تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816433583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير اطلاعات: بني‌صدر قطعا خائن است


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: وزير اطلاعات: بني‌صدر قطعا خائن است
جام جم آنلاين: وزير اطلاعات، صبح چهارشنبه در حاشيه‌ جلسه‌ دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشي درباره پرونده‌ حادثه تروريستي شيراز اظهار داشت: تحقيقات در مورد اين پرونده ادامه دارد و هنوز تكميل نشده است. وي با بيان اين كه هنوز در حال بررسي هستيم افزود كه اين پرونده هم‌چنان در اختيار وزارت اطلاعات است.


به گزارش ايسنا ، حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي در پاسخ به اين پرسش كه «گفته مي‌شود دشمنان در پي اين هستند كه جو ناامني در كشور ايجاد كنند و اين مساله را پي‌گيري مي‌كنند، آيا اين خبر صحت دارد؟» نيز گفت: دشمن هميشه كارش همين است اما تا كنون توفيقي نداشته كه اميدواريم از اين به بعد هم نتواند اقدام موثري انجام دهد و در اين راه موفق نشود.

وي در پاسخ به پرسشي درباره شايعه انفجار چند خودرو در تهران و بمب‌گذاري در آنها گفت: من از جزئيات اين مساله اطلاعي ندارم. متهم آن نيز دست ما نيست، ولي چنين مطلبي اتفاق افتاده و چون متهم دست ما نيست، من از جزئيات اطلاعي ندارم.

اژه‌اي در پاسخ به پرسشي درباره شايعه بمب‌گذاري‌ در وزارت ارتباطات و وضعيت امنيت كشور نيز اظهار كرد: {امنيت كشور} بسيار خوب است و شما خودتان اين مساله را مي‌دانيد، واقعا امنيت كشور در وضعيت بسيار مطلوبي است و اميدواريم كه هيچ مشكلي پيش نيايد.

وزير اطلاعات درباره اظهارات دبير شوراي نگهبان مبني بر اين كه نمايندگان مجلس هشتم اعتبارنامه چند نفر از منتخبان را كه از دست شورا خارج شده رد كنند، گفت: اين ربطي به من ندارد؟

وي در واكنش به اين اظهار نظر كه وزارت اطلاعات يكي از مراجع چهارگانه‌ي استعلام است، گفت: تعيين صلاحيت بر عهده‌ي ما نيست، من بارها اعلام كرده‌ام كه ما فقط وضعيت را اعلام مي‌كنيم و بررسي صلاحيت‌ها بر عهده‌ي نهادهاي ديگر است.

محسني اژه‌اي در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه نظر وي را درباره اظهارات آقايان شمخاني و ‌صفوي در مصاحبه‌هاي تلويزيوني جداگانه پرسيد و گفت «آيا به نظر شما اين افراد اين حق را دارند كه در ارتباط با اين موضوع (خيانت كردن يا نكردن بني‌صدر) صحبت كنند و آيا وزارت اطلاعات نبايد اين مسائل را پي‌گيري بكند كه از كجا آب مي‌خورد؟» ، گفت: شما كه خود داريد مي‌گوييد از كجا آب مي‌خورد.

خبرنگار خطاب به اژه‌اي گفت: از كجا آب مي‌خورد؟ آيا برخي از افراد اين آزادي را دارند كه با اعتقادات مردم بازي كنند؟ اكنون سه شب است كه تلويزيون (در پي اين گفت‌وگوها) مي‌خواهد ثابت كند كه بني‌صدر خيانت‌كار بوده، حالا دو نفر بزرگوار كه مردم روي آنها سرمايه‌گذاري كرده‌اند آمده‌اند چنين اظهارنظرهايي مي‌كنند.

اژه‌اي به وي گفت: چه اظهارنظري مي‌كنند؟

خبرنگار پاسخ داد: اعلام كرده‌اند كه بني‌صدر خائن نيست. به نظر شما خائن است؟

وزير اطلاعات در پاسخ به اين پرسش گفت: قطعا خائن است.

اين خبرنگار خطاب به وزير اطلاعات گفت كه يكي از وظايف وزارت اطلاعات اين است كه اين موضوع را پي‌گيري كند. وزير اطلاعات گفت: چه چيزي را پي‌گيري كند؟

خبرنگار گفت: هر از گاهي يك نفر يك سند در خانه‌اش هست و بر اساس اين سند مي‌آيد اظهارنظرهايي مي‌كند.

در اين ميان وزير اطلاعات خطاب به اين خبرنگار گفت: آيا وزارت اطلاعات موظف است اگر هركسي حرف غيرصحيحي زد پي‌گيري كند؟

خبرنگار خطاب به وزير اطلاعات گفت: بايد از پي‌گيري كند از كجا آب مي‌خورد كه اين‌ها همزمان مي‌آيند و يك مطلب را مي‌گويند.

وزير اطلاعات گفت: مثلا ممكن است شما كه اين‌جا ايستاده‌ايد، يكي حرف غيرصحيحي بزند، آيا ما وظيفه داريم پي‌گيري كنيم چرا اين حرف غيرصحيح زده شده؟.

خبرنگار ديگري از وزير اطلاعات پرسيد «در ارتباط با نامه‌اي كه آقاي هاشمي رفسنجاني منتشر كردند ( در پاسخ به محسن رضايي درباره دلايل پايان جنگ ايران و عراق و پذيرش قطعنامه ) و جزو اسناد آقاي البرادعي عليه ايران قرار گرفته، در مورد اين چه مي‌فرماييد؟ چرا كه به نظر مي‌رسد جزو اسنادي بوده كه اجازه‌ي انتشار نداشته است».

اژه‌اي در پاسخ اظهار كرد: تشخيص اين موضوع كه اين مطلب به اصطلاح طبقه‌بندي شده است يا نه، مربوط به كيست؟ هر دستگاهي خود تشخيص مي‌دهد كه يك سند طبقه‌بندي شده است يا نه، هر چيزي يك مرجع مشخصي دارد، تعيين مرجع نامه‌ها و اسناد طبقه‌بندي شده مشخص و در قانون پيش‌بيني شده است.

خبرنگاري كه از اژه‌اي در مورد اظهارات اخير رحيم‌ صفوي و شمخاني سوال كرده بود، مجددا به وزير اطلاعات گفت: من با توجه به صحبت‌هاي شما اين نتيجه را مي‌گيرم كه وزارت اطلاعات هيچ مسووليتي در قبال هيچ چيزي ندارد، كه وزير اطلاعات پاسخ داد: نه، اين‌طور نيست.

محسني اژه‌اي تصريح كرد:‌ هر كسي اظهارنظر كرد ما اين وظيفه را نداريم كه پي‌گيري كنيم چرا تو اين اظهارنظر را كردي.

وي خطاب به خبرنگاران گفت: يعني شما فكر مي‌كنيد وزارت اطلاعات بايد هر كسي حرفي زد پي‌گيري كند؟

خبرنگار بار ديگر گفت: بله، چرا كه با اعتقادات مردم بازي مي‌شود.

وزير اطلاعات پاسخ داد: نه، اين‌گونه نيست.

وزير اطلاعات توضيح داد: اگر يك مساله‌ آشكارا جرم باشد، دستگاه قضايي و دادستان به عنوان مدعي‌العموم بايد برخورد كنند؛ چرا كه چيز پنهاني نيست، ولي اگر امر پنهاني باشد و لايه پنهاني وجود داشته باشد بايد وزارت اطلاعات آن لايه‌ پنهان را پي‌گيري كند، ولي اگر موضوع آشكار باشد و مربوط به حقوق عامه باشد اين‌جا طبعا دستگاه‌هايي مانند دادستان كل كشور يا دادستان‌ها در هر استان در آن حوزه‌ قضايي، به عنوان مدعي‌العموم پي‌گيري مي‌كنند.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن