تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821127707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل حوزه رياست و امور بين‌الملل سازمان ملي جوانان: تدوين سند فرابخشي توسعه و ساماندهي امور جوانان از مهمترين وظايف سازمان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديركل حوزه رياست و امور بين‌الملل سازمان ملي جوانان: تدوين سند فرابخشي توسعه و ساماندهي امور جوانان از مهمترين وظايف سازمان است
خبرگزاري دانشجويان ايران - قم
سرويس: شهرستان‌ها

مراسم توديع و معارفه رييس سازمان ملي جوانان استان قم با حضور جمعي از مسوولين و جوانان استان در تالار قدس اين سازمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، اكبري، مدير كل حوزه رياست و امور بين‌الملل سازمان ملي جوانان با اشاره به ويژگي‌هاي خاص اين سازمان گفت: سازمان ملي جوانان يك سازمان فرابخشي است كه ماموريت آن تحت عنوان يك مديريت استراتژيك تعريف شده كه به اين جهت نگاه متعددي به آن مي‌شود.

اكبري قم را پايتخت مذهبي و فرهنگي كشور عنوان كرد و گفت: انتظار داريم شهرقم نگاه ويژه‌اي به امر هويت داشته باشد به همين جهت مركز مطالعات ديني سازمان ملي جوانان را درشهر قم به وجود آورديم.

وي به ارتقا جايگاه اين سازمان اشاره كرد و افزود: دولت نهم در اولين قدم سطح سازمان را از مشاور رييس جمهوري به معاونت ارتقا داد و نگاه ويژه به جوانان از روزهاي اول دولت نهم آغاز شد.

مدير روابط عمومي سازمان ملي جوانان كشور ادامه داد: اتفاقي كه در دولت نهم افتاد اين بود كه سازمان در موقعيت ستادي متمركز شد تا سمت و سويي به حركت برنامه‌ريزي دستگاه‌هاي متولي امور جوانان دهد.

اكبري از مطالعه 130 عنوان در زمينه امور جوانان خبر داد و گفت: پژوهش‌ها و پيمايش‌هاي متعددي جهت استفاده مسوولين ارشد نظام صورت مي‌گيرد كه 130 عنوان اين مطالعات به زودي منتشر مي شود و 10 مركز تخصصي مطالعات جوانان در دانشگاه‌ها به وجود آمده است.

وي تدوين سند فرابخشي توسعه و ساماندهي امور جوانان را از مهمترين وظايف سازمان ملي جوانان عنوان كرد و افزود: سازمان ملي جوانان وظيفه دارد با هماهنگي دستگاه‌هايي كه در زمينه امور جوانان فعاليت مي‌كنند بخش‌هاي مختلف نياز جوانان را رصد كند.

وي تدوين برنامه هويت، اوقات فراغت و ازدواج جوانان را از مهمترين برنامه‌هاي سال جاري سازمان ملي جوانان برشمرد و عنوان كرد: با توجه به آمارهايي كه در خصوص عدم ازدواج جوانان مطرح مي شود ريشه فرهنگي مهمترين دليل عدم ازدواج جوانان است و پايدار كردن ازدواج جوانان اقدام مهمي است كه بايد به شكل ويژه به آن پرداخت.

اكبري با بيان اين كه تعداد تشكل‌هاي جوانان از 2هزار تشكل به 3200 تشكل افزايش پيدا كرده خاطرنشان كرد: در اين دوره عنايت ويژه‌اي به توانمندسازي تشكل‌هاي غيردولتي شده و در همين راستا جشنواره تشكل‌هاي جوانان برنامه‌ريزي شده كه بزودي برگزار مي‌شود.

به گزارش ايسنا، احمد حاجي‌زاده قمي، معاون سياسي امنيتي استاندار قم با اشاره به اين كه انديشه سياسي حق همه است، گفت: سازمان ملي جوانان و تشكل‌ها نبايد محل اعمال انديشه‌هاي سياسي باشند، ولي در گذشته اين سازمان محل فعاليت سياسي و مقر برگزاري جلسات سياسي براي پيشبرد اهداف سياسي بود.

وي با تاكيد بر اين كه شبيخون فرهنگي، هويت ديني جوانان را هدف قرار داده است، خاطرنشان كرد: جلوگيري از آلودگي سياسي تشكل‌ها بايد يكي از برنامه‌هاي سازمان ملي جوانان باشد.

وي حفظ ارزش‌هاي ديني و ايمان جوانان را مهمترين عامل پيروزي انقلاب اسلامي دانست و افزود: ايجاد نشاط معنوي و دميدن روح مذهبي و تعميق باورهاي ديني بايد از شاخصه‌هاي برنامه‌هاي جوانان باشد.

معاون سياسي امنيتي استاندار قم اظهار كرد: در نظام مقدس جمهوري اسلامي هدف نهايي همه برنامه‌ها بايد تقويت هويت ديني و حفظ ارزش‌هاي ديني باشد.

حاجي‌زاده با بيان اهميت مشاركت تشكل‌ها در عرصه‌هاي مختلف جامعه عنوان كرد: با قدرت مغناطيسي كه در سازمان ايجاد شده، تشكل‌ها مي‌توانند بستري براي تمرين جوان‌ها در مشاركت‌هاي عمومي جامعه باشند.

وي تشكل‌ها را همكار و مكمل دولت دانست و تصريح كرد: فضاي بين حوزه حاكميت و حوزه خصوصي حوزه عمومي است كه تشكل‌هاي دولتي در اين حوزه قرار مي‌گيرند و متولي آموزش و بهره‌وري اجتماعي هستند و در جهت ارتقاي حقوق شهروندي تلاش مي‌كنند.

معاون سياسي و امنيتي استاندار قم شناخت جوانان را بخش مهمي از وظايف متوليان امور جوانان عنوان و اظهار كرد: بايد فرصت‌ها را غنيمت شمرد و به بهترين نحو در جهت كسب رضايت خداوند و خدمت به نظام بهره جست.

در ادامه رييس سابق سازمان ملي جوانان استان قم ارتقاي سطح كاري سازمان ملي جوانان را از مهمترين برنامه‌هاي خود دانست و گفت: محل سازمان ملي جوانان قم در گذشته صرفا به عنوان محيط اداري استفاده مي‌شد كه ما سعي كرديم با ايجاد امكانات ظرفيت استفاده را براي جوانان فراهم كنيم.

مجدالدين معلمي فضاي كاري سازمان ملي جوانان قم را فضاي سالم و بدون دغدغه‌اي عنوان كرد و افزود: با تحول حداقلي كه در فرهنگسرا انجام داديم در حال حاضر اين سازمان آماده خيزش و حركات متفاوت‌تري از گذشته است.

گفتني است طي حكمي سيدعباس جوهري، شهردار سابق جمكران به عنوان رييس سازمان ملي جوانان قم منصوب و مجدالدين معلمي به سمت مدير كل دفتر امور اجتماعي سازمان ملي جوانان كشور انتخاب شد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 395]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن