تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815268426




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قيمت فولاد در عربستان سعودي افزايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: قيمت فولاد در عربستان سعودي افزايش يافت
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): رياض - قيمت فولاد در بازارهاي داخلي عربستان سعودي نسبت به مدت مشابه سال گذشته با بيش از 90 درصد افزايش به 1040 دلار در هر تن رسيد .


روزنامه عكاظ چاپ عربستان روز چهارشنبه نوشت : بر اساس اعلام وزرات بازرگاني و صنايع عربستان قيمت يك تن فولاد طي سال 2007 ميلادي در اين كشور560 دلار بود كه اين رقم هم اينك با 480 دلار افزايش به مرز 1040 دلار رسيده است .
براساس گزارش اين روزنامه در ادامه رشد فزآينده قيمت ها در اين كشور، قيمت هر تن آهن نيز از 310 دلار در سال 2007 ميلادي به 465 دلار در نيمه اول سال 2008 ميلادي افزايش يافته است .
وزارت بازرگاني عربستان افزايش تعرفه هاي گمركي ازسوي كشورهاي صادركننده و بالا رفتن هزينه هاي حمل و نقل را از علل اصلي افزايش قيمت كالاهاي اساسي ساخت و ساز در اين كشور اعلام كرد.
اعمال ماليات بر صادرات از سوي كشورهاي عمده توليد كننده فولاد چون چين ،روسيه ،اوكراين و تركيه از ديگر عوامل افزايش فولاد وآهن در اين كشور عنوان شده است .
شايان ذكراست افزايش قيمت فولاد و آهن در اين كشور باعث افزايش بي سابقه اجاره ها در اين كشور شده است .
نرخ تورم در اين كشور نيز در پايان ماه آوريل با يك درصد افزايش به مرز 10/5 رسيد كه اين رقم در طول 30 سال گذشته بي سابقه بوده است .
دولت عربستان باهدف پيشگيري از سير صعودي قيمت ها در اين كشور ضمن افزايش دستمزد كاركنان دستگاه هاي دولتي به ميزان 15 درصد براي يك دوره سه ساله ، برخي تعرفه هاي گمركي اين كشور را به ميزان 50 درصد كاهش داد .
حجم واردات عربستان در پايان سال 2007 ميلادي حدود 90 ميليارد دلار اعلام شد كه اين رقم حدود سه برابر صادرات غيرنفتي اين كشور بوده است .
خاورم **320**1436**1373
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 306]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن