسته 500 گرمي پودر شوينده دستي 500 تومان و براي پودر ماشيني 500 گرمي، 700 تومان است و همه واحدهاي صنفي بايد اين كالا را به همين قيمت به فروش برسانند.

وي تصريح كرد: هر جا كه تخلفي صورت گيرد، سازمان هاي بازرگاني مكلف هستند طبق قانون برخورد كنند و در صورت جرايم بيشتر حتي مي توانند واحد صنفي را تعطيل و پارچه علت تعطيلي را بر بالاي آن نصب كنند.

وي در پاسخ به اين سؤال كه گفته مي شود در بازار كمبود پودر وجود دارد، گفت: وضعيت خوب است اما برخي از واحدهاي صنفي، قيمت ها را افزايش دادند كه به آنها نيز تأكيد مي كنم بايد پودر به قيمت مصوب عرضه شود.

ميركاظمي با بيان اينكه حذف يارانه پودرهاي شوينده از اول خرداد امسال اجرايي شد و امكان برخي سوء استفاده ها را گرفت، گفت: شركت هاي توليد كننده پودر مكلف هستند به اندازه كافي اين كالا را توليد و توزيع كنند و هم اينك توليد و توزيع همچنان ادامه دارد.

وزير بازرگاني افزود: اين شركت ها همچنين تعهد كردند حجم بيشتري پودر شوينده توليد و توزيع كنند تا مشكلات كنوني نيز برطرف شود.

وي با بيان اينكه نيازي به واردات پودر شوينده نيست، گفت: در كشور ظرفيت مازاد داريم و با اين آزادسازي، صادرات نيز بهتر صورت مي گيرد و جاي هيچ نگراني نيست.

ميركاظمي افزود: اين شركت ها چون پيش از اين از يارانه استفاده مي كردند در صادرات محدوديت داشتند كه با برداشتن يارانه، بستر صادرات ، هموارتر مي شود.

ميركاظمي گفت: البته واردات پودر شوينده هم مانعي ندارد و تعرفه اين كالا از 30 تا 40 درصد سال هاي گذشته به 21 درصد در سال جاري كاهش يافته است.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 352]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن