تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812751626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عفو بين الملل: شرايط انساني در سرزمين اشغالي فلسطين بشدت وخيم است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: عفو بين الملل: شرايط انساني در سرزمين اشغالي فلسطين بشدت وخيم است
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): لندن - مسئول بخش فلسطين و اسراييل در سازمان عفو بين الملل، رژيم صهيونيستي را به ادامه و تشديد كشتار و آزار مردم بي دفاع فلسطين متهم كرد.


خانم "دوناتلا روورا" در حاشيه مراسم رونمايي از گزارش سال 2008 عفو بين الملل در لندن ، در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا تاكيد كرد: شرايط انساني در اراضي اشغالي و نوار غزه به شدت وخيم تر از قبل شده است .
اين كارشناس حقوق بشر با اشاره به سفر اخير خود به منطقه اعلام كرد: در طول 25 سالي كه درگير مسائل انساني خاورميانه عربي هستم ، وضع مردم و تراژدي انساني در اراضي اشغالي را اين گونه وحشتناك نديده بودم .
به گفته خانم روورا، هم اكنون يك ونيم ميليون نفر از مردم فلسطين در يك زندان بزرگ به نام نوار غزه در شرايطي در حال گذراندن مجازات جمعي خود هستند كه حتي از امكانات زندانيان نيز بي بهره اند.
اين كارشناس عفو بين الملل اعلام كرد: 80 درصد از ساكنان غزه به دليل برگزيدن دولتي مخالف منويات اسراييل محاصره و زمين گير شده و به حال فلاكت افتاده و از نظر بهداشت ، غذا و تداركات زندگي محتاج كمك هاي بين المللي شده اند.
اين در حالي است كه بنا به گزارش سازمان عفو بين الملل ، شرايط و هزينه ارايه كمك هاي بشر دوستانه توسط سازمان هاي خيريه خارجي به مردم فلسطين به دليل اعمال فشار روزافزون رژيم اسراييل روز به روز سخت تر و سنگين تر مي شود.
به گفته مسئول امور فلسطين و اسراييل عفو بين الملل ، در شرايطي كه كل منطقه غزه را مي توان در دو ساعت با اتومبيل دور زد، حدود 500 ايست بازرسي توسط نظاميان اسراييلي در اين منطقه بنا شده كه امكان هرگونه زندگي عادي در منطقه را منتفي كرده است .
روورا تاكيد كرد: تراژدي هاي بزرگي چون سيل برمه يا زلزله چين از جمله فجايعي هستند كه پيشگيري از آن ها از عهده بشر خارج بوده و غيرقابل اجتناب مي باشند، ولي فاجعه غزه عمدا توسط رژيم اسراييل رخ داده و قابل پيشگيري و كنترل بوده است .
وي با شگفتي عنوان كرد: اين از نظر انساني قابل قبول نيست كه مردم غزه در شرايطي كه تنها به فاصله ده دقيقه رانندگي با مجهزترين مراكز پزشكي جهان فاصله دارند، در حال دست و پنجه نرم كردن با مرگ به دليل فقدان ابتدايي ترين نيازهاي بهداشتي خود باشند.
خانم روورا با ابراز تاسف از كشته شدن غيرنظاميان در درگيري هاي خاورميانه اعلام كرد، اظهارات اسراييلي ها درباره كشته شدن شمار زيادي از اتباع خود در اين درگيري ها اغراق آميز است .
گزارش عفو بين الملل ، تعداد كشته شدگان فلسطيني توسط اسراييلي ها در سال 2007 را دست كم 700 نفر و تعداد كل اسراييلي هاي كشته شده در همين مدت را 13 نفر عنوان كرد.
بر اساس اين گزارش ، اين كمترين تعداد تلفات اسراييلي ها در دور اخير مناقشات از سال 2000 تاكنون بوده است .
روورا تاكيد كرد: دولت ها و رسانه هاي غربي مرتبا بر قربانيان اسراييلي تكيه مي كنند، آيا جان ده ها فلسطيني برابر يك اسراييلي ارزش ندارد كه كسي از آنان يادي نمي كند؟
متخصص امور حقوق بشر در اراضي اشغالي در تاييد گزارش منتشر شده سازمان خود درباره وخيم تر شدن اوضاع در اين مناطق گفت : تعداد كشته شدگان فلسطيني به دست اسراييلي ها طي پنج ماه نخست سال جاري به اندازه كل سال 2007 بوده است .
مسئول امور فلسطين و اسراييل سازمان عفو بين الملل اظهارات "جورج بوش " رييس جمهور آمريكا براي تاسيس دولت مستقل فلسطيني تا قبل از پايان كار وي در دولت آمريكا را امري مهم ولي غيرقابل تحقق دانست .
روورا درباره اظهارات بوش گفت : نمي توان از يك سو اسراييل را متحد راهبردي و بهترين دوست خود دانست و از سوي ديگر خود را واسطه اي بي طرف و صادق در امر صلح خاورميانه قلمداد كرد.
كارشناس ارشد عفو بين الملل همچنين درباره ماموريت كنوني "توني بلر" نخست وزير انگليس به عنوان ميانجي صلح خاور ميانه نيز گفت : دوست نزديك و شريك راهبردي اسراييل در طول 10 سال زمامداري ، چگونه مي تواند اعتماد فلسطيني ها را در بي طرفي خود جلب كند؟
خانم روورا تاكيد كرد: ما به همه تلاش هاي بين المللي براي برقراري صلح در خاورميانه اميدواريم ، ولي با رويكردها و روش هاي كهنه و آزمايش شده نمي توان معجزه كرد و توقع داشت با همان ابزار قديمي يك شبه صلح واقعي و پايدار حاصل شود.
در گزارش عفو بين الملل به دستگيري هزاران فلسطيني از جمله صدها كودك توسط نيروهاي صهيونيستي و محاكمه آنان در دادگاه هاي مغاير با موازين حقوق بشر اعتراض شده است .
اين گزارش همچنين از تداوم نهادينه بودن شكنجه در زندان ها و بازداشتگاه هاي موقت اسراييل و بدرفتاري با متهمان و محكومان فلسطيني انتقاد كرده است .
سازمان عفو بين الملل همچنين به استناد گزارش هاي مستقل و بي طرف از تخريب بيش از 100 منزل مسكوني فلسطيني و بي خانمان شدن هزاران فلسطيني ديگر توسط نيروهاي ارتش اسراييل در سال 2007 خبر داده است .
خانم "ايرنه خان " دبير كل عفو بين الملل هنگام رونمايي گزارش سالانه اين سازمان تاكيد كرد، اكثر گزارش هاي منتشر شده توسط عفو بين الملل درباره مظالم اسراييل انحصاري نبوده و در منابع خبري ديگر نيز تاييد و نقل شده و بقيه موارد نيز توسط منابع مستقل تاييد شده اند.
اروپام **2223
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن