تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816341484




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاور رئيس‌جمهور در امور زنان: زنان جامعه به بركت پيروزي انقلاب در همه عرصه‌ها حضور دارند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مشاور رئيس‌جمهور در امور زنان: زنان جامعه به بركت پيروزي انقلاب در همه عرصه‌ها حضور دارند
خبرگزاري فارس: مشاور رئيس‌جمهور در امور زنان گفت: زنان جامعه به بركت پيروزي انقلاب اسلامي در همه عرصه‌هاي علمي و اجتماعي تلاش چشمگير دارند و در عين حال حفظ كانون خانواده به عنوان اصلي‌ترين وظيفه آنان تلقي مي‌شود.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس،‌ زهره طبيب‌زاده نوري در نشستي با اعضاي شوراي مسلمان بريتانيا كه به ايران سفر كرده بودند به ارائه گزارشي از وضعيت زنان در جمهوري اسلامي ايران پرداخت و حضور زنان در عرصه‌هاي مختلف در قبل و بعد از انقلاب را به صورت آماري و كمي، مورد مقايسه قرار داد.
وي با اشاره به اين‌كه جغرافياي سياسي ايران و حتي منطقه در زمان رژيم شاه كاملاً با دوران جمهوري اسلامي متفاوت بوده است، افزود: رژيم شاه به عنوان يكي از هم‌پيمانان اصلي رژيم اسرائيل و عامل بي‌چون و چراي آمريكا در منطقه محسوب مي‌شد.
طبيب‌زاده نوري با اشاره به اين‌كه تا پيش از انقلاب اسلامي فقط 55 درصد از زنان در كشور باسواد بودند، يادآور شد: وجود امنيت اجتماعي، سياسي و فرهنگي پس از انقلاب در ايران سبب شد تا زنان ما مراكز آموزشي را مأمن پيشرفت خود بدانند و نرخ باسوادي را به ميزان 96 درصد افزايش دهند.
وي به ورود گسترده زنان در عرصه‌هاي تخصصي و علمي در دوران پس از انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: بالغ بر 7 هزار نفر از زنان كشور ما امروز در رشته‌هاي مختلف فني و مهندسي فعاليت دارند.
طبيب‌زاده نوري تصريح كرد: نسبت زنان به مردان متخصص در رشته پزشكي تا قبل از انقلاب 20 به 80 درصد بود در حالي‌كه پس از انقلاب اين آمار 40 به 60 درصد افزايش يافته است.
مشاور رئيس‌جمهور در امور زنان با اشاره به اين‌كه در حال حاضر در تخصص‌هاي مختلف گروه پزشكي كه حتي زنان در غرب به دليل سنگين بودن اين رشته‌ها رغبتي نشان نمي‌دهند، زنان ايراني حضور دارند، تصريح كرد: در ايران آمار بسيار بالايي از زنان متخصص گروه پزشكي به ويژه در رشته‌هاي قلب، جراحي مغز و اعصاب، داخلي مغز و اعصاب، ارتوپدي، اورولوژي و پيوند كليه وجود دارد.
وي آمار زنان جراح عمومي در ايران را بيش از 150 نفر اعلام كرد و گفت: تعداد زنان متخصص بيماري‌هاي زنان و زايمان 98 درصد فارغ‌التحصيلان ما را تشكيل مي‌دهند كه تنها 2 درصد مردان در اين رشته حضور دارند.
طبيب‌زاده نوري اضافه كرد: در دنيا درمان ضايعات نخاعي و فلج كامل فقط در 3 كشور وجود دارد و در جمهوري اسلامي ايران بنيانگذار اين رشته يكي از زنان فعال در عرصه پزشكي است.
وي گفت: در رشته فوق تخصصي پزشكي نسبت زنان به مردان قبل از انقلاب 10 به 90 بوده كه در حال حاضر 30 به 70 درصد است.
رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري يادآور شد: ما در ايران زناني داريم كه به عنوان يكي از مسئولان اصلي پروژه‌هاي سدسازي فعاليت مي‌كنند.
وي ادامه داد: زنان جامعه ما به بركت پيروزي انقلاب اسلامي در همه عرصه‌هاي علمي و اجتماعي تلاش چشمگير دارند و در عين حال حفظ كانون خانواده به عنوان اصلي‌ترين وظيفه آنان تلقي مي‌شود.
طبيب‌زاده نوري اظهار داشت: زنان در جمهوري اسلامي ايران نشان دادند كه در عين حيا و رعايت پوشش در بالاترين قله‌هاي حضور در عرصه‌هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي، علمي و غيره حضور دارند به طوري كه درصد شركت‌كنندگان زن در آخرين انتخابات مجلس شوراي اسلامي نشان داد كه بيش از مردان در اين عرصه حضور داشته‌اند.
وي در پايان خواستار تعامل بيش‌تر با اعضاي شوراي مسلمانان بريتانيا شد و اظهار اميدواري كرد با ارتباطات بيش‌تر و تبادل تجارب در زمينه نقش و مسئوليت‌هاي زنان بتوانند به راهكاري واحد در اين زمينه دست يابند و الگوي نويني از مشاركت زنان مسلمان در جهان ارائه كنند.
شوراي مسلمانان بريتانيا يك سازمان غيردولتي و تشكلي است كه در حال حاضر بيش از 550 سازمان و تشكل مسلمان ديگر تحت حمايت آن قرار دارند و سازما‌ن‌هاي عضو اين شورا از زبان‌، نژاد و مذاهب مختلف اسلامي هستند و شرط عضويت در اين شورا مسلمان بودن است.
هدف اين شورا ايجاد زندگي آرام، بر‌اساس ارزش‌ها و دستورات اسلامي در فضاي بريتانيا است.
‌در اين نشست نمايندگاني از شوراي فرهنگي ـ اجتماعي زنان، دفتر امور زنان وزارت جهاد كشاورزي، شوراي اسلامي شهر تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و جمعي از مسئولان مركز امور زنان و خانواده راست جمهوري زهره طبيب‌زاده نوري را همراهي كرده و به سئوالات اعضاي شوراي مسلمانان بريتانيا در زمينه حضور زنان مسلمان در عرصه‌هاي مختلف پاسخ دادند.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن